Bu sayının “Tanpınar’daki Turgut ve bir kanon önerisi” başlıklı ilk yazısında Enis Akın, şiirde “acemilik” kavramını, şiirimizi tanzimat dönemine kadar tarayarak teşrih masasına yatırıyor.

 Davut Yücel, ilkini 24. sayımızda yayımladığımız “Şiirde ses, şiirsel mırıltının politikası” başlıklı yazı serisinin ikincisine Turgut Uyar şiiri özelinde devam etti. “Türk şiiri var mı” sorusuna da cevap arayan yazı hem Turgut Uyar şiirine hem Türk şiirine farklı bir bakış açısı sunuyor.

Natama dergisinin 29. sayısının şairleri Melda Köser, Süreyyya Evren, Mehmet Öztek, Canan Yaka, Enis Akın, Ferruh Tunç, Gökhan Bakar, Cuma Duymaz, Spiritus Asper, Yasin Koç, A. İrem Az, Fırat Demir, Devran Aramgah, Alkın Sezen, Enver Topaloğlu, Batuhan Çağlayan ve Ümit Şener Ta.

Amerikan şiirinde “yoğun, geniş formu ve dilsel enerjisiyle tanınan” şair Albert Goldbarth ile ilgili Eric McHenry ve Kelly Forsythe’un yazılarını ve Goldbarth’ın 4 şiirini Enis Akın çevirdi. Goldbarth ile yapılan bir söyleşi de Ravza Amine Şen çevirisiyle okunabilir.

Bu sayının sürprizlerinden biri de Rebecca Watts’ın “Soylu amatör kültü” başlıklı yazısı. “Şiir dünyası, neden şiir bir sanat formu değilmiş gibi yapıyor?” sorusuyla açılan yazı şiirin ve eleştirinin nasıl olması gerektiği ile ilgili çarpıcı bir panorama sunuyor.

 Gün Ayhan Utkan’ın Ömer Şenel ile yaptığı söyleşi okurlarımıza Şenel’in “yazı dükkanı”nı yakından tanıma fırsatı sağlıyor.

Bu sayıda Enes Malikoğlu Petek Sinem Dulun’un; Canan Yaka ise Selcan Peksan’ın şiirini inceledi. Ferruh Tunç da genç şairlerden beklediği şiir üzerine söz alan yazarlarımızdan.

Kerem Ozan Bayraktar görsel dosya bölümümüzde “Vadi” isimli çalışmasıyla yapay zekâ ile yardımlaşarak portrelerin yeni varyasyonlarını üretti.

Her sayımızda yer verdiğimiz değerlendirmeler bölümünde Yılmaz Eliyatkın Fırat Polat’ın “Burcu vaizi”ni, Alper Öz ise Dolunay Aker’in “Kol Yen Dük” adlı kitabını değerlendirdi.

Natama şiir ve eleştiri dergisi olarak yeni yıla ve yeni sayımızla merhaba.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 96
Ağırlık : 96
En / Boy : 16 / 22
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺30,00
Tükendi

Bu sayı, Davut Yücel’in “Şiirde ses III: Ahmet Haşim’de şiirsel mırıltının politikası” başlıklı yazısıyla açılıyor.

Natama her sayısında olduğu gibi çeviri şiire yer vermeye devam ediyor. Prof. Dr. Sevinç Üçgül, Rus eleştirmen Belinski’nin “Rus şairlerinin babası” olarak kabul ettiği Gavriil Romanoviç Derjavin’in hayatı ve yapıtları üzerine bir makale kaleme aldı. Derjavin’in 18. ve 19. yüzyıllarda yazdığı dokuz şiirinin çevirisi Türkçede ilk kez bu sayımızda yer alacak.

Sabit Kemal Bayıldıran 28 ve 30. sayımızda iki bölümünü yayımladığımız “Üçüncü Kuşak Şairleri” başlıklı yazı serisine bu sayıda Yaşar Miraç ile devam etti.

Natama’nın 32. sayısının şairleri: Gül Abus, Enis Akın, Gün Ayhan Utkan, Canan Yaka, Melda Köser, Osman Özbahçe, Davut Yücel, Tan Babür, Ece Apaydın, Osman Özçakar, Bayram Zıvalı, Ümit Güçlü, Dolunay Aker, Mehmet İşten, Mehmet Öztek, Betül Aydın, Alper Öz, Murat Dalgın, Batuhan Çağlayan, Mesut Ocak, Usame Yördem, Tuğçe Tekhanlı, Yağız Gülay ve Koray Karaduman.

Görsel dosya serimizin bu sayıdaki konuğu, iletişim konulu video desen üretimi ile İmelda Kuyumcu...

Emin Metin “Türk şiirinde madun söylem ve Kürt kimliği” adlı yazısında Türkçe yazan Kürt şairlerin şiirini farklı bir açıdan ele alıyor.

Osman Özbahçe, önceki sayılarımızda dosya konusu ettiğimiz eleştirmen Hüseyin Cöntürk ile ilgili ilginç ve şiir üzerine ufuk açıcı anılarını paylaştı.

Kitap değerlendirme bölümünde Mehmet Erte’nin Çatlak ve Ozan R. Kartal’ın Haydi Etek Giyelim adlı şiir kitaplarını Alper Öz yazdı. Canan Yaka ise Tuba Bozkurt’un Kontrolsüz Patlama’sı hakkında yazdı.

Yeni yılda görüşmek üzere merhab.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 96
Ağırlık : 96
En / Boy : 16 / 22
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺30,00
1
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı