Açıklamalı Türk Musıkisi Güfteleri
Açıklamalı Türk Musıkisi Güfteleri

Açıklamalı Türk Musıkisi Güfteleri (9786053423461)

0,00
Fiyat : ₺0,00

Şiir ve musıki, Türk milletinin tarih boyunca yaşadığı genelde dinamik, özelde içe dönük hayatında canlı bir şekilde yer almış ve birbiriyle bütünleşmiş olan seçkin iki sanat dalıdır. Onun için, bunlarla milletimiz arasında çok yakın ilişkiye dayalı kopmaz bir bağ vardır. Bu bağ öylesine güçlüdür ki, şiir ve mûsikimize bakarak; milletimizin yaşama sevincini, dinî vecdini, coşkunluğunu, heyecanını, huzur, mutluluk, hüzün ve gurbet duygusunu, isyan ve acıma hissini, vatan, millet, bayrak sevgisini, kurtuluş mücadelesini, yiğitlik kükreyişini, kahramanlık şahlanışını, özetle hemen hemen bütün özelliklerini görmek ve bulmak mümkündür.

İşte bu çerçevede şiir ve mûsıkimiz, tarih boyunca milletimizin gerek klâsik, gerekse çağdaş platformda yetiştirdiği üstün değerlerle, bütün dünya kültür ve sanatında hatırı sayılır derecede saygın bir yere sahip olmuştur.

Eskilerin “tegannî” adını verdikleri, makamla okunan sözlü mûsıkimizi besleyen şiir; tâ Ortaasya’dan itibaren Selçuklu, Beylikler, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde yıllarca dantelâ gibi işlenerek, değişim ve gelişimini sürdürmüş; sonuçta, ortaya konulan seçkin eserlerle bestecilerimize ilham kaynağı olmuştur.

Bu çerçevede musıkimiz, 15. yüzyılda Abdükadir Merâgî’nin Segâhkâr’ı başta olmak üzere; 18. yüzyılda, Buhurî-zâde Mustafa Itrî’nin Nevâkâr’ı; 19. yüzyılda Hammâmî-zâde İsmail Dede Efendi’nin Ferahfezâ Âyîni gibi klâsik formda ifadesini bulan üç şâheserle yolunu açmış, geçen zaman içinde ilerleyip yükselerek bugünlere gelmiştir.

Nitekim bu büyük mûsıki dehâlarını, 19 yüzyılda, Hammâmî-zâde’nin öğrencisi olan Zekâî Dede Efendi ile kendisiyle aynı yüzyılda yaşayan, Kürdilihicazkâr makamı ile Müsemmen Usûlü’nü bulan Hacı Ârif Bey ve nihayet, Dügâh Mevlevî Âyini başta olmak üzere, 120 civarında eseri elimize ulaşan Hacı Fâik Bey takip etmiştir.

Cumhuriyet döneminde ise, mûsıkimiz; Selâhaddin Pınar, Saadeddin Kaynak, Münir Nureddin Selçuk… gibi üstat isimlerin, tarihî kaynaklarımızdan beslenerek yeni şekil ve anlayışlarla açtıkları yolu izleyip, başarılı eserler ortaya koyan bestekârlarımızla günümüze ulaşılmıştır.

Yahya Kemâl, “Eski Mûsıki” başlıklı şiirinde: “Açar bir altın anahtarla rûh ufuklarını” dediği bu sanatımızla ilgili olarak, tarih ve milletimizle bütünleşen bir çizgide:

Çok insan anlayamaz eski musıkimizden;

Ve ondan anlamayan, bir şey anlamaz bizden! şeklinde, doğru ve o ölçüde anlamlı bir hüküm verir.

İşte, böylesine muhteşem geçmişi ile günümüze kadar gelen musıkî eserlerimizden bir kısmının güftelerini “ummandan katre”, yani okyanustan damla misali biraraya getirerek hazırlayıp sunmaya çalıştık.

Bu arada gerek güfteleri, bestelenmiş şekilleriyle okuyan profesyonel ve amatör sanatçılarımızın, gerekse konser ve solo programların sunuculuğunu üstlenen dostların; eserleri, hakkını vererek doğru okumalarına yardımcı olmak amacına yönelik şekilde, güfte metinlerinde, kitapta açıklandığı üzere bazı önemli teknik uygulamalar da gerçekleştirilmiştir.

Böylece aynı zamanda, son dönemin iki büyük bestekârı ve mûsıki üstadı olan merhum Sâdi Hoşses’e bundan 25 yıl evvel; merhum Avni Anıl’a da 10 yıl önce, hazırlanıp yayımlanmasını çok istedikleri bu kitap konusunda verdiğimiz sözleri de yerine getirmiş olduk.
Günümüze ve yarınlarımıza bir armağan bırakabilmek emeliyle hazırlanan bu çalışma ile tarih boyunca Türk kültür ve sanatının en önemli dallarından birisini oluşturan “muhteşem musıkimiz”e bir nebze olsun hizmet edebilmek görevini yerine getirebilmiş isek, kendimizi bahtiyar sayacağız.

Saygı ve sevgilerimizle.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 608
En / Boy : 16 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2017

:
Benzer Ürünler

  • Basım Dili : İngilizce
    Basım Yeri :
    Sayfa Sayısı : 210
    En / Boy : 13,5 / 20
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : .
    ₺16,60
  • Paraşkev Haciev, Bulgar müzik biliminde eskiden olduğu gibi, bugüne de damgasını vurmuş önemli bir teorisyendir. Sofya Müzik Akademisi’ni bitirerek Viyana Müzik Akademisi, Berlin ve Prag müzik Akademilernide eğitimini tamamlamıştır. 1947 yılından itibaren Sofya Müzik Akademisinde profesör unvanıyla öğretim üyeliğine başlamış, aynı okulda kompozisyon, armoni ve kontrpuan derslerini vermiştir. Temel Müzik Teorisi’nde müzik üzerine büyük titizlikle sistematize edilmiş olan teori bilgileri en ufak ayrıntılar dahi incelenerek sunulmaktadır. Bu kitap müzik alanında uzmanlaşmak isteyenlere olduğu kadar, müziğe yeni başlayanlara da hitap edebilecek düzeydedir. İçindeki müzik bilgileri Alman, Rus, Çekoslovak ve Bulgar müzik ekollerinin güvenilir bir sentezidir.


    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 192
    En / Boy : 13,5 / 19,5
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : 10.2016
    ₺37,35
  • Artık çığırından çıkan "seyretme kültürü" karşısında "duyma" ile yeni bir ilişki kurulması gereğinden yola çıkan Joachim E. Berendt, kitabının hedefini "başlangıcından bugüne tüm cazı kapsamak" olarak koyuyor. Çoğu müzik eleştirmeninin tersine tek bir stil üzerinde yoğunlaşmıyor; bilgisini, sadece bir tür müzikle duygusal ilişkiye girerek geliştirmek yerine duyguyu ve bilgiyi sürekli sınamak, sorgulamak ve yenilemek gerektiğine inanarak ragtime’dan postmodern caza kadar tüm akım ve stilleri, solistleri, grupları ve enstrümanları kronolojik olarak tek tek inceliyor. Önceki dönemlerin armonik cazı kadar günümüzün elektronik müziğine de saygı duyuyor; elektronik tınıların cazdan rhythm-blues’a, rock’tan pop’a tüm müzik stillerini etkilemesini modern insanın duyum ihtiyacının da elektronikleşmesinin göstergesi olarak görüyor ve görüşünün kanıtlarını "...bunun, toplumun bütün katmanlarını, bütün sınıfları kesen bir gelişme olmasında; kenar mahallelerden gettolara, entelektüel dünyanın müzik festivallerine kadar..."yayılmasında buluyor. Ayrıca hem incelediği dönemlerin hem de cazın yaratıcısı olan siyahların toplumsal gerçeklerini göz önünde tutarak yapıyor bu incelemeyi. "Modern iletişim toplumunda bilgi inanılmaz bir hızla yayılırken ülkeler ve kültürler arasındaki mesafe de giderek azalıyor; müzisyenler sürekli farklı tınılar, melodiler, gürültüler ve seslerle ‘müzikal bilgi bombardımanı’ altında yaşıyorlar. Etkilenmek kaçınılmazdır; hepsini dinliyoruz" diyen ünlü bir caz ustasından alıntı yaparak cazı evrensel bir çerçeveye oturtuyor. Cazın yazarı büyüleyen yanı, hem bir kolektifin hem de bireyin müziği oluşu. "Aynı anda her ikisi de olabilmesi cazın özüne dair çok şey anlatır" diyor ve ekliyor: "Bu özellik cazın modern insanın sosyal durumunu anlatan özgünlüğüdür." Bu müzik tarzını yüzyılın manevi değerleri arasında görmek gerektiğine, "cazın insaniliği"nin pek çok caz ustası tarafından paylaşıldığına dikkat çekerek, "Eğer bu kitabın sayfalarında böyle bir şey hissediliyorsa mutlu olurum" diyor. 1953 yılındaki ilk baskısı üç yüz sayfa olan kitap, tüm dünyada gördüğü büyük ilgi sayesinde onlarca kez basılmış ve her baskıda gelişerek bugün beş yüz sayfayı aşmıştır. Hemen tüm dillere çevrilen bu başyapıtı Türkiyeli müzikseverlerin de ilgiyle okuyacağına inanıyoruz... "Yüzyılımızda, duymanın mucizesine Berendt kadar nüfuz etmiş hiç kimse yoktur." -Dük Arnold Keyserling- "Berendt, yeni sorular sormayı ve eskimiş cevaplarla yetinmemeyi başaracak insanlara seslenir." -Ander Ritti- "Yapıtlarına ve bu yapıtların yazarına hayranlık duyuyorum; dinlemenin büyüsünün bizi evrenin çekirdeğine yaklaştırdığına dair kanaatlerimi doğrulayan bir gönül dostu Berendt." -Yehudi Menuhin-
    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 586
    En / Boy : 13,5 / 21
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : .2010
    ₺86,40
  • Elinizde tuttuğunuz bu kitap sıradan bir türkü sözleri kitabı değildir. Bu kitap, 45 yılı aşkın süredir öğrendiğim, duyduğum, çaldığım, söylediğim, araştırdığım, derlediğim her bir türkünün teker teker kayıtlara nakşedilerek oluşturulduğu bir kişisel "arşiv" çalışmasıdır...


    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 936
    En / Boy : 13,5 / 20
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : .2009
    ₺64,00

  • Basım Dili : İngilizce
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 204
    En / Boy : 16 / 23,5
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : 3.2002
    ₺41,50
Çerez Kullanımı