An accessible A-Z guide to best contemporary art made since 2000


Basım Ayı/Yılı :
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 304
Ağırlık : 350
En / Boy : 18 / 27
Cilt Tipi : Ciltli
Kağıt Tipi : 1. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺1.000,00

Kimi zaman en yakın dostlarımız, kimi zaman koruyucularımız, kimi zaman sevdiğimiz kitapların sevdiğimiz kahramanları... Zekalarıyla bizi hayrete düşüren, tatlılıklarıyla en kötü günlerimizi bile güzelleştiren, varlıklarıyla umut veren hayvan dostlarımız bu defa da resim sanatındaki yansımalarıyla karşımızda. hep kitap; Kedi Kitabı, Köpek Kitabı, Kuş Kitabı’ndan sonra insanlık tarihini sırtında taşıyan dostlarımızın kitabını hayvansever okurlarla buluşturuyor:

At Kitabı: Resim Sanatında Atlar. İlkel insan atları yemektense dizginleyerek güçlerinden faydalanmanın daha iyi olacağına karar verdiğinde, yıllara meydan okuyan dostluğun temelleri atılmış oldu. İnsanlar bu güzel ve asil dostlarına büyük bir sadakatle bağlandı. Önce mağara duvarlarında, sonra da kağıt ve tuval üstünde, atlara duydukları sevgiyi gözler önüne serdiler. Dünyanın dört bir yanından ressamlar ve illüstratörlerin çizimleriyle At Kitabı da bu sadakat ve sevginin sanatsal kanıtı!


Basım Ayı/Yılı : 2018
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 160
Ağırlık : 160
En / Boy : 15 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺119,00

Türk resminin zirvesindeki bir ressamdır Şevket Dağ. Aynı zamanda iç mekân resimleri ve Ayasofya ile bütünleşen bir ressam… O, göremediğimiz detayları, bize ışığı ve renkleriyle gösteren bir ressamdır. Kimi zaman da bize mekânı gerçeğinden daha canlı duygularla yaşatan bir gözlemcidir. Nasıl ki Feyhaman Duran’ın portreleri, Nazmi Ziya’nın peyzajları, İbrahim Çallı’nın manolyaları öne çıkıyorsa, Şevket Dağ da Ayasofya, camilerin içleri ve kapalı çarşı konulu yapıtları ile öne çıkar. Özellikle de Ayasofya en önemlilerindendir. Eserlerinde sıklıkla izlerini gördüğümüz hocası Osman Hamdi Bey, Şeker Ahmet Paşa ve Hüseyin Zekai gibi klasik–akademik resmin uygulayıcısı olan bir ressamdır.

Böyle büyük bir ressamın ülkemizde yapılmış ilk ve tek kapsamlı albümünü yayımlamanın büyük onurunu yaşarken; resim sanatıyla ilgilenen tüm sanatseverlerin başucu kaynağı olarak kitaplığınızda yerini hemencecik alacak bir eser artık elinizin altında.

Zaman ve Mekanın Büyüsünde Bir Ressam: Şevket Dağ adlı eserde, Fahri Özdemir, Sinan Genim, Evrim Altuğ, Şeref Akdik, Malik Aksel, Cemal Tollu, Hikmet Ferudun Es’in Şevket Dağ’la ilgili kapsamlı makaleleri ile birlikte; ilk defa gün yüzüne çıkan eskiz defterleri, özel eşyaları, fotoğrafları, yazışmaları ve bir çok eserini de toplu olarak görebilirsiniz.


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 312
Ağırlık : 312
En / Boy : 23 / 33,5
Cilt Tipi : Ciltli
Kağıt Tipi : Kuşe
Cep Boy Durumu : 0
₺730,00

Bacon, Caravaggio, Cézanne, Dalí, Gaudi, Gauguin, Goya, Kandinsky, Leonardo da Vinci, Magritte, Matisse, Monet, Pollock, Rembrandt, Van Gogh, Warhol, Frank Lloyd Wright. Farklı ülkelerden, farklı akımlardan, sanat dünyasında iz bırakmış on yedi sanatçı. Ödüllü çizerlerin kitaplara özel çizdikleri illüstrasyonlarla her biri kendi başına da bir sanat eseri adayı olan on yedi kitap. Hep kitap “İşte” dizisiyle sanatseverleri keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Dizinin bu ayki kitapları, İşte Kandinsky ve İşte Rembrandt.

Yıkılan şehirler... Düşen bombalar... Ekonomik krizler... Dünya vahşetin içinde boğulurken her şeyin ortasında duran bir adam. Tüm olumsuzluklara rağmen bakan değil gören, gördüğünde mistisizm ve şiirsellik arayan hassas bir zihin. Klişelerden uzak, sadece ortaya koymakla değil, üzerine düşünmekle de sanata dahil bir insan. Modern çağın en iyi ressamlarından biri, soyut resmin babası, adını herkesin bildiği, duygularını ise bu kitapta bulacağınız gerçek bir usta: İşte Kandinsky!

Sanat tarihçisi Annabel Howard’ın kalemiyle, çizer Adam Simpson’ın bu kitaba özel yaptığı çizimler birleşiyor ve bizi Kandinsky’nin güçlü resimlerinin içine davet ediyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 17 / 22,8
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺165,75

Bacon, Caravaggio, Cézanne, Dalí, Gaudi, Gauguin, Goya, Kandinsky, Leonardo da Vinci, Magritte, Matisse, Monet, Pollock, Rembrandt, Van Gogh, Warhol, Frank Lloyd Wright. Farklı ülkelerden, farklı akımlardan, sanat dünyasında iz bırakmış on yedi sanatçı. Ödüllü çizerlerin kitaplara özel çizdikleri illüstrasyonlarla her biri kendi başına da bir sanat eseri adayı olan on yedi kitap. Hep kitap “İşte” dizisiyle sanatseverleri keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Dizinin bu ayki kitapları, İşte Kandinsky ve İşte Rembrandt.

Erken yaşta edindiği şöhret vefasızdı. Ancak yeteneği mezarını aştı ve adını bugünlere kadar taşıdı. Işığın ve gölgelerin ustası diye de bilindi, gelmiş geçmiş en iyi portre ressamı diye de. Maddi sıkıntılarından yılmadı; ölüm etrafını sardığında, yaşamı sanatında buldu. Vazgeçmeyen, pes etmeyen, gerçek bir insan. Dünyanın en saygı duyulan ressamlarından biri, kendinden sonrakiler için yolu açan bir sanatçı: İşte Rembrandt.

Sanat teorisyeni Jorella Andrews’un kalemiyle çizer Nick Higgins’in bu kitaba özel çizimleri, bizi önceleri bir rock yıldızı gibi yaşasa da hayatının son dönemlerinde gözden düşmüş usta bir
ressamın adımlarının peşinden sürüklüyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 17 / 22,8
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺165,75

Anatomi bilgisi yüzyıllardır sanatçıların eğitiminde önemli bir rol oynuyor. Michelangelo, Leonardo da Vinci ve Raffaello gibi usta sanatçılar da anatomi çalıştılar. Çünkü bu bilgi, sanatçının sanatsal vizyonunu güçlendirip biçim duygusunu geliştirmenin yanı sıra gözlem yeteneğini de pekiştirir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 432
En / Boy : 16,8 / 22,8
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2017
₺382,50

Gel Beraber Resim Yapalım’da sanatın ne olabileceği, nasıl yapılabileceği, yıllar içinde insanlık için ne gibi anlamlar ifade ettiği anlatılıyor.

Kendine özgü tarzıyla dünya çapında tanınan İskoç illüstratör Marion Deuchars’ın hazırladığı kitapta sanatçılar hakkında bilgilere yer veriliyor. Kitapta ayrıca adım adım kuş, yüz ifadesi ve bisiklet çizme yöntemleri de tarif ediliyor.

Kitap, okurun resim konusunda kendi keşiflerini yapmasını sağlayan çizim, aktivite ve yaratıcı fikirlerle dolu. Kitapta yer alan yönergelerle okur Mona Lisa’nın gülüşünü tamamlayabilir ya da misket, tepsi, boya ve kâğıt kullanarak Jackson Pollock tarzı işler yapabilir.

Marion Deuchars, birçok uluslararası tasarım ve illüstrasyon ödülüne layık görülmüştür.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 224
En / Boy : 21 / 28,9
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2017
₺187,00

İnsan bedenini çizmek zordur, aynı anda birden çok kuralı bilip uygulamanız gerekir. András Szunyoghy İnsan Figürü Çizimi kitabında ihtiyacınız olan bütün kuralları tek tek inceliyor. Dürer Izgarası, insan anatomisi, el, ayak, baş çiziminin kuralları, perspektif gibi temel bilgiler üzerine detaylı açıklamaların yer aldığı kitap hem profesyoneller hem amatörler için eşsiz bir kaynak! Anatomik yapıyı nasıl tasvir edeceğinizi, ışık ve gölgenin etkisini, tonlamayı, kompozisyon ve renklendirmeyi öğrenmek ya da bilgilerinizi geliştirmek istiyorsanız tek ihtiyacınız bu kitap! Adım adım yönlendirmelerin eşlik ettiği faydalı egzersizler sayesinde gözlemden yaratma aşamasına kadar tüm sanatsal süreci anlayacak, çizim becerilerinizi geliştireceksiniz.

Kitabın yanında verilen, çizim yaparken size kolaylık sağlayacak Dürer Izgarası ve gölgelendirme yaparken elinizin altında bulundurmaktan hoşlanacağınız grayscale sayesinde size sadece birbirinden güzel çizimlerinizin tadını çıkarmak kalacak!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 22 / 29
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2017
₺233,75

Bacon, Caravaggio, Cézanne, Dalí, Gaudí, Gauguin, Goya, Kandinsky, Leonardo da Vinci, Magritte, Matisse, Monet, Pollock, Rembrandt, Van Gogh, Warhol, Frank Lloyd Wright. Farklı ülkelerden, farklı akımlardan, sanat dünyasında iz bırakmış on yedi sanatçı. Ödüllü çizerlerin kitaplara özel çizdikleri illüstrasyonlarla her biri kendi başına da bir sanat eseri adayı olan on yedi kitap. hep kitap “İşte” dizisiyle sanatseverleri keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Dizinin son iki kitabı ise İşte Frank Lloyd Wright ve İşte Gaudí.

Hayatını radikal değişiklikler ve talihsizlikler arasında geçiren bir usta. Müthiş bir öğretmen. Yaptığı evlerin içini de birer sanat eserine dönüştüren bir mimar. Kimi zaman bir idealist, kimi zaman bir kaçık. Peşini bırakmayan yangınlara inat bugün bile insanların hayranlıkla baktığı eserler bırakmış bir sanatçı: İşte Frank Lloyd Wright.

Sanat tarihçisi Ian Volner’ın bilgisi ile çizimlerinde insanlar ve mekânlar arasındaki ilişkilere yoğunlaşan Michael Kirkham’ın illüstrasyonları birleşiyor, okuru tanınırlığına rağmen anlaşılmaz kalmayı başarmış bu sanatçının ayak izlerinin peşinden sürüklüyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 17 / 22
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2017
₺165,75

Kimi zaman en yakın dostlarımız, kimi zaman koruyucularımız, kimi zaman sevdiğimiz kitapların sevdiğimiz kahramanları... Kediler, köpekler, kuşlar. Zekâlarıyla bizi hayrete düşüren, tatlılıklarıyla en kötü günlerimizi bile güzelleştiren, varlıklarıyla umut veren hayvan dostlarımız bu defa da resim sanatındaki yansımalarıyla
karşımızda. hep kitap, hayvansever okurlara, çevirdikleri her sayfada büyülenecekleri üç kitap sunuyor: Kedi Kitabı, Köpek Kitabı, Kuş Kitabı.

Gökyüzünün sahipleri, barış ve özgürlük sembolleri, uçma yetenekleriyle sadece sanatçılara değil biliminsanlarına da ilham veren güzel yaratıklar... Kuşlarla ilgili öğrendiğimiz her bilgi biraz daha şaşırtır bizi. Bu kitaptaysa kuş cinsleriyle ilgili kısa bilgilerin yanı sıra dünyanın her yerinden sanatçıların çizimleri ve haklarında ufak anekdotlar yer alıyor. En küçük kuş türlerinden büyük, egzotik türlere kadar birbirinden güzel onlarca kuşun yer aldığı Kuş Kitabı, kuşseverler için muazzam bir armağan!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 15 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2017
₺119,00

Kimi zaman en yakın dostlarımız, kimi zaman koruyucularımız, kimi zaman sevdiğimiz kitapların sevdiğimiz kahramanları. Kediler, köpekler, kuşlar. Zekâlarıyla bizi hayrete düşüren, tatlılıklarıyla en kötü günlerimizi bile güzelleştiren, varlıklarıyla umut veren hayvan dostlarımız bu defa da resim sanatındaki yansımalarıyla
karşımızda. hep kitap, hayvansever okurlara, çevirdikleri her sayfada büyülenecekleri üç kitap sunuyor: Kedi Kitabı, Köpek Kitabı,Kuş Kitabı.

Köpek denince ilk akla gelen kelimedir bağlılık. Tabii ki insan ve köpek ilişkisinde bu bağlılık karşılıklı. Sanatçılar resimlerinde de ayrılamamış sadık dostlarından. Büyük, küçük, zarif, asil, komik. Bir sürü cins var bu kitapta. Üstelik birbirinden güzel köpek çizimlerine hem sanatçıların kendileriyle hem de köpek cinsleriyle ilgili bilgiler eşlik ediyor. Dünyanın dört bir yanından ressamlar ve illüstratörlerin çizimleriyle Köpek Kitabı, adeta köpek dostlarımız için bir saygı duruşu.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 15 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2017
₺119,00

Bu albümün birden çok özelliği var. Birincisi Şeker Ahmet Paşa’dan günümüze Türk resim tarihinin önemli adlarının ürünlerini bu albümde eksiksiz göreceğiz. Ikincisi Türk resim tarihini ana hatlarıyla bu albümde öğreneceğiz. Albümdeki ressamlar, sonsuzluğa uğurlandılar, eserleriyle yaşıyorlar.

Çağımız bilim çağıdır. Öğretici olmayan çalışmalar eksik bir hüviyet taşırlar. Bunun gereği de sanat tarihini, resim tarihini, bir bütün halinde öğrenmekten geçer, işte bu bilgilendirme de bu tür albümlerin ana hedeflerindendir.

Bana göre ‘Türk Resminin Köşe Taşları’ albümünün en önemli yanı da Türk resmine damga vuran ressamların ilk defa bir araya gelmesidir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 282
En / Boy : 24 / 33
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 4.2017
₺650,00

Yapıtlarını tarifleyen “Pliontanizm” (örgücülük / dokumacılık) tarzının öncüsü ve Ukrayna avangartları için olduğu kadar, halkınca da bir “kültür ikonu”. Marchuk, ortaya çıkarttığı üslûbu “Pliontanizm”i, biraz da şaka yollu olarak kendisi isimlendirmiş. İlk kişisel sergisini 1979'da Moskova'da, Malaya Gruzinskaya Caddesi'nde açan, 2006'da Roma Akademisi Bilim Konseyi'nce “Altın Kurul”a (Golden Guild) kabul edilen sanatçının eserlerindeki “ağ”lar, doğaya atıf yaptığı kadar, günümüz sanal ağlarına da göndermede bulunuyor. Yapıtlarındaki bütün ve parça ilişkisi, gördüğümüzün herhangi bir yeni varlık ihtimalinin gerilimi mi, yoksa süre giden, önlenemez bir çürümenin, tükenişin yansıması mı olduğunu bize defaten sorgulatıyor.

Bugüne kadar 100'ün üzerinde kişisel sergi açan sanatçı, rengin ve dokunun günümüzdeki “sorun” ve “çözüm” hallerine, bilinçle sınırlandırdığı, grafik bir nezaketle dengelediği paletlerindeki renkler üzerinden bakıyor. Bu yönüyle Ivan Marchuk'un eserlerinde, zamanın kendisinde eş söz ve eylem hakkı bulunan yaşam ve ölüm döngüsünü sezmek de, ışığından dokusuna, kaçınılmaz oluyor.

82 yaşındaki Ukraynalı modern ressam Ivan Marchuk'un resimlerinde hafıza, organikliği, kırılganlığı, güzelliği ve rüyadan eyleme koşan umut ve ihtimaller sağanağıyla, bedenleştikçe ömrü ve anlamlarını da çoğaltıyor. Marchuk, bir fısıltılar ormanını andırır yumaksı, düğümsü eserleriyle, Dünyanın hikâyesini bilinen ve bilinmeyen tüm boyutlarıyla tek kelime etmeden 'yazmayı' bugün de sürdürüyor. Bu yüzden, 'gördüğüme mi, kördüğüme mi inansam' dedirten şu fani hayat, onun “Pliontanizm” tekniğiyle var ettiği ilginç resimleriyle, gözümüzden geçip, boğazımızda düğümleniyor ve yine gözlerimizden, hem mutluluk, hem de mutsuzlukla yanaklarımıza, ılık ılık taşıyor.

 - Evrim Altuğ


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 336
En / Boy : 23 / 33,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 3.2018
₺610,00

“Yerçekimi” ve “ağırlık/vakar” kavramları etrafında geliştirilen “Her Düşenin Kanadı Yoktur” sergisi, düşme eylemini fiziksel bir düşüş, beceriksizlik ya da yetersizlikten kaynaklanan bir sonuç veya kötü yazgının/lanetin getirdiği kaçınılmaz son gibi ilk çağrışımlarının ötesine geçerek ele alıyor. Bas Jan Ader, Phyllida Barlow, Cyprien Gaillard, Ryan Gander, Mikhail Karikis & Uriel Orlow, VOID ve Anne Wenzel’in yapıtlarını içeren “Her Düşenin Kanadı Yoktur” sergisine eşlik eden bu kitap, “düşmek” ve “başaramamak” kavramlarını etrafındaki temalara yönelik ortak bir ilgiyi buluşturuyor. Selen Ansen’in etraflı küratoryal çerçeve metni ve İstanbul’dan yazar Emre Ayvaz ile Viyana’dan sanat tarihçisi Barış Acar’ın bu kitap için kaleme aldıkları yazılarına sergideki yapıtların resimleri eşlik ediyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 152
En / Boy : 21,5 / 24,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺82,50

İstanbul’da bugüne dek gerçekleştirilmiş en kapsamlı Nil Yalter sergisi olan “Kayıt Dışı”ya eşlik eden yayın, serginin küratörlüğünü üstlenen Eda Berkmen’in sanatçının yaşamına ve yapıtına bütünlüklü bir bakış sunan yazısıyla açılıyor. Kültür antropoloğu Bernard Dupaigne, kitapta yer verilen yazısında Yalter’in “Geçici Meskenler” serisine konu olan işçilerin dünya gecekondularına yayılan yaşamlarını ele alırken bu kitap için kaleme aldıkları yazılarında Başak Ertür “Le Chevalier d’eon”u, Fatoş Üstek ise “Rahime, Türkiye'den Kürt Bir Kadın” işini inceliyorlar. Tarihçi Philippe Artières, bu kitap için yazdığı metinde Nil Yalter’in üretimindeki farklı dönemlere dair kapsamlı bir okuma yapıyor. Detay fotoğraflarının yoğun olarak kullanıldığı sergi kitabı, sanatçının eserlerine görsel anlamda da yakından bir bakış sunuyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 128
En / Boy : 24,5 / 21
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2016
₺86,25

Bilge Friedlaender’ın “Sözcükler, Sayılar, Çizgiler” başlıklı, sanatçının 1970’ler ve 1980’lerdeki üretimine odaklanan kişisel sergisine eşlik eden yayın, 2000 yılında kaybettiğimiz sanatçının geniş bir portresini sunuyor. Serginin küratörlüğünü üstlenen Işın Önol ve Mira Friedlaender, bu yayın için sanatçının günlüklerini, mektuplarını, yayımlanmamış söyleşilerini ve çeşitli notlarını içeren arşivinden faydalanarak sanatçının kendi kendisiyle söyleştiği bir metin derlediler.

Ahu Antmen, Gregory Volk ve Lewis Johnson’ın kaleme aldıkları yazılarla devam eden kitap, serginin oluşumuna dair düşünsel ve pratik yaklaşımları yansıtan küratoryal çerçeve metniyle sona eriyor. Kitapta, Bilge Friedlaender’ın bu sergide gösterilen tüm eserlerinin Hadiye Cangökçe tarafından çekilmiş röprodüksiyon fotoğraflarına yer veriliyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 128
En / Boy : 19,5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺82,50

8 Şubat-27 Nisan 2014 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Aklın Uykusu” sergisi, İngiliz sanatçı Marc Quinn’in 1999 yılından bu yana ürettiği 30’dan fazla yapıtı bir araya getirmişti. Quinn’in kullandığı malzeme ve tekniklerin çeşitliliğini yansıtan sergide, sanatçının üretiminde merkezi öneme sahip yapıtlarla birlikte, ilk kez Arter’de gösterilen resim ve heykeller de bulunmaktaydı. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği “Aklın Uykusu”, sanatçının 1990’lardan bu yana üretiminde ele almayı sürdürdüğü tarih, zaman ve mekân, beden ve kimlik gibi konulara odaklanırken; doğayla kültür ve sanatla bilim arasındaki ilişkiyi ve sanatın teknolojiye bağımlılığını da tartışmaya açmayı hedeflemişti.

Marc Quinn’in sergisine eşlik eden yayında özel olarak sipariş edilmiş taze metinlere ve sergideki işlerin fotoğraflarına yer veriliyor. Serginin küratörü, sanat teorisyeni Selen Ansen, sergi yayını için “Eşikte” başlıklı bir kavramsal çerçeve kaleme aldı. Tim Marlow’un Marc Quinn’le yaptığı söyleşi, sanatçının son dönem işlerine ve sergideki yeni işlere odaklanıyor. Emre Ayvaz ise bu kitap için kaleme aldığı yazıda, Quinn’in kendi kanının kalıbını alıp dondurarak ürettiği otoportresinden oluşan “Self” başlıklı serisini ele alıyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 144
En / Boy : 32 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺90,00

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 141
En / Boy : 13,5 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2007
₺78,72

“Sanırım ben kendi içimde kuvvetleri ayırmıyorum. Yasamaya da, yürütmeye de, yargıya da güvenmiyorum.

Kendimi bildim bileli de güvenmedim.

Devlet her zaman zorunluluklarım olmasa asla ilişkiye girmek istemeyeceğim bir şey oldu bu ülkede.

Güya benim için olduğunu söyleyen ama beni her zaman kullanan, yaralayan, sindiren, ezen bir şey oldu devlet. Asla yetişkin-yetişkin bir ilişki kurmayan; her zaman sevimsiz bir ebeveyn tarzında çocuğa parmak sallar gibi davranan bir şeydi devlet. Benim için değil, bana karşı ve bana rağmen bir şeydi her zaman devlet.

Polis, güvenmekten çok korktuğum bir şeydi. Bildiğim hiçbir suçum olmamasına rağmen.

Bana ödemesi gereken bir şey olduğunda, canı istediğinde ödeyen veya ödemeyen; benim ödemem gerekenleri cezasıyla alan bir şeydi devlet.

Devlet bir insan olsa sever miydiniz? Ben sevemedim.

Saygım ise hakeden birine gösterdiğim candan bir saygı olmaktan çok korkuyla ilintiliydi. Sindirilmiş, korkutulmuş, güvensiz birinden başka bir şey olma şansı tanımayan bencil, narsisist bir baba gibiydi hep. Ben bir birey veya vatandaş değildim. Hep olası bir sanıktım.

Hiçbirimizin kendi destanımızı yazmamıza izin yoktu. Yazılmış ve ezberletilmiş destanları tekrarlayabilirdik. Bir yetişkin olmamız, kahraman olmamız demek suçlanmak demekti.

Yatak odamı bile gözetledi, aşklarıma bile müdahale etti. Sanatımı ezdi, bilimimi paraladı. Onunla konuşamaz, ona içimi açamaz, onunla dertleşemezdim. Mecburen sakladım. Bazen korkan bir çocuk gibi yalan söyledim.

İnançlarıma, inanmayışlarıma karıştı. Beni kendisi tarif etti. Dilime, dinime, ırkıma, tarihime müdahale etti. Önce terörize etti sonra terörist dedi. Camime, kiliseme, cemevime, dergahıma, Allah’ıma, Allahsızlığıma müdahale etti. Köyümün hatta çocuğumun ismine karıştı. Değiştirdi. Sürdü, kovdu. Bombaladı, gaz sıktı. Kolumu, bacağımı kopardı. Örtünsem ‘aç’ dedi, açarsam ‘ört’ dedi. Bana tahammül ettiğiniz için teşekkür ederim. ”

- Cem Mumcu

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 471
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2015
₺275,00
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 126
En / Boy : 19 / 27
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2018
₺78,96

Şu andaki biçimi bakımından bu dünya,

Mümkün olan tek dünya değildir...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 13 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2017
₺55,25
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 13 / 20,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2016
₺12,48
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 716
En / Boy : 24 / 30
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .
₺1.400,00
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 223
En / Boy : 24,5 / 29
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .
₺350,00
Tükendi

Kimi zaman en yakın dostlarımız, kimi zaman koruyucularımız, kimi zaman sevdiğimiz kitapların sevdiğimiz kahramanları... Kedi-ler, köpekler, kuşlar. Zekâlarıyla bizi hayrete düşüren, tatlılıklarıy-la en kötü günlerimizi bile güzelleştiren, varlıklarıyla umut verenhayvan dostlarımız bu defa da resim sanatındaki yansımalarıyla karşımızda. hep kitap, hayvansever okurlara, çevirdikleri her sayfada büyülenecekleri üç kitap sunuyor: Kedi Kitabı, Köpek Kitabı,Kuş Kitabı.

Kediler ve insanlar arasındaki ilişki benzersizdir. Evcil hayvanlar genelde sahiplerine her anlamda bağlı olsa da kediler kendiiradesiyle hareket eder. Siz onları öylece sahiplenemezsiniz, onlar sizi bulur. Sevgisini kazanmak için çabalamanız gerekir, nazlıdır kediler. Bu kitaptaki kediler de bazen köşelerinde kıvrılmış uyurken, bazen sahiplerinin kucağında otururken, bazen tüm asaletleriyle tüylerini kabartmış öylece dururken, bazen de natürmort tablodan favori atıştırmalıklarını çalarken resmedilmiş.Kedi Kitabı’nda sadece kedilerin olağanüstü hallerine doya doyabakmakla kalmayacak, ressamlar ve sanatları hakkında da faydalı bilgilere ulaşma şansı bulacaksınız!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 15 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2017
₺114,80
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 95
En / Boy : 23 / 27,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 11.2012
₺42,00
Tükendi

Bedri'nin tablolarının mevzuuna dikkat ettiniz mi?

İstisnayı bulmaya hiçbir gayreti yoktur. Nevin yegane­sini aramaz. Hatta mücerret eşyadan hoşlanmaz bile.

O hayatın sarhoşudur. Kalabalığı sever, halk hayatının peşindedir. Gündeliği muhayyilesiyle giydirir. Demin Binbirgece'den bahsettim. Bu itibarla benzeyiş tamamdır. Bedri o kadar kalabalığı, çokluğu sever ki, tek başına aldığı konularda bile, meselâ "Nü'lerde bir tek kadın görmezsiniz; bir orkestrasyon görürsünüz. Bütün o deformasyonların, o birbirini yalancı çıkarmaya çalışan çok lezzetli tabiat dışı oyunların sırrı odur. Bedri'nin bu sergisinde çıplak bir kadın etüdü seyirciye âdeta "ey beni tek bir şey sanan, koluma, bacağıma, başıma ve gövdeme ayrı şahsiyetler gibi bakmadıkça beni anlayamayacaksın." der gibidir. Bu etüde bakarken insan uzuvlarının, hakiki sahibi olan "nefs-i natıka" ya ayrı ayrı serzenişler edeceğini söyleyen eski mistikleri hatırlamamak kabil değildir.

Bununla beraber, Bedri'nin son resimlerinde form endişesi daha fazla görünüyor. Daha sıkı, daha ustaca ve dikkatli çalışıyor. Bu çalışma görüş şeklini bozmuyor; aksine daha derinleştiriyor, onu daha yüksek plana naklediyor. Son Bursa resimlerinden Bedri'nin paletinin bu bir senede ne kadar kazandığını görüyoruz. Artık o renkli ressam değildir, bilakis renkçi ressama doğru gidiyor. Bir bahar kahkahasından ciddi ve hakiki manasında cömert ve kandırıcı bir yaz değişiyor.

Bedri bugünkü resmimizin en güzel manzaralarından biridir. Onu ihmal etmek bir tarafımızı noksan tanımaktır. Yarın ise gururlarımızdan biri olacaktır.

- Ahmet Hamdi Tanpınar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 360
En / Boy : 24 / 33
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 1.2017
₺230,00
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 21 / 30
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2008
₺27,08
Tükendi

Claude Monet'nin gençliğinde yaptığı Atölyede Ölüdoğa (s.6), uzun ve üretken sanat yaşamının habercisi olan kişisel bir bildiri gibidir. Masanın üzerinde fırçalar, boya kutusu, palet ve kitaplar; yanında ve yukarısında silahlar; arkada bitkileri, ırmağı ve egzotik çiçekleriyle eski bir duvar halısıymış gibi görünen duvar kağıdı... Genç sanatçı, ıslak boyanın ışıltısını, kadife şapkanın soluk yüzünü, ciltli kitapların kuruluğunu ve silahlarla hançerdeki metalin soğukluğunu aktarma uğraşında büyük titizlik göstermiş. Bu resim, tüm yeteneklerini görücüye çıkarmış bir sanatçının yapıtıdır. Dahası, bu tabloda alışılmadık karşıtlıklar gözlenir: Kasvetli gündelik nesneler ile aradaki bolluk yüklü, tropikal ırmak görünümü ve içerinin topraksı renkler ile gerideki manzaranın serin, nemli, taptaze yeşilliği arasındaki karşıtlıklar gibi.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 20 / 20
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2006
₺32,41
Tükendi

24 Ocak-7 Nisan 2013 tarihleri arasında Arter’de gerçekleşen “Haset, Husumet, Rezalet”, yeni üretimlere odaklanan ve Arter’in programında her yıl bir yenisi gerçekleştirilecek bir dizi olarak kurgulanan sergilerin ikincisiydi. Küratör Emre Baykal’ın sergi başlığında bir araya getirdiği bu üç kavram, toplumsal, kültürel ve siyasi belleğin bugünün içinden bir bakışla sanat diline aktarımı için anahtar kelimeler olarak kullanılıyor ve davet edilen sanatçıların yeni işleri için düşünsel bir süreç öneriyordu. Sergi, birbirinin öncesi, sonrası, tamamlayıcıları (veya sonuçları) olarak burada birlikte anılan bu üçlüyü geniş bir perspektif içinde araştırmayı ve siyasi ve toplumsal şiddetten medyaya; kariyerist kaygı ve hırslardan cinsiyet politikalarına; “dostluk”, “dayanışma” potansiyellerinden “yıkıcı”, “saldırgan” itkilere uzanan farklı bağlamları bu araştırmanın kapsamında tutmayı hedefliyordu. “Haset, Husumet, Rezalet” sergisi kapsamında iki ayrı yayın hazırlandı. Bu ikinci yayın, sergiyi belgelemek amacıyla kurgulanmış bir fotoğraf albümü niteliğini taşıyor. Kitapta sergiden yerleştirme fotoğrafları, işlerin detay fotoğrafları, video işlerinden kareler ve serginin açılış fotoğraflarından bir seçki yer alıyor. Murat Germen ve Hadiye Cangökçe’nin çektikleri sergi fotoğrafları, kitapta izleyicinin sergide karşılaşacağı sırayla takip edilebiliyor. Serginin kat planlarını da içeren kitapta yer verilen sergi açılışı fotoğrafları ise Cem Turgay’a ait.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 128
En / Boy : 23 / 17,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺37,50
Tükendi

Sarkis’in Arter’de 15 Kasım 2013-12 Ocak 2014 tarihleri arasında yer alan “Cage / Ryoanji Yorumu” sergisine eşlik eden yayın, üç bölümden oluşuyor. Birinci bölümde, tamamı bu kitap için sipariş edilmiş yeni yazılara ve Sarkis’in bu yazılarda gönderme yapılan yapıtlarının fotoğraflarına yer veriliyor. Bu kısım, serginin küratörlüğünü üstlenen Melih Fereli’nin Sarkis’in yapıtlarının zengin müzikal ve entelektüel göndermelerini de açan kapsamlı çerçeve yazısıyla açılıyor. Fereli’nin yazısına sanat tarihçisi Gabriele Knapstein’ın “Uçucu İmgeler, Kaçıcı Sesler: Sarkis'in Eserlerinde Müzik”; editör ve çevirmen Mine Haydaroğlu’nun “Ses ve Görüntüyle Taşınanlar: Sanatta Rastlantısallık ve Sarkis”; ve felsefeci Elie During’in “Sessizlik Blokları, Zaman Dilimleri: Sarkis'in Ryoanji’si” başlıklı metinleri eşlik ediyor.

Yayının ikinci bölümü, sergide yer alan “Partition de flûte Ryoanji / Cage selon Sarkis” başlıklı yapıtı oluşturan 96 suluboya paftanın röprodüksiyonlarını  biraraya getiriyor. Bir müzik CD’sinden oluşan üçüncü bölüm ise, bu yapıtın Kudsi Erguner (ney) ve Jean-François Lagrost (şakuhaçi) tarafından gerçekleştirilen doğaçlama müzikal yorumunun kaydını sunuyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 192
En / Boy : 28 / 21,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺82,50
Tükendi

1. Dünya Savaşı’nda, İttifak Devletleri hanedan üyeleri ve ordu komutanları arasında kurulmuş olan “Silah Kardeşliği”nin ayrı dil, din ve geleneklerden gelen halklar arasında da mümkün olabildiğince geçerli kalabilmesi için propagandanın gücüne büyük ihtiyaç vardı. Dolayısıyla, Alman İmparatoru II. Wilhelm, Avusturya-Macaristan İmparatoru I. Franz Joseph, Osmanlı Sultanı Mehmed Reşad ve yaklaşık bir yıl sonra da aynı cepheye katılacak olan Bulgar Kralı 1. Ferdinand’ın yan yana portreleri Almanya ve Avusturya şehirlerinde neredeyse günlük yaşamın bir parçası haline gelmişlerdi.

Madalyalardan yardım rozetlerine, Kızılhaç bantlarından kartpostallara, porselen ve cam ev eşyalarından müzik notalarına kadar her yerde Osmanlı İmparatorluğu’nu simgeleyen motifler ve ay yıldızlı bayraklar Berlin’i ve bir zamanlar kuşatmalarla korku salmış oldukları Viyana sokaklarını süslüyorlardı. Dönemin tüm yazılı basınında, gazete ve dergilerde, kitaplarda, bayrak ve flamalarda, duvar afişlerinde “İttifak”ı simgeleyen resimler, fotoğraflar ve birbirinden renkli desenler, ülke yönetimlerinin değişebilen politik çıkarlarının halklar arasındaki ilişkileri nasıl inişlere veya çıkışlara sürükleyebileceğinin eşsiz kanıtları olarak tarihe geçmekteydiler.

1. Dünya Savaşı’nın 100. yılında, Vehbi Koç Vakfı ve Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi’nin ortak desteğiyle hazırlanan bu yayın ve eşlik eden sergiyle, “Savaş ve Propaganda”nın günümüzde de geçerliliği hiç azalmadan süregelen tarihî birlikteliği, çarpıcı bir şekilde gözler önüne serilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 215
En / Boy : 24 / 31
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2015
₺148,20
Tükendi

2011 yılında hayata geçirmek için ilk adımlarını attığımız,2012 yılı başlarında 1.Cildini  ve aynı yılın ortalarında 2. Cildini yayınlamayı başardığımız "Fotoğraf Ustaları" isimli çalışma yoğun bir tempo ile yaklaşık 4 yıl sürdü ve 10 cilt kitapla sonlandı.Hiç ara vermeden yola devam ettik ve 2015 başlarında "Işıkla Resmedenler" isimli 3 ciltlik kitapla okuyucuya yeniden "merhaba" dedik.

Yaklaşık 5 yıl kadar önce başlayan bu serüvenin ne içeriği,ne de seyri değişmedi;değiiştirdiğimiz şey sadece kitapların ismi oldu.bu ciltle birlikte,ülkemiz fotoğraflarının herhangş bir kulvarında kayda değer bir yeri olan 100'den fazla fotoğrafçının hatıratını,analizlerini,tespiğtlerini,öngörülerini,fikir ve duygu dünyalarını basılı (kalıcı) metaryele dönüştümeyi başardık.

Dile kolay...Tamamen amatör çabalarla,fakat son derece disiplinli ve özverili şekilde yürütülen bu çalışmada benden izin gönüllülük temelinde harcadığı mesaiyi ve üstesinden gelmek zorunda kaldığı zorlukları,ortalama bir insanın tahayyül etmesi bile mümkün değildir."Yaşam bilir" diyelim...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 272
En / Boy : 13,5 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2015
₺15,00
Tükendi

Biyografi,otobiyografi ve hatırat (anı) yazımlarının kıymetş konusunda tereddüte yer olmadığını,entellektüel çevrelerce çok ciddiye alındıklarını ve önemsemediklerini foğograf entelerjansiyanın bildiğine kuşku yoktur.Bu minval eserler hem kişisel,hem de kurumsal kütüphanelerde müstesna bir yer tutarlar.

Dünyanın bütün ülkelerinde sivil-asker yüksek bürokrasiden kimseler,akademisyenler,diplomatlar,gazeteciler,yazar-çizerler,sanatçılar,politikacılar,iş dünyasından insanlar,bilim insanları ve başkaları yaşam öykülerini,deneyim ve birikimlerini,geçmişe ve yaşadıkları döneme ilişkin analizlerini,geecek özgörülerini vb ne varsa dikte ederek kaleme alırlar.Dünyanın önde gelen yayınevleri ise bu özel metinleri çok önemser ve kitaplaştırırlar.Böylece de çok kıymetli birimker,bir bakıma sıradışı olan şeyler kuşaktan kuşağa aktarılır.Okur-yazar fotoğrafçı bu alanın yabancısı değildir.bilir.

Herkes tarafından sıklıkla yapılan şeyleri tekrar etmek yahut rutine yönelmek,okur - yazar bir insan içi geri kazanımı mümkün olmayan zamanı heba etmekten öte bir anlam ifade etmeyeceği için,kayda değer ve kalıcı şeyler yapmak üzere kollarını sıvamasından ve/ya yola çıkmasından daha doğal bir şey olamaz.

Ve dahi;Fotoğraf,tek başına fotoğraftan iberet değildir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 256
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2015
₺10,42
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 208
En / Boy : 16 / 22
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 10.2002
₺33,15
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 140
En / Boy : 23,5 / 28
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺26,58
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 19 / 23
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2005
₺18,52
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 100
En / Boy : 18 / 23
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2005
₺32,41
Tükendi

İlk gençlik yıllarından başlayarak kendini grafik tekniklerini çalışmaya veren biri, belirli bir aşamada, zanaatında tam anlamıyla ustalaşmaktan başka bir şeyi düşünümez hale gelebilir. Kullandığı teknikte kusursuzlaşma çabası onun için o kadar önem kazanır ki, konus eçimini bile, tekniğin belli bir yönünü keşfetme arzusuna bağımlı kılar. İtiraf etmek gerekirse, oldukça cezbedici bir çabadır bu. Sanatsıl beceri kazanmak, işlenecek malzemenin özelliklerini bütünüyle anlamak ve emrindeki araçları hepsinden önemlisi de, iki elini gerçek amacını ve denetimini kavrayarak kullanmayı öğrenmek çok büyük bir doyum verir insana!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 19 / 23
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2005
₺18,52
Tükendi

Dönemini etkileyen ünlü heykel sanatçısı Moore'un yaşamı ve yapıtları... Remzi Kitabevi, dünyaca ünlü Taschen Temel Sanat Dizisi'ni Türkçe olarak yayınlamayı sürdürüyor. Sanat akımları ve sanatçılar üzerine 100'e yakın başlıkla, konusunda kapsamlı bir kaynak oluşturan bu dizide bugüne kadar yayınlanmış olan on dört kitaba bir yeni kitap daha eklendi: Moore.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 14 / 20
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2008
₺170,00
Tükendi

Tüm dünya ressamlarının yapıtlarını keşfedin. Watteau’nun bir tablosundan kaçan Gilles’le birlikte bütün dönemlerin konularını ve tarzlarını öğrenin.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 93
En / Boy : 11 / 17,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 11.2012
₺4,40
Tükendi

Batı sanatını anlamak, keşfetmek ve ondan keyif almak için benzersiz olan bu kitap, Fra Angelico’dan Zurbaran’a, Da Vinci’den Damien Hirst’e, yüzyıllar içindeki en seçkin sanatçıları tanımamıza yardımcı olur ve her tarzda göze çarpan başyapıtların nasıl üretildiğine dair bize yol gösterir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 512
En / Boy : 13 / 22
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2006
₺120,96
Tükendi

Bugüne dek on üç dile çevrilmiş ve 2.5 milyondan fazla satmış olan Beynin Sağ Tarafı ile Çizim, dünyada en çok yararlanılan çizim kitabıdır. Yeteneksiz olduğunuzu düşünüyorsanız, hatta öğrenebileceğinizden şüphe ediyorsanız, çizim yapmayı seviyor ama çocukça çizimlerin ötesine geçemiyorsanız, bu kitap size sahip olmak istediğiniz becerileri kazandıracak. Eğer bir sanatçı ya da güzel sanatlar eğitimi alan biri iseniz, algılarınızı derinleştirerek sanatsal özgüveninizi pekiştirecek. "Beynin Sağ Tarafı ile Çizim, çizim tekniklerine sıra dışı yaklaşımı ile bir yandan yaşama sanatını anlatırken diğer yandan farkında olmadığınız becerilerinizi kazandırarak sizi özgür kılacak." -Los Angeles Times-


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 292
En / Boy : 19 / 23
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .
₺224,28
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .
₺43,68
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 128
En / Boy : 19 / 27
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2018
₺82,32
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 143
En / Boy : 21 / 27,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2008
₺78,96
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .
₺52,08
Tükendi

Kendi deyimiyle 8 tane 10´luğu bozdurmuş olan 76 yaşındaki Gülteki Çizgen, başta fotoğraf olmak üzere sanatla yatıp kalkıyor.58 yıllık sanatla üretim sürecinde fotoğraf, illüstrasyon, sanatsal cam, cam heykel, yazı-hat alanlarına ve en fazla ihtiyaç duyulan bir zamanda fotoğraf alanında bir dergi yayınına hayat jazandırmak için yoğun emek verdi. O, oylumlu okumalarıyla birlikte, dünyayı gezmek suretiyle yaptığı müze kütüphane incelemeleriyle, sanattaki geleneği oldukça iyi çözümledi ve onu aşmak onun üzeirne bir şey koymak için çaba sarfetti.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 1064
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2016
₺144,00
Tükendi

Resim Eğitimi Dizisi’nin 3. kitabını oluşturan suluboya sanatının en erken örneklerine Eski Mısır uygarlığının papirüs rulolarında, Çin ve Japon uygarlıklarının ipek üzerine gerçekleştirilmiş olan resimlerinde ve ortaçağın elyazmalarında rastlanır. 19. yüzyılda romantik bir anlayış içinde uygulanan suluboya günümüzde artık bir ara malzeme değil bir ana malzeme konumundadır.

Suluboya Sanatı, MSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Adnan Çoker resim atölyesinden mezun olan, yaklaşık 20 yıldır atölye, galeri, fuar, televizyon ve üniversitelerde workshop ve sergiler gerçekleştiren ressam Burhan Özer tarafından kaleme alındı.

Suluboya sanatının gerçeğin farklı bir yansıması, bir saydamlık, bir şeffaflık ve şiirsellik olduğunu vurgulayan Özer, bu kitabını resimseverler, öğrenciler ve özellikle de suluboya sevdalıları için çok yönlü olarak hazırladı. Suluboyada kullanılan gereçleri, temel teknik unsurları, yöntem ve efektleri, renk ve armoni kurallarını görsel örneklerle ele alan yazar bu çalışmasında, suluboyanın tarihçesini oluşturan öncülerini, çağdaş Türk ve dünya suluboya sanatçılarını yapıtlarından örneklerle tanıtarak bir ilke de imza atmış oluyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 216
En / Boy : 19,5 / 25,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 2.2016
₺82,00
Tükendi
Çizime dayalı bir anlatım biçimi olarak tanımlayabileceğimiz "desen", tüm tasarım ve oluşturma disiplinleri için en temel bir yardımcı, düşüncenin görselleştiği bir ilk aşama, bir ilk adım, bir eskiz ya da taslak olabileceği gibi, özellikle 20. yüzyıldan itibaren, resim gibi, kendi başına yeterli bir yapıt konumunda öznel bir anlatım aracı olarak da değerlendirilmiştir. Resim sanatını uygulamalı olarak öğrenmeyi amaçlayan sanat ve resim severler için tasarlanmış "Resim Eğitimi Dizisi"nin ikinci kitabı olan "Desen (Temel Süreçler)" kitabı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü öğretim üyesi Mustafa Orkun Müftüoğlu tarafından hazırlandı. Desen oluşturmada en önemli belirleyici etkenin bir yöntem ya da uygun bir süreç olduğunu savunan Müftüoğlu, çalışmasının ilk bölümünde desenin tanımına ve desen malzemelerine yer verirken, ikinci ve ana bölümde ise izlenecek süreci, temel insan figürü bilgisi ve çizimiyle birlikte temel perspektif öğretisini ayrıntılı bir biçimde ele almaktadır. Ustalardan seçilmiş desen görsellerinden oluşan bir kopya bölümü ve temel desen, terim, teknik ve malzemeler sözlüğünün de yer aldığı bu yapıt aracılığıyla sanat heveslileri ve sanat öğrencileri, gözlemleri, bireysel yetenekleri ve ilgileri bağlamında desenlerini geliştirebilecekler ve sonraki sanatsal formasyonları için hiç tükenmeyecek bir biçimsel oluşturma gücü elde edeceklerdir.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 159
En / Boy : 19,5 / 25,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2011
₺123,00
1 2 >
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı