Altın Kafeste Yangın (V. Murad)
Oyun, ruhsal dengesizlik nedeniyle, tahtta ancak üç ay kalabilen, tahttan indirildikten sonra 28 yıl ailesiyle birlikte özgürlüğünden yoksun bırakılan Sultan V.Murad’ın acı dolu günlerini anlatır.

Fiyasko
Apayrı beklentileri olan beş kardeşin, uzunca bir süre sonra, evlenmeğe karar veren engelli kardeş için bir araya geldiklerinde, kimisinin bencil ve umursamaz, kimilerinin duyarlı davranışlar sergilemelerini anlatan oyun, beklenmedik bir biçimde biter. Ortaya dayanışma yerine, fiyasko çıkar.

Çığlık Çığlığa
İnsanın insana, bu arada kendisine yaptığı kötülükleri ve yanlışlıkları, tarihten örnekler de vererek anlatan oyun, ardında acılar bırakarak sona ererken, çığlıkları kalmıştır geride.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 198
En / Boy : 13 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2019
₺44,25

Akademisyenler, amatör tarihçiler ve oyuncular tiyatro tarihini farklı şekillerde, farklı zamanlarda ve farklı yerlerde biçimlendirdi. Bu kitapta öğrencilere, tiyatro meraklılarına ve elbette genel okurlara tiyatro tarihini incelemenin ve yazmanın en önemli yönleri hakkında kolay anlaşılır ve ilgi çekici bir dizi makale sunuluyor. Farklı konularda katkıda bulunanlardan oluşan uluslararası bir ekip, tiyatro tarihinin nasıl oluştuğunu araştırırken, tarihsel olgularla siyasi ve sanatsal gündemlerin birbirine nasıl bağlandığını gösteriyor ve tarihin bizim için neden önemli olduğunu açıklıyorlar.

David Wiles: Londra Üniversitesi Royal Holloway’de tiyatro profesörüdür. Yedisi Cambridge’den olmak üzere dokuz kitap yayınladı. Bunların arasında şunlar var: Theatre and Citizenship: The History of a Practice (2011) ve A Short History of Western Performance Space (2003). Maske kullanımına ve performans mekânına özel bir ilgi göstererek Yunan tiyatrosu ve Elizabeth Dönemi tiyatrosu hakkında geniş kapsamlı yayınlar yaptı. Kitapları Runciman, Criticos ve STR ödüllerinin aday listelerine girdi.
Christine Dymkowski:  2012 Ekim ayına kadar Londra Üniversitesi Royal Holloway’de Dram ve Tiyatro Tarihi profesörüydü. IFTR/FIRT Feminist Tiyatro/Tiyatroda Kadınlar çalışma grubunun kurucularındandır, Edwardiyen ve çağdaş kadın oyun yazarları ve yönetmenleri hakkında kapsamlı yazılar yazmıştır ve bunların arasında The Cambridge History of British Theatre (2004) için Cicely Hamilton’un Diana of Dobson’unun bir vaka çalışması da var. Shakespeare üzerine çalışmaları şunlardır: Harley Granville Barker: A Preface to Modern Shakespeare (1986); Cambridge University Press’in Shakespeare in Production serisinde (2000) ‘The Tempest.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 400
En / Boy : 13,5 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2019
₺79,90

Modern dram sanatı hakkında yapılabilecek en kısa ve açıklayıcı tanımlamalardan biri onun uçların sanatı olduğudur. Öyle ki, kategorik anlamda tanımlı bir saha ve özgül bir faaliyet alanı olarak ortaya çıktığından beri hem aktörleri hem de seyircileri amansızca sınar. Kabaca 1880’li yıllardan bugüne tarihlenen bu olgu, sadece farklı bir ifade biçiminin peşine düşmüş uygulayıcıların değil, bütün izleyici pratiklerinin, görme ve işitme fiillerinin bile geniş ölçekte sorgulandığı bir imtihan alanına dönüşmüş durumdadır. Bu öncülden yola çıkan elinizdeki çalışma, modern dram sanatını tüm tiyatro tarihine bağlayan ve onu diğer uygulamalardan ayıran dinamikleri bir bütün halinde çözümlüyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 173
En / Boy : 11,5 / 16,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2019
₺28,08

İnsanoğlu İlk Çağlardan beri anlayamadığı, algılayamadığı bazı olayları doğaüstü güçlerle ilişkilendirmiş, bu nedenle değişik tanrılar yaratmış, zor zamanlarında onlara sığınmak durumunda kalmıştır. Aslında güçsüz olan, ancak çıkarları için bu durumu abartarak, insanları baskı altında tutmak gerektiğini düşünen bu tanrılar, her çağda varlıklarını sürdürmüşlerdir. Günümüzde süpergüç konumundaki devletlerin yaptığı gibi...

Binlerce yıl önce yaşanan Troia savaşında ve savaş sonrasındaki gelişmelerde, bunun örnekleri görülmüş, insanlar kendi yarattıkları ve doğaüstü gücün odağı olarak gördükleri bu tanrılara boyun eğmişlerdir. Aklın gelişmesi ve emeğin öneminin ortaya çıkması, bu yapay tanrı dönemini kapasa da, bugün para ve silah gücünün yoğunlaştığı ülkelerin baskısı, özgürlük ve bağımsızlık olgusunu zedeleyegelmiştir. Troia savaşıyla ilgili bu üç oyun, uzun insanlık serüveni içinde, eskilerde kalmış olaylar zincirini yansıtmaya çalışırken, günümüzün olaylarıyla da, bir koşutluk ortaya koymayı düşünmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 209
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2018
₺47,25

Günümüzde teknolojik gelişmeler ve zorlu yaşam şartları çocuklara oyun için zaman bırakmasa da, oyun çocukların yaşamının bir parçasıdır. Kuşaktan kuşağa geleneksel olarak aktarılan çeşitli çocuk oyunları, çocukların vazgeçilmez eğlencelerini teşkil etmektedir. Sosyal değişme sürecinin makro değişimleri beraberinde getirmesi sonucu geleneksel kültür değişim ve yıpranmaya uğramaktadır. Bu kültür içerisinde yer alan geleneksel çocuk oyunlarıda bu süreçten etkilenmektedir. Günümüzde eğlence araçlarının değişmesi, iletişim araçlarının gelişmesi sonucu geleneksel çocuk oyunları nitelik değiştirmiş, hatta eskisi gibi oynanmaz olmuştur. Ülkemizde oynanan geleneksel oyunlar genellikle taşla ve sopayla oynanan ya da topla oynanan kovalamaca tarzında oyunlardır. Kitabın ilk bölümünde oyunun tanımı, tarihçesi, oyunlarda kullanılan bazı tekerlemelere yer verilmiş, ikinci bölümünde ise ilköğretim ve ortaöğretimde, araçlı ve araçsız olarak oynanabilecek geleneksel oyunlar ele alınmıştır.




Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 180
En / Boy : 13.5 / 19.5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2017
₺54,00

Tür nedir? Tanımlanabilir mi, yoksa tarihsel süreçte tanımı sürekli değişen, dönüşen bir kavram mıdır? Toplumdan topluma değişiklik gösterir mi? Sayıca sonlu mu sonsuz mudur? Dahası, ne işe yarar bu tür denen şey? Kültür ürünlerini sınıflandırmak bize ne kazandırır, ne kaybettirir? Tek bir ürün farklı türlere ait olabilir mi? Peki türsüz metin var mıdır? Türsel uzlaşımlarla iyi geçinmek ya da çatışmak ne anlama gelir? İşte bu kitabın amacı, edebiyatta, sinemada ve televizyonda tam da bu sorular çevresinde yürütülen tür tartışmalarına odaklanmak, bu konuda en sık atıf yapılan önemli makaleleri bir araya getirmekti. Kuşkusuz pek çok makale arasından bir seçim yapmak gerekiyordu ve nihayetinde 12 makale Türkçeleştirildi.

Bu kitap, geniş bir bağlamda “tür kuramı” üzerinde duran ilk kitap olma özelliğini taşıyor. Edebiyatta, sinemada ve televizyonda tür meselesine yönelik farklı bakış açılarını, tartışma odaklarını ve geçişkenlikleri değerlendirebilmek için bir zemin sunuyor ayrıca.

Türleri tanımlama girişimini Daniel Chandler’ın ifadesiyle “kuramsal bir mayın tarlası”nda gezinmeye benzetirsek, bu kitaptaki yazıların her biri de kendi bakış açılarıyla bu tarlada konum ve yol almaya çalışıyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 367
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺46,40

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 432
En / Boy : 19 / 24
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .
₺252,00

Bencekitap, tiyatro dizisine “Kafka ve Kafka” ile başlıyor...

Slovak oyun yazarı Milan Richter’in Kafka’nın hayatının son dönemlerinden esinlenerek yazdığı, “Kafka’nın Cennet Cehennemi” ve “Kafka’nın İkinci Hayatı” isimli iki oyundan oluşan Kafka ve Kafka isimli kitap Mayıs ayında Bencekitap’tan çıkıyor, Slovak yazarlara çeviri desteği sunan Slolia ile işbirliği içerisinde hazırlanan kitabın çevirmeni Mesut Şenol. 

Kafka’nın bizzat karakter olarak yer aldığı oyunlarda, Kafka’nın değişik dönemlerde yazdığı tüm eserlerinden sesler yükseliyor. Yüksek ateşi, tükenmeyen öksürük nöbetleri, aşkları, aforizmaları, günlükleri ve mektuplarıyla, Kafka’nın hayatının son dönemini tüm sevgilileri eşliğinde bir oyuna çevirmiş Milan Richter; kederli, oyunsu bir o kadar da, gerçek bir oyuna.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 168
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺24,00

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 336
En / Boy : 13 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺67,90

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 6.2011
₺12,15

Hollandalı bir değirmencinin oğlu, doğduğu küçük kentten çıkıp Amsterdam’a yerleşti. Yaşamı boyunca bir kere bile başka bir ülkeye gitmedi. Çalışkandı, azimliydi. Resim yaparak, kendisinin ve başkalarının resimlerini satarak geçimini sağladı. Her ressama nasip olmayacak bir şansla, resimden para kazandı, bu sayede gençliğinde maddi sıkıntı çekmedi. Çok sevdiği koleksiyonuyla, ona Destek olan eşi Saskia’yla, oğlu Titus’la, büyük bir hevesle aldığı güzel evinde mutlu bir hayat sürüyordu ama talihi döndü. Önce Saskia’yı sonra servetini kaybetti. Borçlarını ödemek için koleksiyonunu ve evini sattı. Hayatta kalan tek oğlunun vakitsiz ölümünü gördü. Yitirdiği her şeyin, eşinin, zenginliğinin, oğlunun yasını tutarken torununu kucağına aldı. Onunla ve resimle kendini avuturken hayata gözlerini yumdu. Ardında, sanat tarihçilerini asırlardır meşgul eden, yönetmenleri, edebiyatçıları ve pek çok farklı sanat uzmanını derinden etkileyen gizemli resimler bıraktı. Adıyla Batı sanatına da Hollanda resminde Altın Çağa da damga vurdu: Rembrandt van Rijn. Hayalperest Yayınları’nın Sanatın Büyük Ustaları serisinde yer alan bu kitap, Rembrandt’ın yaşam öyküsünün yanı sıra eserlerine de odaklanıyor. Ressamın grup portrelerinden dini resimlerine ve gravürlerine kadar pek çok çalışmasını mercek altına alan kitap, okurlara bir Rembrandt eserine bakarken nelere odaklanabilecekleri hakkında ipuçları veriyor. Doksan altı sayfadan oluşan kitap, metni zenginleştiren notları, kaynak kitap, film gibi önerileriyle Rembrandt’ın içinde yaşadığı ortamı, dönemi ve toplumu anlamaya ilişkin katmanlı bir okuma imkanı sunuyor. Böylece ressamın iç dünyasına açılan kapının anahtarını veren kitap, işin geri kalan kısmını okura bırakıyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 17 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2016
₺36,00

Sahne sanatlarının hemen hepsi ilk bakışta aynı paydayı bölüşmesine karşın tiyatro ile operanın arası hep açıktır; en azından tiyatroya gönül verenlerin neredeyse tamamına yakını operayı küçümser. Öyle ki, daha konservatuvarda başlar bu; gerekçe de hiç değişmez: en başarılı opera sanatçıları bile oyunculuk söz konusu olduğunda kırık not alır.

Türkiye'de bu yaygın kanının akademisyenleri bile etkilemiş olması kimseyi şaşırtmaz.

Murat Tuncay bu kısır döngüyü aşan ender aydınlarımızdan biridir. Bu bağlamda, son otuz yıl boyunca opera, daha doğrusu müzikli tiyatro konusunda yazdığı eleştirel denemeler İzmir Devlet Opera ve Balesi'nin gizli seyir defterini çağrıştırır. Tuncay'ın akademik kariyerinde tiyatro kuramı ön planda yer almasına karşın, operaya duyduğu ilgi sıkı bir müziksever olmasından kaynaklanır esasen. Söz konusu yazıları okuma fırsatı bulan herkes çok iyi bilir: Tuncay'da tutkuya dönüşen müzik sevgisi, giderek bu alandaki izlenimlerini herkesin ciddiye alması gereken bir düzeye taşımıştır.

Yer yer şakacı bir üslûpla yazıyor olmasına gelince kimse şaşırmasın: Bu, kaleme aldığı konuda yeterince donanımlı olan bir kişinin bilinçli muzipliğidir aslında.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 204
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2015
₺34,00

Maestro’yum!
Benden büyük yok!
Olta atarım yutarlar,
Nutuk atarım coşarlar!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 70
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺5,60

Cevdet kudret edebiyat ödülleri 2012 finalisti D.T.G.Medebi kurul karari  17.11.2011 Oy birliği ile repertuvara alinmiştir. İ.B.Ş.T. Repertuvar kurulu karari 29.06.2011 Oy birliği ile repertuvara alinmiştir. Dünya prömiyeri 09.10.2014 Tarihinde Trabzon Devlet tiyatrosu'nda gerçekleşmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 69
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2015
₺8,89

Tiyatro oyunları bir devrin aynasıdır… Bir toplumun yansımasıdır…

Her dönemin, her kültürün, tüm inançların, geleneklerin, yaşam biçimlerinin en yoğun, bir o kadar da en yalın anlatımlarıdır. Tarihe tanıklık etme şansı bulduğunuz dinamik, sürekli kendini yenileyen, çağı etkileyen ve çağın da izlerini taşıyan yapılardır. Geleneksel Türk tiyatrosu ise köy seyirlik oyunlarından şehir yaşamı içinde gelişip büyüyen Ortaoyunu’na kadar toplumumuzun, kültürümüzün en güçlü şahitleridir. Geleneksel tiyatromuz içindeki oyunlar ise şifa amaçlı büyülerden, bolluk, bereket ritüellerinden temellenmiş, zamanla tasavvufi sembollerle donatılmış şekli değişse de içeriği yenilense de özünü, saflığını kaybetmemiş toplumun renkli, sanat ve kültür öğeleridir.

İlkel çağlardan günümüze kadar gelen süreçte büyü, bilim, gelenek, modern yaşam iç içe yol almıştır. Birbirlerine karıştıkları, birbirlerini reddettikleri dönemler de olmuştur. Ve her dönem mistisizm kendine farklı ifade yolları bulmuştur.

Bu kitap, mistisizmin ilkel insandan günümüze uzanan yaşam formlarına dair bir inceleme, geleneksel Türk tiyatrosunun çıkış noktasını teşkil eden kaynakların mistisizmle dolu yönleriyle ilgili bir araştırma, oyunlarda yer alan kimi sembolik öğelerin köken olarak dayanaklarının açıklanmasına yönelik bir çalışmadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 256
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2017
₺35,00

Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü'nün yüksek dönemini 1949'da bitirdi.

Devlet Tiyatroları'nda birçok oyunun önemli rollerini, başrollerini oynadı; yerli yabancı çeşitli oyunlar yönetti.

1965 - 66 döneminde, Devlet Tiyatroları'nca, inceleme amacıyla Avrupa'ya gönderildi. Avrupa'da, özellikle Viyana'da önemli tiyatroların, tiyatro okullarının çalışmalarını irdeledi.

Ankara Devlet Konsevatuvarı'nda, yıllarca Mimik, Rol, Sahne verdi.

Devlet Tiyatroları'nın 35. Kuruluş Yıldönümü'nde (1984'de) Devlet Tiyatroları Şeref Belgesi ile ödüllendirildi.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 215
En / Boy : 14 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2015
₺18,75

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 292
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺23,40

Bu kitapta, Antik Yunan tiyatrosunun önemli oyun yazarlarından Euripides’in Alkestis, Medeia ve Elektra adlı üç oyunu yer alıyor. Bu üç oyunun ortak özelliği, aile ilişkileri ve ata-erkil toplum düzeninde kadının yeri üzerinde durulmasıdır. Bununla birlikte Euripides, mitten aldığı oyunun konusunu efsane düzeyinden günlük yaşam düzeyine indirir. İdealleşti-rilmiş kişilerden ziyade rençper, sütnine, lala gibi kişileri oyuna dâhil eder. Dolayısıyla idealleştirilmeyen kahramanlar hata yaparlar, acı çekerler, zaaflarına yenilirler. Böylece onların psikolojisini yakından tanımak mümkün olur.

Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Türkçesiyle okuyacağımız bu oyunlar, yazarın çevirmen kimliğini göstermesi açısından önemlidir. Kitapta yer alan dipnotlarda, mitolojik figürler ve olaylar hakkında kısa ve açıklayıcı bilgiler yer almaktadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 162
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺35,90

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 354
En / Boy : 16 / 23
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2005
₺7,38

Eski Yunan tragedyasının babası Aiskhülos'un Persler adlı oyunu, İÖ. 472 yılında Atina'da kent Dionüsia şenliklerinde oynanmıştır. Oyun, Pers kralı Serhas/Kserkses üzerine kuruludur. Kserkses, yani “Kahramanların Kralı” demiş ona Yunanlar. Aiskhülos'un Persler'i de, diğer bütün tragedyalar gibi, aşırı gururun ve tanrılara saygısızlığın nasıl cezalandırıldığını anlatır. Zamanında Darius'un tesis ettiği saadet ve refah, gururuna yenilen ve savaşta bozgunu gören oğlu Serhas'ın gururu yüzünden heba olmuştur.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 13,5 / 21,05
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2015
₺24,60

Bir oyuncu nasıl olmalı derseniz, bir oyuncu dünyaya farklı gözlerle bakıp her zaman yeniliklere ve öğrenmeye açık olmalı ki oynadığı her rolü başarılı bir şekilde canlandırabilsin, rolüyle bütünleşsin. Yılmaz Arıkan Uygulamalı Yaratıcı Monologlar adlı kitabında, bir oyuncunun farklı karakterleri kolaylıkla nasıl canlandırabileceğini anlatmasının yanı sıra, sahnede rolüyle bütünleşerek nasıl daha rahat ve daha doğal oynabileceğinin ipuçlarını veriyor. Oyuncu ve okura tiyatro kültürü hakkında da bilgiler veren bu kitap; 175 Farklı Monolog, tiyatro ve oyunculuk tarihi, örnekli karakter tahlilleri, Antik Yunan, Alman, Türk, İtalyan, Fransız Tiyatroları, Shakespeare ve Stanislawski Oyunculuğu ile beraber, şiir yorumlama sanatına dair bölümler içermektedir. Elinizdeki kitap her oyuncu ve oyuncu adayının mutlaka okuması gereken önemli bir kaynak...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 438
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2011
₺45,24

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 12 / 18
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2013
₺21,60

Şarasan ya da gerçek adıyla Sarkis Tütüncüyan, ilk baskısı 1914’de, Osmanlı halkları için her açıdan uğursuz bir yıl olan 1915’ten tam bir yıl önce yapılan bu eseri kaleme alma gerekçelerini şu sözlerle anlatır: "Küçük yaşlardan itibaren tiyatroya ve tiyatroculara olan ilgi ve merakım, babamdan kalan bir fotoğraf albümünü karıştırırken rastladığım birkaç Türkiyeli Ermeni tiyatro emekçisinin fotoğraflar ile karşı konulmaz bir hâl aldı. Onları birer mücevhermiş gibi özenle yerlerinden çıkarıp cebime yerleştirdim. Tanıdığım herkese o resimleri göstermekten büyük bir mutluluk ve gurur duyuyordum. Çevremdeki insanların da yardımıyla bu fotoğrafları çoğaltmaya ve o insanlar hakkında inanılmaz ilginç bilgiler toplamaya başladım. Bir süre sonra artık oldukça geniş kapsamlı ve ciddi bir koleksiyonun sahibiydim. Ama zamanla bu fotoğraflar bendeki eski tazeliklerin ve ilginçliklerini kaybetmeye başladı. Sonuçta hepsi basit birer fotoğraftı. Araştırmalarımı genişletmeye ve o insanların yaşamlarını, çektikleri güçlükleri ve devrin Türkiye Ermeni Tiyatrosunu incelemeye karar verdim." İlk bakışta mütevazı görünen ancak Osmanlı Tiyatrosu tarihi araştırmacıları için uzun yıllar en önemli başvuru kaynağı olmuş olan bu küçük kitapçık, modern tiyatromuzun doğuşunu, isimlerini unuttuğumuz birçok cefakâr sanatçının hayat hikâyeleri üzerine kurulu bir roman tadında anlatmakta.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 216
En / Boy : 12 / 18
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2008
₺28,80

ABD tiyatro tarihinin en etkili ve önemli 'oyunculuk hocası' Stella Adler (1901-1992) kendi adını taşıyan konservatuarda verdiği derslerle dünyanın en önde gelen tiyatro-sinema oyuncularını ve tiyatro eğitimi konusunda efsaneleşmiş bir eğitmendir. Yetiştirdiği oyuncular arasında, Marlon Brando olmak üzere bütün dünyanın tanıdığı Robert De Niro, Warren Beaty, Harvey Keitel, Meryl Streep, Roy Scheider, Candide Bergen gibi çok ünlü sanatçılar bulunmaktadır. Stella Adler bu kitapta, yalnız tiyatro oyunculuğuna değil, yaşam sanatına da kültürel bir bakış açısıyla bakıyor. Kitapta ayrıca Marlon Brando'nun Önsöz'ü de bulunuyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 264
En / Boy : 14 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2016
₺71,25

Dr. Faust' un Ölümü, Goethe'nin Faust'u ve Christopher Marlowe'un Doctor Faustus'u ile birlikte tüm zamanların en etkili aypıtlarından biri olarak adlandırılabilir. Oyun içinde bir oyun ve kaberet biçeminde yaratılan bu yapıt, Doktor Faust'un bir kaberette sahnelenen aynı adlı oyunu seyretmesiyle başlar, trajik ve komik sahneler birbirlerini izler ve beklenen sona ulaşır. Çok karakterli bu yapıtta as karakterlerin yanı sıra yargıçlar, jandarmalar, itfaiyeciler, askerler, cellat, karnaval tipi kişiler, bir peygamber, azrail ve diğerleri oyuna renk kattıkları kadar esas temayı da zenginleştirirler. 20. yüzyılın en önemli avantgrad tiyatro yazarı olarak kabul edilen Mchel de Ghelderode(1898-1962), Jean Cocteu'ya göre, "Belçika'nın gerdanlığında taşıdığı şairler kolyesini tamamlayan bir siyah elmastır."


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 72
En / Boy : 12 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2014
₺33,25

Stanislavski’nin sahne sanatları konusundaki dehasını konuşturduğu bu kitap, adeta bir öğrenci anlatımıyla iç sesinize kulak vermenize ve korkularınızı bir bir yenmenize yardımcı olacak. En başından, yani sıfır noktasından sahneye çıkana kadarki süreçte her türlü bilgi için sırtınızı dayayabileceğiniz bir destek arıyorsanız, "Bir Aktör Hazırlanıyor" sizin için paha biçilemez bir kaynak.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 351
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2012
₺35,10

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 197
En / Boy : 12 / 18
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2008
₺25,60

Medea, sevdiği adamın peşinden, yurdunu, ailesini terk edip başka bir ülkeye gelmiş olan bir kadının, yıllar sonra kocasının onu ülkeden kovup kralın kızıyla evlenmek istemesine direnmesinin mitoslara dayalı trajik öyküsüdür. "...Karı koca arasındaki aşk ateşi sönmüştür; parlak erkek kahraman, kurnazlıklar yapan bir çıkarcı olur; parlak kadın kahraman ise, pervasız aklı sayesinde engel tanımaz bir intikamcı olur çıkar..." Kadın, kocasından intikam almak için çocuklarını öldürmeye karar vermeden önce, öldürme iradesi ile annelik içgüdüsü arasında dorukta bir açtışmaya girer. Sonunda, kendine olan saygısı galip gelir; baştan beri planladığı gibi: Çocuklar ölmelidir!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 12 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺33,25

Tiyatro oyuncu adaylarının sahne çalışmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış olan bu kitap, 44 oyundan 100 parça içermektedir. İçinden monolog seçilmiş her oyunun kısa bir özeti verilmiş, böylece adayların parça seçimi sürecinde oyunun türü ve konusu üzerinde daha çabuk bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır. Monologlar, dünyanın her yerinde ve her dönemde tiyatro edebiyatına kalıcı katkıları olmuş yazarların tanınmış oyunlarından seçilmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 224
En / Boy : 14 / 21,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2012
₺39,90

Prof. Dr. Özdemir Nutku tiyatro alanında ülkemizde pek çok ilki gerçekleştirmiş birisidir. Georg August Üniversitesi'nde başlayan tiyatro eğitimini büyük bir coşkuyla tiyatronun her alanında sürdürmüş ve binlerce öğrenci yetiştirmiştir.

Ülkemizde tiyatronun yerleşmesine katkıda bulunan Sahne Bilgisi'nin temel özelliği uygulamaya dönük olmasıdır. Sahne estetiğini ve tekniğini teorik arka planlarıyla mükemmelen birleştirir ve bunu usta yazar ve yönetmenlerden verdiği örneklerle zenginleştirir. Tam bir el kitabı olarak tasarlansa da bir anlamda tiyatro ansiklopedisidir. Sahnelemeden ışığa, oyun düzeninden dekora, sahne efektlerinden müziğe, giysilerden makyaja tiyatroya ilişkin her şeyi içerir.

1979'dan beri defalarca basılan yapıt öğretmen, öğrenciler, amatörler, kısacası tiyatroya girmek isteyen herkes için tam bir başvuru kitabıdır. Bu dördüncü basımda eklenen yeni bir bölümle yönetmenlerin metne ilişkin çalışmaları da örneklenmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 528
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2015
₺76,00
Stanislavski Sistemi ve Metot Oyunculuğu, tiyatro öğrencileri, eğiticileri, ayrıca oyunculuğu merak eden herkes için önemli bir başvuru kitabıdır. -Prof. Mehmet Birkiye- Stanislavski Sistemi ve Metot Oyunculuğu, çağdaş Batı tiyatrosunun yaygın tiyatro anlayışı olarak son yüzyıla damgasını vuran ve günümüzde de dram sanatının uygulandığı tüm alanlarda (tiyatro, sinema, televizyon) gücünü koruyan gerçekçilik akımının çevresinde şekillenmiş ve gerçekçi oyunculuğun ilke ve standartlarını belirlemiştir. Bu nedenle, Sistem ve Metot, yüz yıla yakın bir süredir oyunculuk okullarında öğretilen en yaygın oyunculuk yöntemleridir. Bu çalışmada aynı zamanda, "Oyuncu, duygularım nasıl harekete geçirebilir ve kontrol edebilir?", "Oyuncu, sahiciliğe nasıl ulaşabilir?", "Oyuncu, bilinçaltı yaratıcılığını nasıl uyarabilir, yaratıcı ruh durumuna nasıl ulaşabilir ve esini nasıl kontrol altına alabilir?", "Oyuncu, oynadığı karakteri nasıl yaratabilir ve yaşayabilir?" gibi soruların cevaplandırılması amaçlanmıştır.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 216
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2011
₺47,50

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 60
En / Boy : 12 / 18
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2013
₺16,00

Euripides (MÖ 480-406) Aiskhülos ve Sofokles’ten sonra Atina’nın yetiştirdiği üçüncü büyük tragedya yazarıdır. Eserlerine güçlü kadın karakterler ve akıllı köleler katarak geleneksel Yunan tragedyasına yeni bir şekil vermiştir. Bu oyun, Elektra’nın babası Agamemnon’un intikamını alması ve buna bağlı olarak gelişen olaylar üzerine kuruludur. Bu tragedyanın önemli bir noktası, tanrıların buyrukları ile bireyin karar ve davranışlarını karşı karşıya getirmesi ve diğer antik tragedyalardakilerin aksine bireyin tanrılara körü körüne boyun eğmeye karşı çıkmasıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 12 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2013
₺33,25

Opera hakkındaki bilgileriniz, televizyonda popüler şan yarışmaları izleyerek edindiğiniz kadar belki…

Operayı tanımıyor, bilmiyor, sıkılacağınızı düşünerek operaya gitmeyi istemiyorsunuz… Belki de sizin için opera anlaşılmaz sözler, boş yere uzatılarak söylenen şarkılar, hatta bağırır gibi şarkı söyleyen sanatçıların ve bir grup elitin tekelinde bir sanattan başka bir şey değil…

Tam tersine, her fırsatta soluğu opera salonlarında alan birisiniz belki… Temsilleri büyük bir ilgiyle takip ediyor, sanatçıların büyük bir yetenekle yorumladığı melodilerin tadına tam anlamıyla varıyor, özetle operayla ilgili her şeyden keyif alıyorsunuz…

İster katıksız bir opera cahili ister bir opera kurdu olun, bu kitapta sizi ilgilendiren bir şeyler mutlaka bulacaksınız. Opera tarihinden bir opera temsilinin bölümlerine, opera adabından sahne arkasındakilere, operada geçen bir gecenin detaylarından tanınmış opera toplulukları ve festivallerine; operayla ilgili ne varsa elinizin altında.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 16 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2015
₺28,00

"Bahsettiğim kaza ikinci ya da üçüncü işimdi. Biz kuyunun başında ölüyü yıkarken ölü sahipleri bizi bekliyorlardı. Yanlışlıkla İhtiyar’ın sadece ense derisiyle bedenine bağlı olan başını koparıp kuyuya düşürmüştüm. Bir ip bulup yardımcımın beline bağladıktan sonra kuyuya sarkıttım. Yardımcım dibi görünmeyen kuyudan başı alıp çıkardı. Aceleyle diktik başı. Ölüyü yıkayıp temizledikten sonra ailesi görmeye geldiğinde kıyamet koptu. Yardımcım kuyudan bizim İhtiyar’ın başı yerine, kayıp olan oğlunun başını çıkarmıştı. Oğul’un başını, babasına dikmişiz anlayacağın."




Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 13 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2014
₺33,80

Görmenin göz ile hiçbir ilgisi olmadığının kanıtıdır bu kitap! Bir hayalin elle tutulur halidir. Aylar önce görmeyenlere farkındalık yaratmak adına çıkılan bu yolculuk, önce bir projeye, sonra da koca yürekli insanların desteğiyle bir festivale dönüştü. Yerli yazar eksikliği yaşayan Türk Tiyatrosunda, gören ve görmeyen yazarlar bir araya gelip 11 yeni tiyatro oyunu yazdı. Bir tiyatro metni seyircilerle buluşana kadar tamamlanmış sayılamayacağı için, karakterler, onları oynayacak oyuncular aramaya koyuldu ve böylece bu kitaptaki oyunların hepsi seyirciyle buluştu. Biz bu oyunları yazarken yitirdiğimiz usta Yaşar Kemal, 100. Yıllarını kutladığımı büyük tiyatro adamı Muhsin Ertuğrul ve bize tiyatro yazabilme cesareti veren Haldun Taner’e saygıyla...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 418
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2015
₺15,19

Film Yapımı Temelleri: Senaryo Yazımı temel senaryo yazım sürecini senaryonun ana parçalarını, diyalog, taslaklar ve düzeltim aşamalarını bölümler halinde inceledikten sonra Mark Herman gibi tanınmış ve Alisha McMahon, Thomas Gladstone gibi genç ve yetenekli senaryo yazarları ile senaryoları üzerine yapılmış röportajları okuyuculara sunuyor. Kitabın sonunda, bölümler boyunca ilk aşamasından son haline kadar anlatılan uygulamaların üzerinde gösterildiği İyi Bir Fincan Çay aldı senaryonun bütün taslakları bulunuyor. Kitap, sanatsal anlamda değeri olabilecek bir kısa film senaryosu temellerinin hem sinema bölümü öğrencilerine hem de meraklı amatörlere nasıl öğretilebileceğine odaklanıyor. Yazarlar için senaryo, teori ve pratiğin oluşturduğu bir diyalog. Senaryo Yazımı eğlenceli anlatım biçimi ile yaratıcılık kadar disiplin; coşku kadar dikkat; yenilik kadar tecrübe gerektiren senaryo sürecinde yazarların karşılaşacakları birçok durum ve sorun için çeşitli önerilerde de bulunuyor.

Film Yapımı Temelleri: Senaryo Yazımı’nın hitap ettiği kişiler sadece müstakbel senaryo yazarları ve öğrenciler değil; kitap bir taraftan da bir senaryoyu pazarlamak isteyenleri de ilgilendiriyor.
Film Yapımı Temelleri dizisinde yer alan Film Dili, Kurmaca Yönetmenliği, Yapım kitaplarından ilgi alanlarınıza yönelik, kapsamlı bilgiler edinebilirsiniz.

Kitabın bölümleri; * Senaryo nedir? , * Fikir/Tretman/Sunum, * Birinci Taslak , * İkinci Taslak, * Senaryo Editörlüğü, * Senaryo Yazarları: Röportajlar, * Sözlük, *İyi Bir Fincan Çay: Tüm Taslaklar

Öne Çıkan Başlıklar;Senaryo Türleri, Sıkı Çalışmak, Fikir Bulmak, Hikâye Anlatımı Kuramları, Spotlar, Tretman, Sekansiyel, Sunum, Karakter, Bir Dünya Yaratmak, Mizansen, Aksiyon, Ton ve Tür, Diyalog,
Eleştiri ve Görüş Alma


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 16 / 23
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 8.2014
₺140,00

Dionysos müziğine inanan gönüldeşlerim, siz tragedyanın bizim için taşıdığı anlamı da bilirsiniz. Biz onda, müzikten yeniden doğan tragedya söylencesini buluyoruz. Biz bu söylencede tüm nesneleri umar ve en etkili acıyı unutabiliriz! En etkili acı, bizim için her şeydir. Bu sözcüğü anlıyorsanız, sonunda benim umutlarımı da anlayacaksınız. -Friedrich Nietzsche-


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺19,50

Çağdaş tiyatronun önde gelen ismi olan Bertolt Brecht, yalnızca 20. yüzyılın değil 21.yüzyıla da ışık tutacak kapsamda kültür tarihinin önemli bir yol göstericisi olacaktır.

Brecht'in bu güne değin yayınlanmış olan oyun, şiir, hikaye, düzyazı, deneme, inceleme, eleştiri ve kuramsal yazıları 10.000 sayfaya yakın, yirmi iki ciltlik yer tutan zengin bir bilgi hazinesidir.

Ölümünün 50. yılında onu anmak üzere hazırlanan bu kitap umarız ki öğrenciler ve genç tiyatroculara yararlı olur.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 408
En / Boy : 12,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2015
₺50,84
İki Dünya Savaşı sonrasında insan öznesinin gücüne ve dolayısıyla büyük söylemlerin gerçekleşmesine duyulan kuşku, tarihsel arka planı ve öznel yorumları dışlayan, tümüyle nesnel olma iddiasında olan bir yöntemi ortaya çıkartmış, çöküşe uğrayan modernlik projesi, göstergebilimin doğmasına katkıda bulunmuştur. Tiyatro göstergebilimi ise, sahnelemenin tiyatro metninden bağımsız, özgül bir yapı içinde değerlendirilmesini sağlamış ve daha önce tiyatro üzerine yapılan değerlendirmelerin izlenimciliğine karşı, bilimsel bir değerlendirme çabasıyla tiyatro bilimini meşru bir bilim dalı olarak geliştirmiştir. Sahneleme çözümlemelerinin, çok fazla kayda alınmayan sahnelemelerin tarihsel kaydını oluşturuyor olması açısından da tiyatro biliminin amaçlarından birisi, yaşama ayna tutup tarihsel bir bellek oluşturarak eleştirel bir yöntem oluşturmaktır. Ancak tiyatro göstergebilimini günümüz açısından değerlendirmek, ancak genel bir yapısalcılık ve göstergebilim eleştirisi dahilinde mümkündür. Elinizdeki kitap da işte bu yöntemin olanaklarını araştırmaya dönük, tiyatroyla ilgili reji, oyunculuk, dramaturji, eleştiri vs. gibi alanlara yeni başlayanlar ve bu konuda var olan çalışmaları için kaynak sıkıntısı çekenler için oldukça iyi bir araç çantası oluşturmaktadır.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 144
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2008
₺25,60
Sanatsal duyarlılıkların büyük ölçüde yitirildiği, sanatsal ürünün hızla tüketilip piyasalaştığı, sanat eğitiminin can çekiştiği çağımızda yeni bir oyunculuk yöntemi ve bu oyunculuktan beslenen yeni bir tiyatro dili yaratma çabalarına belki de eskisinden daha çok ihtiyacımız var... Günümüz için modernist avant garde‘ın rönesansından ve oyunculuk anlayışını topyekün yenileme iddiasındaki yöntemlerden olmasa da tarihsel avant garde‘la kaynak ve araştırma ilişkisini sürdüren ve sanattaki yaygın eğilimlere karşı koyuş temelinde ortaya çıkan "direniş" odaklarından ya da alternatif çekim merkezlerinden bu ihtiyaç bağlamında bahsedilebilir... Bunlardan biri de aile kökenleri Trabzon‘a uzanan yönetmen Theodoros Terzopoulos ve kurucusu olduğu, 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Attis Tiyatrosu... Terzopoulos‘un tiyatrosunda tragedya, tarihsel bir döneme ait, yaşamsallığını yitirmiş bir gösterim biçimi olarak değil, bugün halen geçerliliğini sürdüren insan varoluşuna özgü temel kavram ve çatışmaların tartışılabildiği, açığa çıkarılabildiği bir oyun alanı olarak işlev görüyor... Elinizdeki Tragedya ile Sınırları Aşmak kitabı Terzopoulos‘un ve Attis Tiyatrosu‘nun reji-oyunculuk anlayışını, çağımızın değerler karmaşası içindeki kaotik kültürel atmosferinde kendine özgü bir yön arayışı olarak inceliyor ve bu yolla tragedyaya, oyunculuğa ve sahnelemeye dair bildiklerimizi yeniden düşünmemize yardımcı olmaya çalışıyor.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 288
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2008
₺34,40
"Oyunlarda Kadınlar kitabı feminist bir bakış açısından yola çıkarak yepyeni bir okuma modeli sunuyor bizlere. Kadının erkil dünyadaki yeri ve konumu nedir, kadın/erkek ilişkileri nasıl gelişiyor, kadına bu ilişkiler bağlamında toplumda ne tür roller veriliyor, ne tür haklar tanınıyor, kadın bu rolleri ne dereceye kadar nasıl içselleştiriyor, hangi engeller ya da tıkanma noktalarıyla karşılaşıyor, kendi kimliğini bulması ve kendini gerçekleştirmesi hangi olgulara bağlı gibi sorular bu çalışmanın temelini oluşturuyor. Toplumsal cinsiyet sorununu gündeme getiren feminist bakış kolektif bellekte kökleşerek yer etmiş olan ve halen tüm yoğunluğuyla geçerliğini sürdüren söylemlerin sorgulanmasını ve eleştirilmesini sağlıyor. Bu açıdan da Fakiye Özsoysal‘ın kitabı sadece tiyatroyla ilgilenen küçük bir kesimi değil, toplumda ve edebiyatta toplumsal cinsiyet sorunu üzerinde düşünen uzak yakın herkesi ilgilendirebilecek çok önemli bir çalışma.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 200
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2008
₺28,00

Christopher Marlowe, (1564-1593): Hayatı ve ölümü bir gizem perdesiyle örtülü olan sanatçı Elizabeth döneminin en önemli oyun yazarları arasında yer alır. Canterbury’de bir ayakkabıcının oğlu olarak dünyaya gelmiş, zeka ve yeteneği ile sivrilmiş, zamanının en iyi eğitimini almıştır. Din öğrenimi yapmak üzere gittiği Cambridge Üniversitesi’nde tarih ve felsefeyle de ilgilenmiş, Fransızca öğrenmiş, lisans ve lisans üstü derecelerle mezun olmuştur. İngiliz tiyatrosunda uyaksız dizeler ve açık ölçü sayesinde dilin tüm olanaklarının kullanılabildiği yeni bir çığırın öncüsü olmuştur. Kartaca Kraliçesi Dido’yu Thomas Nashe ile birlikte 1587’den önce yazdığı tahmin edilmektedir. Bu oyunu Büyük Timurlenk 1-2, Maltalı Yahudi, Doktor Faustus ve 2. Edward izler. Paris’te Katliam yazarın son oyunudur. Uyumsuz, kavgacı ve küfürbaz bir insan olan Marlowe’un Katolik öğrenciler arasında devlet ajanı olarak çalıştığına dair şüpheler vardır. Kalpazanlıkla suçlanmış, tanrıtanımazlık iddiasıyla kovuşturulmuş ve bir meyhane arkadaşı tarafından öldürülmüştür.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 12,5 / 20,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2016
₺11,60

Charles Chaplin Sahne Işıkları’nın (Limelight) öyküsünü ilkin, 34.000 sözcükten oluşan bir novella biçiminde oluşturur ki bu da tamamlanışından altmış yılı aşkın bir zaman sonra ilk kez bu kitapta Ramp Işıkları (Footlights) adıyla yayımlanıyor. Chaplin’in canlı, kendine özgü tarzı, editörlerce değişikliğe uğratılmaksızın, cesur bir argodan zengin bir hayal gücüne ve Dickensvari bir anlatıma özgürce akıyor.

David Robinson, Chaplin Arşivi’nde yıllar süren araştırmaları sonucunda ortaya çıkardığı ve ilk kez 2014’te yayımlanan Ramp Işıkları için yazdığı sunuşuyla novellaya büyük bir katkı yapıyor. Sahne Işıkları’nın Chaplin’in 1916’da Nijinsky ile tanışmasına dayalı kökeninden başlayıp öykünün uzun gelişiminin izini sürüyor Robinson. Bu ışıltılı dünyanın en can alıcı figürleri, Londra’nın Soho’sunun insanları ve tiyatroları ile Leicester Meydanı’nın, ilk kez ve yalnızca Sahne Işıkları’nda filme alınarak anısı yaşatılan iki büyük tiyatrosu Empire ve Alhambra’nın eşi benzeri bulunmayan bale geleneği olarak çıkıyor karşımıza. Ve Chaplin’in anılarının gerçek yaşamdaki varlıklarıyla birer birer karşılaşma fırsatını yakalıyoruz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 272
En / Boy : 18,5 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2016
₺30,80

Moliere [Jean-Baptiste Poquelin] (1622-1673): Clermont Koleji’nde Latin ve Yunan dili ve edebiyatı dersleri aldı. Hukuk öğrenimi gördü, 1641’de kabul edildiği barodan ayrıldı. Zamanını ve dehasını tiyatroya adadı. Ölene dek, yani otuz yıl boyunca tiyatro eserleri yazdı, yönetti ve temsillerde rol aldı. Klasik Fransız komedyasının kurucusu olarak kabul edilmesini sağlayan bir gelenek yaratmayı başardı. İlk olarak 1673 yılında Palais-Royal’de sahnelenen bu oyun Moliere’in yazdığı son komedyadır. Daha önce Orta Çağ tiyatrosu ve commedia dell’arte tarafından da işlenen tıp eğitimi, hekimlik gibi temaları ele alır, bu iki kurumu acımasızca eleştirir. Oyunun ilk temsillerinde hastalık hastası Argan’ı da kendisi oynamıştır. Bu temsillerden birinin sonuna doğru sahnede fenalaşmış, kısa bir süre sonra da hayatını kaybetmiştir. Hastalık Hastası prologları ve ara oyunları da içeren tam metniyle Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi’nde.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 152
En / Boy : 12,5 / 20,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2016
₺65,50

William Shakespeare (1564-1616) Oyunları ve şiirlerinde insanlık durumlarını dile getiriş gücüyle yaklaşık 400 yıldır bütün dünya okur ve seyircilerini etkilemeyi sürdüren efsanevi yazar. Shakespeare’in 1595 yılında yazdığı sanılan 2. Richard oyununa yazarın olgunluk dönemi tragedyalarının habercisi olan deneysel bir girişim denebilir. 2. Richard içerdiği trajikomik öğeler nedeniyle çağdaş oyunlara yakındır. Oyunda Tanrı’nın vekili olarak kutsandığına inanan Richard ile halkın desteğini alan Bolingbroke’un mücadelesi anlatılır. Alt metindeyse dönemin güç ve adalet anlayışının değişmeye başladığına dair ipuçları görülür.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 12,5 / 20,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2014
₺13,90

Dünya ebediyatının en önemli tiyatro yazarlarından olan Shakespeare'in yaklaşık 400 yıl önce yazdığı oyunlar günümüzde de ilgiyle okunup hayranlıkla seyredilmektedir. Bu eserleri canlı tutan insanlık hallerini sergilemekteki yetkinlikleri olmakla birlikte, kuşkusuz harikulade diyaloglarıdır. Aşk, tutku ve keder kadar, çoşku, neşe ve ironiyi de muazzam bir ahenkle aktaran bu diyalogları değerlendirirken, Modern İngilizce ile Elizabeth Dönemi İngilizcesi arasındaki farkı gözden kaçırmamak büyük bir önem taşır. O dönemde kullanılan deyim, deyiş ve argo sözcükler günümüzde çok farklı anlaşılabilir, bunun yanı sıra sözcüklerin yan anlamlarını kavaramakta pek çok zorlukla karşılaşılır. SHAKESPEARE SÖZLÜĞÜ için yazarın bütün oyunları ve şiirleri taranmış, 20.00'e yakın sözcüğün Türkçe karşılıkları örneklerle verilmiştir. Eser, perde, sahne ve dize numarası belirtilecek okunun örneklere kolayca ulaşabilmesi sağlanmıştır. Eleştirmen, yazar ve çevirmen olarak da önemli yapıtlar ortaya koyan eğitimci ve yönetmen Prof. Dr. Özdemir Nutku'nun hazırladığı SHAKESPEARE SÖZLÜĞÜ bu alandaki en kapsamlı sözlüktür. Prof. Dr. Özdemir Nutku, Shakespeare'in Veronalı İki Soylu Delikanlı, Yanlışlıklar Komedyası, Titus Andronicus, Hırçın Kız, III. Richard, Aşkın Emeği Boşuna, Romeo ve Juliet, Bir Yaz Gecesi Rüyası, Venedik Taciri, Nasıl Hoşunuza Giderse, On İkinci Gece, Yeter ki Sonu İyi Bitsin, Othello, Kısaca Kısas, Kral Lear, Coriolanus, Cymbeline, Kış Masalı, İki Soylu Akraba, Cardenio adlı oyunlarını da Türkçeye çevirmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 631
En / Boy : 16,5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2013
₺73,20

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 197
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2010
₺22,55

PLayback Tiyatrosu ve onun bir devamı olarak psikodrama grup psikoterapisi ve sosyometri sistemi, yaşamın sahnesini oluşturmayı hedefleyen bir oluşumdur. Playback sahnesinde her şey yalnızca bir kez yaratılır ve var olur. Yaratıcılık ‘an’ ile sınırlıdır. Seyircilerin duyguları, düşünceleri ve öyküleri oynanır ve herkes yaratıcıdır, herkes kendisinin sanatçısıdır. Kalıplaşmış olanın dışına çıkılır. Böylesine bir yapı bireylerin gerçek buluşmalarının kapısını aralar.

Playback Tiyatrosu, içinde barındırdığı bu özellikler ile şirket ve okul eğitimlerinde de son derece etkin olarak kullanılabilmektedir. Buna ek olarak spontanite tiyatrosundan doğmuş olan psikodrama, tiyatro içinde sahnelemede, mizansenin yaratılmasında, oyunun yorumlanmasında, dekor ve kostüm tasarımı gibi birçok konuda önemli bir araç olarak kullanılabilen bir başka kardeş alandır.

İstanbul Psikodrama Enstitüsü’nün başkanlığını yürütmekte olan Deniz Altınay’ın bu kitabının tiyatro sanatçılarının ve eğitim uzmanlarının başucu kaynağı olacağı kanısındayız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 152
En / Boy : 13.5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2015
₺31,90
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 21 / 29,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2005
₺1,95
1 2 3 4 >
Çerez Kullanımı