Tarihselcilik, Tarihsicilik, Evrensellik, Yerellik, Tarih Üstü ve Tarih Disilik, Hermenötik…Çokça duyulan/kullanilan bu kavramlar ne ifade ediyor? Vahy, Kur’an, Ayet, Nesh, esbab-i nüzul vb. kavramlarla iliskileri nasildir? Akademik camiada hakkiyla tartisma zemini bulabildi mi? Genellikle birbiriyle karistirilan, zihin dünyasinda muglak/müphemligini koruyan ve bunula birlikte yafta olarak araçsallastirilan bu kavramlarin artik akademik düzlemde hakkiyla tartisilmasi gerekiyor. Yetkin Düsünce, “Kur`an ve Tarihsellik Tartismalari: Kur`an`i tarihe gömmek ya da günümüze tasimak” basligi altinda; dosya yazilariyla, söylesilerle, sorusturmalarla ve kitap kritikleriyle bu önemli kavramlara isik tuttu. Ayrica asagidaki sorular etrafinda bir sorusturma gerçeklestirerek farkli perspektiflerden konuyu daha da açmaya çalistik:- Tarihsellik nedir ve evrensellik ile karsit kavramlar midir? -Tarihselcilik kavraminin farkli kültür havzasinda dogmus olmasi bizim o yöntemi kullanmamiza engel midir?..-Kur’an-i Kerim’in hükümlerinin tarihselligi konusunda düsünceniz nedir? -Tarihselci yorumun Kur’an’i devre disi birakmaya yönelik bir çaba oldugu seklindeki degerlendirmelere katiliyor musunuz? -Kur’an’in islevi tarihte kalmistir, günümüzde geçerliligi yoktur diyen tarihselci akademisyen var mi?-Güncel sorunlari asabilmek için ‘Tarihselci yaklasim’ disinda nasil bir yöntem öneriniz vardir? Istifade etmeniz dilegiyle…BU SAYIDA 5. Editörden 7. Mustafa Tekin / Tarihsel(ci)lik/Tarihsicilik/ Evrensellik Ekseninde Din18. Muhammet Özdemir / Güncel Sorunlar ve Baglamsal Deneyim Çözümlemesi34. Kadir Canatan / Evrensellik ve Tarihsellik Ikileminde Kur’an Dili47. Ahmet Keles / Kur’an’in Tarihselligi ve Evrenselligine Nesih Sorunu Baglaminda Bakmak65. Recep Demir / Tarihselcilik ve Vahiy Algisi 86. Emrah Dindi / Kur’an Dilinin Tarihsel, Kültürel ve Antropolojik Dogasi100. Mehmet Yasar Soyalan / “Okuma” ve “Anlama”nin Anlami ve Tarihselci ve Evrenselci Okumanin Ilahi Vahyi “Bugüne”TasimadakiImkân ve Yeri; Kur’an’in Hadi Olma Vasfinin Örtülmesi ve Araçsallastirilmasi Üzerine Bir Giris Denemesi125. Esat Arslan / Bilimin Tarihselligi ve Kuran Edebiyatinin Evrenselligi146. Yusuf Yavuzyilmaz / Türkiye’de Tarihselciligin Kökenleri157. Sevket Kotan / TarihselciliginIslam Gelenegini Istihdami173. Burhanettin Tatar / Hermenötik Düsünce ve Ilahiyat(çilik) SÖYLESI189. Prof. Dr. Ömer Özsoy / “Kur’an Vahyini Bir Ikiz Dogum Olarak Görmek Mümkündür...”209. Prof. Dr. Mehmet Paçaci / “Her yerel aslinda bize evrensel bir yükle, içerikle gelebilir, gelme özelligine sahiptir ve nitekim geliyor da.” SORUSTURMA227. Ahmet Keles - Burhanettin Tatar- Ilhami Güler - Mustafa Aydin- Nihat Uzun - Mevlüt Uyanik SERBEST KONULAR245. Muhammed b. Muhtar Sankiti/Laik Olmayan Bir Demokrasi – 2254. Muhammed b. Muhtar es-Sankiti / Çözüm Halep’tir KÜLTÜR SANAT263. Muhammet Çelik / Tercüme Deyip Geçme!-Katar’in Tercüme Hareketlerine Katkisi Üzerine- KITAP KRITIKLERI 271. Necmettin Yilmaz / Problem ve Enstrümanlariyla Yorum Meselesi274. Sevil Türkyilmaz / Kur’an’i Kendi Tarihinde Okumak?279. Zehra Ögüt / Türkiye’de Kur’an Islami Arayislari
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.