Gitar Eğitimine Yönelik Klasik Gitar Teknikleri ve Uygulamaları
Gitar Eğitimine Yönelik Klasik Gitar Teknikleri ve Uygulamaları

Gitar Eğitimine Yönelik Klasik Gitar Teknikleri ve Uygulamaları (9786254390616)

0,00
Fiyat : ₺108,00

Klasik gitar icrası, birçok farklı tekniğin kullanımını içermektedir. Bu teknikler arasında apoyando, tirando, arpej, tremolo, rasgueado, harmonik, bare, pizzicato, legato, trill, golpe, tambora vb. sayılabilir. Anılan teknikler; müzikal anlatımı daha etkili hâle getirmek, bazı unsurları vurgulamak, eserin yazıldığı dönemin özeliklerini yansıtmak, farklı üsluplara göndermeler yapmak ve çeşitli enstrümanları taklit etmek gibi amaçlarla kullanılmaktadır.

Bu çalışmada; gitar eğitiminin önemli bir boyutu olan ve kaynaklarda dağınık şekilde yer alan klasik gitar tekniklerinin bir araya toplanması, klasik gitara ilgi duyan ya da klasik gitar eğitimi alan kişilere tanıtılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda klasik gitar teknikleri ayrı ayrı tanımlanmış ve uygulamaya yönelik ipuçlarıyla belirtilen tekniklerin daha kolay anlaşılması sağlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca ilgili tekniklere yönelik olarak verilen etütlerle bu tekniklerin pekiştirilmesi, geliştirilmesi ve eserler içerisinde uygulanması amaçlanmıştır.

Bu kitap içerisinde yer verilen tekniklerin; gitar eğitmenleri, besteciler ve gitaristler tarafından bilinmesinin klasik gitar müziğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca kitap içerisindeki tekniklere yönelik olarak verilen özgün etütler, gitar eğitimi dağarcığına yeni eserler kazandırılması yönünden dikkat çekicidir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 90
En / Boy : 21 / 29.7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2020

Benzer Ürünler
  • "Şehrimizde yaşam acelesiz bir tempoda sürerdi. Evimiz kahveler ve tavernalarla çevrili küçük üçgen bir meydanı olan şehir çarşısına yakındı. Hemen hemen her gün oradan geçerdim. Çarşının demirbaşlarından biri her renk ve şekilde acadele satan bir Türk şekerleme satıcısıydı." Eugenia Popescu-Judetz müzikolog ve sanat tarihçisidir. Yıllarca Pittsburgh Duquesne Üniversitesi’nde Doğu Avrupa ve Türkiye’nin halk müziği ve seyirlik sanatları üzerine dersler vermiştir. Hatırat-Tuna Boyunca Anılarla Ezgiler, şehirler ve kişiler ekseninde gelişen bir anı kitabıdır. Eugenia Popescu-Judetz’in hayatında önemli yer tutan Cantemir’den Sarı Saltık’a, Panait Istrati’den Yaşar Nabi’ye kadar birçok kişiye; Bükreş’ten İstanbul’a, Adakale’den Dobruca’ya kadar birçok şehre bir minnet borcunun ifadesidir. Kitapta ayrıca, eşi Gheorghe Popescu-Judetz ile yıllar süren derleme çalışmalarının öyküsünü, bu müziklerin notalarını ve kitabın ekindeki CD’de de bu müziklerden örnekleri bulabilirsiniz.
    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 414
    En / Boy : 16 / 23,5
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : 9.2007
    ₺186,75
  • Basım Dili : İsveççe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 8
    En / Boy : 24,5 / 32,5
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : .
    ₺41,50
  • Nasıl bir renk, tını ve yapı zenginliği! 1970 yılında İstanbul’da doğan Kemal Dinç, bugün bağlamanın en seçkin icracılarından biri sayılıyor. Dinç bu çalışmayla bütün maharetini sergileyerek bir ölçü ve -gerçekten- ustaca bir sunum ortaya koyuyor. What an abundance of colors, sounds and textures! Kemal Dinç, (born in 1970 in Istanbul / Turkey) is today considered as one of the outstanding performers for the turkish Saz. He sets new standards with this recording and shows his skills - he truly achieves everything on his instrument! -Dieter Kreidler- Kemal’in bu eseri, öncekine göre daha soyut. Duygu dilinin anlatım gücünü aşan metaforlarla dokunmuş, incelikli ve bir o kadar da şaşırtıcı bir eser. Kemal’s latest CD is more abstract than the previous one. It’s beyond the power of the language; woven by metaphors, surrounded with nuances and a work that is much more surprising. -Muzaffer Oruçoğlu- Bütün parçalar bestelenmiş ve notalanmış olmasına rağmen, şu an çok az sayıda bağlama icracısı bunları tam olarak çalabilecek durumdadır. Bu parçalardaki bağlama ve gitar tekniklerinin karışımı, çok kişisel ve muhtemelen çok da iddialı. Geleneksel Anadolu su¨slemelerinden ziyade, çağdaş gitar müziğinden çok sayıda teknik barındırıyor. Although all the pieces are composed and notated, there are at present very few bağlama players able to perform them to their fullest. The blend of bağlama and guitar techniques in these pieces is bold, and very personal. Traditional Anatolian ornaments appear only very occasionally. -Dr. Martin Greve- Kemal Dinç’in şu andaki beste koleksiyonu, bu geleneğe ilişkin olarak en iyi anlamda böyle bir ansiklopedik koleksiyondur. Eseri, şu an itibariyle artık yalnızca Anadolu halk müziği enstrümanı olmayan ve ayrıca keman gibi tam anlamıyla evrensel bir müzik enstrümanı olan, farklı stiller arasında kendine yer edinen oldukça popüler olan bağlamayı yeniden tanımlıyor. The present collection of compositions by Kemal Dinç is such an encyclopedic collection, in the best sense of this tradition. His work now redefines the vastly popular bağlama, as of now no longer being solely an Anatolian folk-music instrument but becoming a truly universal musical instrument, such as the violin, which has found its place among many and vastly differing musical styles. -Oscar van Dillen- Kitapta yer alan eserlerin CD ve DVD’si Kalan Müzik tarafından yayınlanmıştır.
    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 55
    En / Boy : 21 / 29,5
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : 6.2012
    ₺62,25
  • Filiz Kamacıoğlu, Kendi Kendine Kolay Piyano Metodu’nu Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndaki gözlem ve deneyimlerine dayanarak hazırlamıştır. Eğitimciliği sırasında Kamacıoğlu öğretmen adaylarının en çok eşlik yapmakta zorluk çektiğini tespit etmiş bu yüzden hem klavye hakimiyetini artıracak hem de şarkılara eşlik yapmayı kolaylaştıracak bir metot yazmaya karar vermiştir. Metotta gerekli teknik alıştırmaların yanı sıra armonik yapının derli toplu bir şekilde öğrenilmesi gözetilmiştir. Bu metottan, müzik fakültesi öğrencileri ve müzik öğretmeni adayları kadar özellikle piyanoya geç yaşta başlayan öğrenciler ve kendi kendine öğrenmek isteyen yetişkinler yararlanacaktır.


    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 104
    En / Boy : 21 / 30
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : 10.2011
    ₺124,50
  • Önce meşk sistemi vardı. Sonra metodlar... Konservatuarlarımızın gelişmesi ve çoğalmasına paralel olarak yayınlanan metodların sayısı da arttı. Ama yeterli değildi. İleri icralar için ileri teknik; teknik çalışmak için de etüd-egzersiz kitapları gerekiyordu. Metodda olduğu gibi, bu konuda da ud önde gidiyor. E. Mete Aslan’ın bu kitabını, danışmanı olduğum yüksek lisans tezi çalışmamız sırasından biliyorum. Ud icrasında kullanılan tekniklerin mantıklı sınıflamalarla verildiği; (hamallığa kaçmayan dozda) egzersiz-etüdlerden oluşan bir çalışma. Baskıya hazırlandığında gördüm. Kıskandığımız batı metod-albümlerindeki gibi, nota yazımı ve mizanpajında da çok başarılı idi. Güzel ve faydalı bir kitap olmuş. Emeği geçenlerin ellerine sağlık. Dikkatle, sebatla ve metronomla kullananlar için son derecede faydalı olacaktır. -Mutlu Torun-


    Basım Dili : İngilizce
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 95
    En / Boy : 21 / 29,5
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : 10.2017
    ₺124,50
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı