Heterofil

Çoktan benim olanın peşinden koşmak zorunda değilim. Bunu bir başkasından teslim almak. Benim olanın 
sahibi sen değilsin. Doğduğum için var olan haklarım 
senin değil.

Medea’ya Göre Ahlak

Medea’nın başlangıcıdır bu. 
Medea için başlangıç.
Medea’ya göre başlangıç.
Medea sayesinde dünyanın başlangıcı.


Basım Ayı/Yılı : 3/2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 88
Ağırlık : 88
En / Boy : 12,5 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 1. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺68,00

Toz

Evlendiğimiz gün, annem ilk kez ruj sürüyor...
Babamla onu ilk kez dans ederken görüyorum...
Annem gerçekten hayatımda gördüğüm en güzel kadın...

Istırap Korosu

Dur, köprüdeyim, sallanmaktayım, yoldayım…az kaldı, bana da 
aynından söyle, dudağımızda başka tat olmasın…


Basım Ayı/Yılı : 3/2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 96
Ağırlık : 96
En / Boy : 13,5 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75
Türkiye'de Tiyatronun Serüveni

Bir soluk alıp mola vermekte fayda var, zira Türkiye’de tiyatronun serüveni oldukça uzun ve meşakkatli.
Ayşegül Yüksel de bizi bu zorlu yolculuğa rahat ve keyifli bir anlatımla çıkarıyor. Cumhuriyet’in kuruluş
yıllarından ödenekli tiyatrolara, oradan özel, alternatif ve amatör tiyatrolara kadar sahnelerde yer etmiş
deneyimli isimlerden, günümüzün umut vaat eden tiyatroya gönül vermiş gençlerine kadar kapsayıcı bir
anlatımı bizlere sunuyor. Bir dönemin en önemli oyunları ve toplulukları, günümüzün ses getiren isimleri ve
sahnelemeleriyle buluşuyor; AST bir yaşına daha giriyor; Dostlar yürüyüşüne devam ediyor...

Ve tiyatro, tüm insanlık tarihini kapsayan sürecinde herhangi bir araştırmacının ve incelemecinin bu alanda
son noktayı koymasının olanaksız olduğu yerde, dünyanın herhangi bir köşesinde olduğu gibi Türkiye’de
de dört koldan gürül gürül ilerliyor. Bu kitap da tiyatronun Türkiye serüveni, kısa bir Türkiye tiyatro tarihi ve
uzun yolda sadece kısa bir mola... Şimdi bir duralım, yarın yola devam ederiz...


Basım Ayı/Yılı : 4/2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 280
Ağırlık : 280
En / Boy : 13 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺72,25

Iphigenia

Neyi bekliyoruz, Agamemnon? Yola çıkmak için daha ne kadar bekleteceksin bizi burada? Neyin oyunu bu? Gitmemizi istiyorsan, gidelim o halde. İstemiyorsan da eve dönelim. Neredesin, Agamemnon?

Helen

Bütün notaları aynı anda çalamazsın. Zordur. Ritim, tempo. Kurallara uymalısın.


Basım Ayı/Yılı : 11/2018
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 13 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺63,75

Seni Seviyorum Türkiye

Aşka ve bugünden başka bir dünyaya inanmışız. Bir ülkeden kurtulmak için değil, tanımak ve kendimizi bulmak için beraber yola çıkmışız.

Berlin Zamanı

Caddeler kaçışan insanlarla dolu. Bakıyorum yukarıdan. Bağırıyorum aşağıya Anne! Baba! Arkadaşlar! Sesini unuttuğum eski sevgililer. Tanıdık kimse yok mu? Nerede? Ev nerede?


Basım Ayı/Yılı : 11/2018
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 13 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺59,50

Tiyatro dediğimiz şey, esasen bir insandan başka bir insana bir oyun alanı olarak karşılıklı konsensusla tayin edilmiş bir mekanda ve önceden belirlenmiş bir sürede canlı bir temasla sunuluyor olması. Bu da tiyatroya kendi iletişim coğrafyasını ve zamanlamasını oluşturabilme ayrıcalığı tanıyor. Dolayısıyla, tiyatro gerçek hayatta kolayca mümkün olamayan bir şeyi yapma, yani hem oyuncunun hem de seyircinin mevcudiyetinde, içsel bir enerji ve ihtiyaç doğrultusunda zaman/mekanla dilediği gibi oynayabilme potansiyelini taşıyor. Tiyatroda Zaman/Mekan kitabının da bu potansiyeli gerçekleştirme, soyut ve somut kavramlar üzerinde yeniden düşünme konusunda ufuk açıcı olmasını dileriz.


Basım Ayı/Yılı : 11/2018
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 368
Ağırlık : 368
En / Boy : 13 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺76,50

Bu kitapta, binlerce yıldır Türk devletlerinin bünyesinde önemli bir yapıtaşı olduğu hâlde 1828 yılından beri İran coğrafyasının Sulduz bölgesinde yerleşik bulunan Karapapak Türklerinin önemli kültür ve sanat değerleri olan “halaylarını” derleyip değerlendirerek onların Türk kültürünün ve sanatının bir parçası olduğu gösterilmeye çalışılmıştır.

Sulduz Karapapaklarının araştırmacı yazarlarından Yusuf Kahramanpur, “Ferheng-i Ame El Garapapaġ” adlı eserinde gerçekleştiremediği bir arzusunu şöyle belirtmektedir: “Ne yazık ki Karapapak yallılarını değerlendirebilecek müzik ve nota bilgim yoktur. Ümit ediyorum ki bu konuda bilgili ve yetenekli olanlar, gelecekte bu millî görevi kabul edip müzik sevenlere sunarlar.” Merhum Kahramanpur’un bu isteği ve Sulduz Nagade’de alan araştırması yaparken muhitin aydınlarının da bu yönde istekte bulunmaları, yazarı bu araştırmayı yapmaya yönlendirmiştir.

Kitapta Sulduz Karapapaklarının oyun havaları ve bu oyunlarda okunan türküler alan araştırması, derleme ve inceleme yöntemleriyle hem söz hem de müzik olarak kayıt altına alınmıştır. Böylece küçük bir Türk topluluğu olan Sulduz Karapapaklarının yallı/oyun havaları, hem notaya alınmış hem de bu havaların sözleri ve varyantları müzik uzmanlarının hizmetine sunulmuştur.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺23,07

Sahne sanatlarının hemen hepsi ilk bakışta aynı paydayı bölüşmesine karşın tiyatro ile operanın arası hep açıktır; en azından tiyatroya gönül verenlerin neredeyse tamamına yakını operayı küçümser. Öyle ki, daha konservatuvarda başlar bu; gerekçe de hiç değişmez: en başarılı opera sanatçıları bile oyunculuk söz konusu olduğunda kırık not alır.

Türkiye'de bu yaygın kanının akademisyenleri bile etkilemiş olması kimseyi şaşırtmaz.

Murat Tuncay bu kısır döngüyü aşan ender aydınlarımızdan biridir. Bu bağlamda, son otuz yıl boyunca opera, daha doğrusu müzikli tiyatro konusunda yazdığı eleştirel denemeler İzmir Devlet Opera ve Balesi'nin gizli seyir defterini çağrıştırır. Tuncay'ın akademik kariyerinde tiyatro kuramı ön planda yer almasına karşın, operaya duyduğu ilgi sıkı bir müziksever olmasından kaynaklanır esasen. Söz konusu yazıları okuma fırsatı bulan herkes çok iyi bilir: Tuncay'da tutkuya dönüşen müzik sevgisi, giderek bu alandaki izlenimlerini herkesin ciddiye alması gereken bir düzeye taşımıştır.

Yer yer şakacı bir üslûpla yazıyor olmasına gelince kimse şaşırmasın: Bu, kaleme aldığı konuda yeterince donanımlı olan bir kişinin bilinçli muzipliğidir aslında.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 204
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2015
₺75,00
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 6.2011
₺41,50
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 521
En / Boy : 16,5 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺18,67
Tükendi
Estetik, kültür, felsefe alanındaki çalışmalarının yanı sıra, tiyatroyla ilgili kırka yakın oyun, çeviri oyun, uyarlama ve kuramsal çalışma bırakarak 1995 yılında aramızdan ayrılan Aziz Çalışlar’ın Tiyatronun ABC’si kitabı; Oyun, Oyun yeri, Oyunculuk, Sahne ve Giysi Tasarımı, Işıklama, Sahneleme ve İzleyici başlıkları altında tiyatronun temel öğelerini ele alıyor. Neden tüm sanatlar içinde sadece tiyatro daha özgün bir yere sahiptir, en toplumsal olanıdır? Çünkü tiyatro, metin yazımından sahnelemeye, sahne arkasından sahne üstüne, ayrılmaz öğelerinden birisi olan izleyiciye kadar "insan"a yaslanır ve insandan umudunu kesmez. Tiyatronun ABC’si, bir temel bilgiler kitabı olarak kitaplığımızdaki yerini her zaman koruyacaktır.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 200
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2009
₺10,25
Tükendi

Dionysos müziğine inanan gönüldeşlerim, siz tragedyanın bizim için taşıdığı anlamı da bilirsiniz. Biz onda, müzikten yeniden doğan tragedya söylencesini buluyoruz. Biz bu söylencede tüm nesneleri umar ve en etkili acıyı unutabiliriz! En etkili acı, bizim için her şeydir. Bu sözcüğü anlıyorsanız, sonunda benim umutlarımı da anlayacaksınız. -Friedrich Nietzsche-


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺65,60
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 21 / 29,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2005
₺2,33
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 392
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2012
₺136,00
Tükendi

 






Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 195
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2018
₺80,00
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 102
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2006
₺37,40
Tükendi

Tiyatroda her gece, anlayan bir kişi var diye oynadım. Yoksa, ben varım dedim. Bu kitabı da okuyacak bir kişi var diye yazdım. Yoksa, gene ben varım. Acaba o bir kişi, siz misiniz?


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 357
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2001
₺18,70
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 189
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.1992
₺8,50
1
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı