Ödüllü caz tarihçisi Ted Gioia bu kapsamlı rehberde, iki yüz elliden fazla caz bestesini aydınlatıcı bir biçimde yorumluyor. Bu kapsamlı ve benzersiz araştırmada, caz repertuarının kalbinde yer alan her bir beste için ayrıntılı inceleme içeriyor: bestenin söz yazarları, kimlerin kaydettiği, caz tarihindeki yeri ve daha pek çok bilgi. Renkli anekdotlar ve uzman yorumlarıyla dolu Caz Standartları caz severler için
bir başucu kitabı.

"Caz Standartları’nı bu kadar ilgi çekici kılan, Gioia'nın caz geleneğinin içinden biri olarak yazması. Caz Standartları’nı okumak, Gioia'nın çalışını dinlemekten farklı değil, sadece sevdiği (ve sevmediği) parçaları paylaşmakla kalmıyor aynı zamanda bilgilerini de okura sunuyor."
—Los Angeles Times

“Gioia, kitapta yer alan parçalara ‘hayatımın müziği’ diyor ve okuru yüzlerce şarkıyla buluşturuyor.”
—Washington Post


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 648
En / Boy : 13.5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2020
₺67,90

Sınıf eğitiminde müzik öğretimi adlı bu çalışmada, eğitim ve müzik alanları iç içe ele alınmış, 2018 yılında güncellenmiş olan son öğretim programında belirtilen kazanım ve öğretim yaklaşımları dikkate alınarak, çeşitli etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş bir içerikle oluşturulmuştur. Çalışmada müzik eğitimi alanında hizmet vermekte olan akademisyen ve araştırmacı sekiz farklı yazar tarafından oluşturulan; “Müziğin tanımı ve temel özellikleri”, “Müzik eğitiminde kullanılan öğretim yaklaşımları ve nota öğretimi”, “Temel eğitim sürecinde ilkokul müzik eğitimi”, “İlköğretim müzik eğitiminde kullanılan materyaller, çalgılar ve okul şarkılarının çalgılara aktarımı”, “Şarkı öğretiminde eşlik çalgısı kullanımı”, “İlköğretim müzik eğitiminde oyun, dans ve drama”, “Müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi”, “ilköğretim müzik eğitiminde müzik-estetik ilişkisi ve müziksel beğeninin geliştirilmesi” ve “İlköğretim kaynaştırma eğitiminde müzik öğretimi” adlı dokuz bölüm yer almaktadır. İlköğretim döneminde çocuğun yaşamında müziğin yeri, önemi ve uygulama alanları çok çeşitli yönleriyle ele alınmıştır. Sınıf eğitimi alanında yer alan diğer kaynaklardan farklı olarak konular içerisinde kaynaştırma eğitimine de yer verilmiş olup, müzik ve özel eğitim alanlarında ihtiyaç duyulan disiplinler arası çalışmalara katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bazı bölümlerde yazarların kendi bakış açılarından ele alarak hazırladıkları çeşitli etkinlik/ çalışma örneklerine yer verilmiştir. Bu örnekler, müzik öğretmenine (ya da sınıf öğretmenine) yol göstermesi, fikir vermesi amacıyla hazırlanmıştır. Öğretmenlerin dersi işleyiş stratejilerine uyumlu olacak şekilde faydalanmalarını umarız. Ayrıca kitabın bazı bölümlerindeki görsel-işitsel örnekler, şekiller ve etkinliklere ilişkin yazılı/basılı içeriklerin gösteriminde ve/veya dinletilmesinde kolaylık olması amacıyla karekod uygulamasına yer verilmiştir. İlgili bölümdeki karekodun aracılığıyla, materyale dijital olarak erişmek de mümkün olacaktır.

Bu kitapta, müzik ve eğitim alanlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarına, sınıf öğretmenlerine ve müzik öğretmenlerine ayrıca bu iki alanda güncel çalışmaları takip eden, ilgi duyan tüm eğitimci, araştırmacı ve okurlara faydalı olmak hedeflenmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 299
En / Boy : 16 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 12.2020
₺53,10

İlköğretimde müzik, bir öğrencinin eğitiminin önemli bir parçası olarak kabul edilir. Müzik çalışmalarından elde edilen faydalar oldukça fazladır ve çok yönlü bir eğitime önemli ölçüde katkıda bulunur. Öğrencileri yaşadıkları dünyaya tam olarak hazırlamak için müzik, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olarak her zaman var olmalıdır. Müzik öğretimi kitabı, öğretmenleri sınıf uygulamaları, müzik dili öğrenimi, kişisel gelişim ve müzik alanlarında ana ilkeleri güncel araştırmalara dayanan çeşitli yaklaşımlarla aydınlatmak ve bu alana bir çerçeve getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu kitap aynı zamanda, çalışmakta olan öğretmenlerin müzikle ilgili donanımlarına katkı sağlarken sınıf öğretmeni ve müzik öğretmeni adaylarının eğitiminde de kullanılabilir.

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 188
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺40,50

Rock ve metal kültürünün en önemli yayınlarına imza atan ekipten arşivlik bir kitap serisi.
***
“Jinjer’laysan her şeye hazırlıklı olmalısın! Kendimizi türlere, tarzlara ya da başka herhangi bir şeye göre asla sınırlamayacağız.”
- Eugene Kostyuk (Jinjer)

“Biz müziği kendimizi ifade etmek için yapıyoruz, birilerini etkilemek için değil!”
- Michael Amott (Arch Enemy)

“İniş çıkışları var yaptığımız müziğin. Bunu bir pizza gibi düşün. Metal müzik pizzanın hamuru. Klasik müzik vs. gibi öğeler de üzerindeki malzemeler.”
- Asis Nessari (Haggard)

“Çok kasmadan, zorlamadan, akrobatik şeyler yapmaya uğraşmadan, keyif aldığımız müziği yapmaya ve de onu düzgünce çalmaya çalıştık. Melodik yapıyla ilişkili olarak, çok yormayan, punk-metal gibi bir şeyler çıktı ortaya. Aşk, seks, anarşi, hüzün ve eğlenceyi bir kavanoza koyup sertçe çalkalıyorsunuz ve sonra bolca buzla bira bardağında servis ediyorsunuz.”
- Alper Yarangümeli (Dr. Skull)

“Türkiye bizi en sıcak karşılayan ülke. Sizin müzikal motiflerinizden de fazlasıyla esinleniyor ve bunu müziğimizde kullanıyoruz. İnsanlar da bizim insanımıza benziyor. Benzer mantaliteye sahibiz. Buraya her gelişimiz güzel hissettiriyor. Eve gelmişiz hissi…”
- Chen Balbus (Orphaned Land)

“Biz kendini tekrar eden, statik bir müzik yapmak istemiyoruz. Sürekli yeni ve farklı hissettiren şeyler yapmaya çabalıyoruz. Hiçbir zaman belli bir müzik tarzına saplanıp kalmak istemiyoruz.”
- Mat Welsh (While She Sleeps)

“Albüm fikri kafamda oluşmaya başladığında öncelikle meditasyon yaptım, sonra çok okudum. Duygularımı dışa vuran, içinde ruh barındıran bir Rotting Christ albümü olsun istedim.”
- Sakis Tolis (Rotting Christ)

“The Ringo Jets hiçbir zaman ‘cool rock ’n’ roll grubu’ imajına sahip olmadı. Öyle bir çabamız da olmadı açıkçası. ‘Open Sesame’ de çok ciddi bir albüm değil. Herhangi bir şeyle dalga geçmiyoruz, fakat küçük espriler var albümde.”
- Tarkan Mertoğlu (The Ringo Jets)

“Gerçekçi olmak gerekirse biz Motörhead’in müziğinden çok felsefi yönünden etkileniyoruz. Anti Cimex, Poison Idea, Carnivore ve diğer tüm erken dönem hardcore gruplarından da çok etkilendik…”
- Taneli Jarva (Poison Whisky)

“Euro ve Dead, Hellhammer ve Necrobutcher’dan daha farklı yapıya sahip insanlardı. Daha içlerine kapanık insanlardı. Müzisyenlik açısından, bireysel olarak enstrümanlarında çok iyi olmak gibi bir dertleri yoktu, onlar için Mayhem’in ortaya koyduğu o karanlık hava önemliydi.”
- Ufuk Önen (Hazy Hill)


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 224
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2019
₺28,50
₺38,00

Küçük mozartlar serimizin elinizdeki bu ikinci metoduyla eğlenceli kolay ve hızlı bir eğitim sürecini geçirmenizi hedefledik.

Bu metodla yabancı eserlerin yanı sıra popüler film müziklerinin düznlemelerini ve türk müziği eserlerinin piyano için düzenlenmelerini de çalacaksınız..

Bu sayede farklı müzik zevki olan dinleyicinize de hitap edeceksiniz. Öğrenim sürecinizi kolaylaştırmanıziçin düzenli olarak her gün piyano çalmanızı müzik dinlemenizi ve ünlü piyanistleri izleyerek gözlem yapmanızı tavsiye ederim.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 29,5 / 21
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 3.2019
₺44,20

Dikte 101, dikte yazmaya yeni başlayanlara, bu alanda kendini geliştirmek isteyenlere ve bu eğitimi verenlere yol göstermek ve kaynak oluşturmak amacıyla tasarlanıp yazılmıştır. Kitap başlangıç düzeyinden ileri düzeye doğru sıralanmış ezgilerden oluşur. Başlangıçta yer alan ezgiler karışık olmayan nota değerleri ve yanaşık sesler içerir. Daha sonraki ezgilerde sırasıyla 3’lü, 4’lü ve 5’li aralıklar bulunmaktadır. Devamındaki ezgilerde bu aralıklar kullanılarak temel, I. çevirim ve II. çevirim konumunda oluşturulan akorlar yer almaktadır. Kitapta yer alan dikteler iki diyez ve iki bemole kadar olan majör ve minör tonlarda yazılmıştır. Ölçü sayısı olarak 2/4’lük, 3/4’lük, 4/4’lük, 3/8’lik ve 6/8’lik ölçü sayıları kullanılmıştır. Nota değerleri, zorluk düzeyi arttıkça çeşitlenmektedir. Ele alınan konular birbirlerinden kesin bir şekilde ayrılmamış, yeni konu ile eski konuya ait dikteler iç içe yerleştirilmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2019
₺16,20

“Death metal ya da heavy metal gibi görünüp de Justin Bieber gibi vokali olan gruplara tahammül edemiyorum. Böyle b.kları dinlemem.”
– Glen Benton (Deicide)

“Demoları kaydederken her şeyi ben çalıyorum. Cool bir şeyler ortaya çıkarmaya çalışıyorum ve bütün grubu ben yaratıyorum.”
– Cardinal Copia (Ghost)

“Sadece ifade özgürlüğü değil, her türlü özgürlüğe kısıtlama getiren bütün kaynaklar beni hayal kırıklığına uğratıyor.”
– Nergal (Behemoth)

“Ben hep tuhaftım. Hep tuhaf, egzantrik anne oldum. Oğlumu o kadar genç doğurdum ki, ikimiz beraber büyüdük.”
– Maria Brink (In This Moment)

“Exodus’a katılmadan önce de Bay Area’daydım ve o dönemi bizzat kendim yaşadım. Thrash metali Ecodus icat etti, Metallica kopyaladı.”
– Steve Souza (Exodus)

“Belki tek ilham noktamız grup olarak yıllardır yaptığımız şeylerden ilham almamak, onları tekrar yapmamak olabilir.”
– Matt Tuck (Bullet For My Valentine)

“Hepimiz ne yaptığını bilen, yaptığı işe iyi odaklanan, adanmış insanlarız ve yaptığımız şeye sonuna kadar güveniyoruz.”
– Morgan Hakansson (Marduk)

“Ateşten çok etkilendiğimizi hissediyorum. Yıkıcı bir şey olmasına karşın çok havalı gözüküyor.”
– Erinç (Mantar)

“Blashyrkh, Immortal müziğiyle birlikte var olan bir şey. Zihnimde yarattığım bir evren. Tüm o savaşçılar, soğuk ve doğa içiçe.”
– Demonaz (Immortal)

“Metal asla ölmeyecek çünkü bu bir hayat tarzı, bir zihniyet. Metalciler birbirini tanır, yoldan geçerken görünce şak diye anlarsın.”
– Cristina Scabbia (Lacuna Coil)

“Max’in röportajlarını okuduğunda Sepultura’nın konsepti, ne olması ya da olmamasıyla ilgili cümleleri var. Hala Sepultura’ya benzeyen eski şeyleri yapmaya devam ediyorlar. O zaman neden grubu bıraktınız?”
– Andreas Kisser (Sepultura)


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 192
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺24,00
₺32,00

Bu kitap Türkiye'deki piyano öğrencilerini ve öğretmenlerini “caz müziğinin tınıları” ile tanıştırmak amacıyla yayınlanmıştır. Orijinali, değişik zorluk düzeylerindeki 4 kitaptan (UK Exam Grades 2-3-4-5) oluşan ve Classical Jazz, Rags & Blues adını taşıyan kitaptaki eserler, klasik müziğin en tanınmış eserlerinden seçilmiş ve caz tarzında düzenlenerek siz değerli piyanistlerin beğenisine sunulmuştur.

Yayınevimiz tarafından ülkemizde “Caz Piyano-1” ve “Caz Piyano-2” adıyla satışa sunulan bu kitaplarda Bach, Haydn, Mozart, Beeethoven, Brahms, Schumann, Çaykovski ve daha birçok önemli bestecinin bilindik eserlerinin caz düzenlemelerini bulacak ve bunları büyük bir beğeniyle çalacak/çaldıracaksınız. Caz Piyano-1 kitabı; kolay ve orta zorluktaki 19 eserden, Caz Piyano-2 kitabı ise orta ve ileri düzeydeki 17 eserden oluşmaktadır. Bütün piyano öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin keyif alması dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺36,45

Bu kitap piyano çalmaya yeni başlayan öğrencilerimizin eğitim süreçlerinde faydalanabilecekleri, farklı dönemlere ait eser örnekleri ve teknik zorluk içeren yerlerle başa çıkılmasını sağlamak adına sunulmuş yöntemlerden oluşmaktadır. İki ana bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde, yeni başlayan öğrenciler için uzun yılların deneyimiyle harmanlanmış, denenmiş ve işe yararlılığı kanıtlanmış özgün alıştırmalar, ikinci bölümünde ise Beyer, Czerny, Bach, Schumann, Tchaikovsky, Kabalevsky ve Bartók’tan seçme eserler bulunmaktadır. Bu metodun piyano öğrencilerine ve öğretmenlik yaşamına yeni başlayan genç piyano eğitimcilerine de yararlı olması, yol göstermesi hedeflenmiştir. Kitapta yer alan eserlerin yazar tarafından seslendirilmiş videolarına Ayça Aytuğ youtube kanalından erişebilirsiniz.

Piyano eğitimine doğru yöntemlerle başlamak çok önemlidir, çünkü ileri düzeyde karşılaşılabilecek teknik, stilistik ve polifonik problemlerin rahat çözümü için temellerin sağlam atılması gerekir. Ülkemizde genellikle kulaktan dolma bilgilerle ders verildiği gerçeği inkâr edilemez. Bu nedenle Ayça Aytuğ’un öneriler ve yöntemleri de içeren Seçme Eserler ve Çalışma Yöntemleriyle Pİyano Eğitimi 1 isimli kitabının yararlı bir hizmet olacağından eminim. Prof. Hülya Tarcan

Mimar Sinan GSÜ. İstanbul Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı Öğr. Üyesi


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 72
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺28,35

Kanun, geçmişten günümüze, farklı çalım teknikleri uygulanarak ve geliştirilerek gelmiştir. Bu teknikleri, farklı müzik türlerini taklit ederken, değişik süslemeler uygularken ya da farklı armonik seslerden faydalanarak geliştirdiysek de armonik çalım konusundaki tekniğimizi aynı oranda bilgi ile desteklememiz kaçınılmaz olmuştur. Bu konuda mesleki müzik eğitimi kurumlarında verilen armoni derslerinin kanun sazına adaptasyonu sadece öğrencinin merakı ile desteklenmektedir. Herhangi bir müzik eğitimi kurumunda ders almadan kendi becerisi ve merakı ile kanun icra edenlerin, kendi beğenilerinden yola çıkarak buldukları dizi ve akorları, sadece beğeni ile değil basit armoni kurallarını düşünerek bulmasını sağlamak ancak bu tür kaynaklarla mümkün olmaktadır. Daha önce tarafımdan denenmiş, uygulanmış, kabul görmüş teknikleri ve temel armoni bilgilerini paylaşmak amacıyla yazdığım bu kitaptaki armonik uygulamalar, kadanslar ve diziler tekniği zorlamak için değil, armoni bilgisini, kurallarını ve basit parmak uygulamalarını öğretmek içindir. Kitapta klasik armoninin sadece temel kavramlarına ve bunlara ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Bu kitap bir armoni kitabı değildir böyle düşünülmemelidir. Kanun çalgısını öğrenmek isteyenlere ve çalanlara yararlı olması dileğiyle.

Deniz Göktaş

Ankara Türk Dünyası Müzik Topluluğu

Kanun Sanatçısı


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 104
En / Boy : 21 / 29,7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺28,35

Bu kitapta Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin değerli şefi ve besteci Mustafa Erdoğan tarafından tonal bir anlayışla flüt ve piyano için hazırlanan 12 halk türküsü yer almaktadır. Türkülerin isimleri ve yöreleri şöyledir: Ah Bir Ateş Ver (İzmir), Allı Turnam (Kırıkkale/Keskin), Kalenin Bedenleri (Tokat), Ben Giderim Batuma (Sinop), Bugün Ayın Üçüdür (Azeri), Fidayda (Ankara), Hastane Önünde İncir Ağacı (Yozgat), Karasar Zeybeği (Ankara), Makaram Sarı Bağlar (Diyarbakır), Yüksek Yüksek Tepelere Ev Kurmasınlar (Edirne), Kırmızı Gül Demet Demet (Erzurum), Tabancamın Sapını Gülle Donatacağım (Rize)

Albüm piyano eşlik kitabı ve flüt partisyonu olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Kullanıcıların eser seçimini kolaylaştırmak ve piyano eşlikli çalışabilmeleri amacıyla her bir türkünün flüt ve piyano için hazırlanmış MP3 formatındaki ses dosyası ile sadece piyano eşliğini içeren MP3 dosyasını yayınevi web sitesine yüklenmiştir. Buradan ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Müzik Eğitimi Yayınları tarafından flüt ve piyano için ülkemizde ilk kez yayınlanan bu repertuvarın sevilerek seslendirilmesi dileğiyle.…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 88
En / Boy : 23 / 30
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺32,40

Konusuna ne kadar hakim ve bu konuda ne kadar yetkin olduğunu yakından izlediğim Sayın Duygu Duran Orlwoski, ülkemizde henüz emekleme aşamasında olan Müzik Terapi alanındaki büyük bir boşluğu dolduracağına inandığım bu kıymetli eseri için gönülden tebrik ediyorum.

- Prof. Dr. Hanefi Özbek Medipol Üniversitesi

Bu kitap bir yandan okuyucuyu Kreatif Müzik Terapi ile tanıştırmayı hedeflerken bir yandan da konuları en kreatif yollarla aktarma çabasını ve iddiasını ortaya koyuyor. Bu kitap ülkemizin ilk kreatif müzik terapi kitabı olma özelliğini de taşıyor.

- Prof. Dr. Levent Öztürk Uygulamalı Müzik Terapileri Derneği Başkanı

Müzik terapist Duygu Duran Orlowski tarafından kaleme alınan bu kitap bu alanda çalışanlara kılavuzluk edecek, ilham olacak, merak uyandıracak ve alandaki büyük boşluğu dolduracaktır. Kitap, müzik terapi pratiğine yönelik Türkiye’de yayınlanan ilk kitap olması nedeniyle ayrıca önemlidir.

- Doç. Dr. Burçin Uçaner Çiftdalöz Müzikterapi Derneği Başkanı

“Almanya’da yaşayan müzik terapisti Duygu Duran Orlowski’yle yapılan bilimsel çalışma uyuyamama ve düzensiz uyku sorunları olan çocuklar için umut ışığı oldu”

- Milliyet-2018

“Hiç ilaç kullanmadan uyku problemini çözdüler”

- Sözcü-2018

Duygu Duran Orlowski Almanya ve Türkiye’de düzenlediği atölye çalışmaları ile bu kitapta yer alan uygulamalar da dâhil olmak üzere kreatif müzik terapi yaklaşımlarını katılımcılarla paylaşmaktadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 104
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺28,35

Bu kitap Türkiye'deki piyano öğrencilerini ve öğretmenlerini “caz müziğinin tınıları” ile tanıştırmak amacıyla yayınlanmıştır. Orijinali, değişik zorluk düzeylerindeki 4 kitaptan (UK Exam Grades 2-3-4-5) oluşan ve Classical Jazz, Rags & Blues adını taşıyan kitaptaki eserler, klasik müziğin en tanınmış eserlerinden seçilmiş ve caz tarzında düzenlenerek siz değerli piyanistlerin beğenisine sunulmuştur.

Yayınevimiz tarafından ülkemizde “Caz Piyano-1” ve “Caz Piyano-2” adıyla satışa sunulan bu kitaplarda Bach, Haydn, Mozart, Beeethoven, Brahms, Schumann, Çaykovski ve daha birçok önemli bestecinin bilindik eserlerinin caz düzenlemelerini bulacak ve bunları büyük bir beğeniyle çalacak/çaldıracaksınız. Caz Piyano-1 kitabı; kolay ve orta zorluktaki 19 eserden, Caz Piyano-2 kitabı ise orta ve ileri düzeydeki 17 eserden oluşmaktadır. Bütün piyano öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin keyif alması dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺36,45

Bu kitap 2017 yılında yayınlanan “Şan için Piyano Eşlikli Azeri Türküler” isimli kitabımızın “solo çalgılar için düzenlenmiş” versiyonudur. Başlangıçta sadece keman ve piyano için düşünülmüş olmasına karşın, daha sonradan bütün solo çalgılar tarafından piyano eşliğinde seslendirebilmesi için kitabın adı “Solo Çalgılar için Piyano Eşlikli Azeri Türküler” olarak değiştirilmiştir. Ana kitapta 15 eserin piyano eşliği, “Solo Çalgı Partisi” kitapçığında ise eserlerin sol anahtarına göre yazılmış solo partileri bulunmaktadır. Bu bakımdan eserler, sol anahtarı kullanan keman, flüt, obua, kanun, bağlama vb. bütün çalgılar tarafından rahatlıkla seslendirilebilir. Başka bir deyişle, bu kitaptaki eserler bütün yaylı çalgılar, tahta ve bakır nefesli çalgılar, Türk Müziği çalgıları ve diğer bütün solo çalgılar içindir.

Eserlerin solo+piyano ses dosyaları ile sadece piyano eşliklerinin full sürüm MP3 dosyalarına ücretsiz olarak yayın evi internet sitesinden ulaşabilirsiniz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺32,40

Bu kitap yazarın ağırlıklı olarak, gençlik yıllarında yazdığı makalelerden oluşmaktadır. "Piyano çalışırken" başlıklı bölümdeki çalışma önerileri, elli yıldır piyano başında olan bir emektarın, otuz beş yılını aralıksız öğretmenlik yaparak geçirmiş bir eğitimcinin, yılların süzgecinden geçmiş ve denenmiş  son derece kıymetli  önerileridir.

  • Schumann ve Çocuk Sahneleri
  • Yaşamı ve Müziği ile Chopin
  • 6-11 Yaş Grubu Çocuklarında Piyano Eğitimi
  • Müzik Okullarındaki Piyano Dersleri Üzerine
  • El Pozisyonu
  • Güzel Piyano Çalmak İçin
  • Arpejler
  • Bach Çalarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
  • Çocuk ve Müzik Eğitimi
  • Çocuklarda Müzik Eğitimi
  • Piyanonun Kısa Geçmişi
  • Çocuklarımız, Çocuk Şarkıları Söyleyerek Büyümeliler

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺20,25

Bu kitapta meslek hayatında “Hipokrat Yemini” ederek kendisini insan yaşamına adayan bir hekimin çello ile buluşmasını ve bu buluşmanın ardından ruhsal yaşamında kendini nasılda çelloya adadığının öyküsünü bulacaksınız. Çocuğuna keman dersi aldırırken “ben neden boş oturuyorum ki” diyerek ileri yaşta çelloya başlayan yazarımız, yetişkinlerde çalgı çalmanın güçlükleriyle nasıl başa çıkılacağını deneyimliyor ve bu deneyimlerini bizimle paylaşıyor…

Kitapta okuyucuyla sadece çello ile yolculuğunu paylaşmakla da kalmıyor. Sanki profesyonel bir çellistmişçesine ya da konservatuvarda çello üzerine tez hazırlayan bir çello öğrencisiymişçesine çello ile ilgili aklınıza ne geliyorsa onları da göz önüne seriveriyor. İşte bunlardan bazıları: Çellonun tarihçesi, ünlü çellolar, çello müzikleri (repertuvarı), çello okulları, ünlü çellistler, Türk çellistler ile içinden çello ve çello müziği geçen kitaplar ve filmler. Kitap bu yönleriyle birde çello literatürü niteliği kazanıyor.

“Çello ile Yolculuğum” tutkuyla, özveriyle kendini bir çalgıya - çelloya - adayan bir hekimin öyküsü. Yolculuğa çıkmaya hazır mısınız?


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 424
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺40,50

Bu kitapta Arı, Ayı, Deve, Dinozor, Fil, Kanguru, Kaplumbağa, Kelebek, Köpek, Leylek, Panda, Porsuk, Tavşan, Tavuk, Uğur Böceği, Zürafa ve Hayvanat Bahçesi ile ilgili şarkılar yer almaktadır. Şarkı bestelenirken hem söz konusu hayvanın özelliklerine ve çıkardığı seslere yer verilmiş hem de şarkıların bilmece, tekerleme formunda, sorulu cevaplı, komik ve keyifli olması hedeflenmiştir. Kitapta bazısı iki sesli 17 şarkı ile bu şarkıların son derece keyifli alt yapılarını içeren bir eşlik CD’si yer almaktadır. Bu CD’de her şarkıya ait biri solist tarafından seslendirilmiş diğeri de sadece eşliği içeren iki MP3 dosyası bulunmaktadır.

Kitabın dizgisi yapılırken sol sayfalarda şarkının notalarına, sağ sayfalarda ise şarkının sadece sözlerine yer verilmiş ve ayrıca sözlerin altına da ilgili hayvanın resmi yerleştirilmiştir. Resimlerin çoğu çocuklar tarafından boyanabilir niteliktedir. Bu bakımdan kitap bir boyama kitabı olarak da kullanılabilecektir.

Şarkılar sahnelenirken mutlaka ilgili hayvanın kostümünü giyen bir ya da birden fazla koro elemanına yer verilmeli ve kostümlü bu çocuklar şarkı sözlerine uygun hareket etmelidirler. Böylece her bir şarkı, hem çocuklar hem de izleyiciler için son derece keyifli hale gelecektir. Kitaptaki şarkıların çocuklar tarafından sevilerek seslendirilmesi ve hayvan sevgisiyle dolu, hayvan dostu bireyler yetiştirmek dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺24,30

Geçkinin uyumlu ve akıcı olması için, iki makamı birbirine adapte edecek çözücü melodiyi, çeşniyi, sesi doğrudan doğruya veya yardımcı melodilerle ortaya çıkararak melodinin melodiyi davet etmesini, böylece eldeki melodinin gelecek melodiye incinmeden teslim olmasını sağlamak gerekir. Ancak böylece müzik cümleleri birbirleriyle yabancılaşmadan, eldeki makam gidilecek makama istekli olarak kendini terk eder.

- Erol Deran

Bu kitapta başka bir şey olduğunu ve kendiliğinden, farklı bir yaklaşımın oluştuğunu söyleyebiliriz. Bunu seyirleri dinledikçe, okudukça, notaların aralıklarına göz gezdirdikçe fark edeceksiniz. Kitap günümüzün duayen sanatkârlarından Erol Deran Hoca’mızın, yalnızca kendi müzik birikim ve görgüsünden hareketle, belli bir düzen dahilinde yaptığı geçki seyirleri üzerine kurulu. Bir müzisyenin tamamen sorumluluk duygusuyla hazırlayıp gelecek nesillere bıraktığı böylesi bir hizmetin maddî ve manevî değeri tarif edilemez. OMAR mensupları olarak, Uluslararası IV. Yaz Okulu için hazırlanan bu çalışmanın daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla bu sürece dâhil olmanın gururunu yaşamaktayız.

- Gönül Paçacı Tunçay

Özellikle saz icracılarının önünde yepyeni ufuklar açacak olan Makamdan Makama Geçki Örnekleri kitabının hazırlık aşamasında bulunma şansına erişmiş biri olarak, elinizde tuttuğunuz kitabın sadece metinlerden ve notalardan oluşan bir nazariyat kitabı olmadığını; adeta yaşayan, bugünkü terimle interaktif bir kitap olduğunu söylemek isterim.

Erol Deran Hoca’nın kendine has müzik cümlelerini bir dakika civarındaki taksimlerin içine ustalıkla sığdırıvermesi hayranlık uyandırıcıdır.

Hiç şüphesiz bu kitaptan öğrendiklerimizi kullanmak biz müzisyenlere yepyeni kapılar açacaktır.

- Murat Aydemir


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 144
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺49,80
Tükendi

Bu kitap Anadolu ve Trakya’nın dört bir yanında yıllar süren alan araştırmaları sonucunda elde edilen ses malzemesi üzerine bina edilmiştir. Kitapta halk müziği makamlarının yapısı ve ses nitelikleri birçok açıdan ele alınmış ve Türkiye’deki halk müziklerinin bir tür gen haritası ortaya çıkartılmıştır.

Makam müziği geleneğini, İç Asya’dan başlayıp tüm Akdeniz havzasını kapsayacak biçimde geniş bir coğrafya üzerinden ele almanın gereğini vurgulayan bu çalışmada, "makam koridoru", "ses/üslûp bölgeleri"  ve "ses havuzu" gibi yeni ve özgün kavramların kullanılmasına özen gösterilmiştir. Genelde makam geleneği, özelde de Anadolu’da müzikleri makam esasına dayanan toplulukların ses kültürleri ilk kez bu denli geniş kapsamlı ve özel bir metodolojiyle ele alınmıştır.

Bu kitap, öncelikle makam konusunda yapılmış çalışmaları yeniden ele almanın gerekliliğini vurgulamaktadır. Hem  Türkiye’de hem de Türkiye dışında makamlar üzerine çalışanlara yeni bir bakış açısı sunmakta ve bunun ışığı altında yeni bir çalışma yöntemi önermektedir. 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 304
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2018
₺62,25

Bir öğretmenin mesleğini icra ederken sorumlu olduğu en önemli şey, kendisine sunulan programdaki kazanımları öğrencilerinde oluşturmaktır. Çünkü bir öğretmeni konumlandıran, betimleyen, değerlendiren, kısaca meşrulaştıran en önemli unsur; öğretim programı kazanımlarını oluşturmadaki başarısıdır. Diğer hiçbir unsur bu kadar öncelikli ve önemli değildir. Öğretim programı ile öğretmen arasındaki ilişki; bir hukukçu ile anayasa kitapçığı, bir denizci ile pusulası, bir bilim insanı ile bilimsel yöntem arasındaki ilişkiye benzer.
Hem müzik öğretmeninin hem de müzik dersi alan öğrencinin en önemli yardımcısı müzik öğretim programıdır. Müzik öğretmeni organize ettiği müzikal etkinlikleri ve diğer müzikal taleplerini en sağlıklı ve meşru biçimde öğretim programının gerekliliklerine ve içeriğine dayandırmalıdır. Bu nedenle öğretim programı, müzik öğretmeninin başucu kaynağı olduğu kadar en önemli silahı hâline de gelmiştir.

Bir öğretim yaklaşımını yargılayabilmek için öncelikle o yaklaşımın uygulamadaki görünümü ve uygulama sonuçlarına etki eden faktörlerin neler olduğu konusunda oldukça güçlü kontrollerimizin olması gerekir. Öğrenme süreçlerinde temele alınan yaklaşımın gerektirdiği her türlü eğitimsel uygulama, gereği gibi ifa edilirse planlanan kazanımlara ulaşılamamasında öğretim programına yüklenebilecek kusurlar hakkında kesin bir yargıya varılabilir.
Etkili bir müzik öğretmeni; öğrencilerinin müzikal düşünmelerini sağlayan, bu düşünceleri ifade edebilme olanağı ve özgürlüğü sunan ve ortaya çıkardığı fikir, beceri ve düşünce repertuvarını sınıf genelinde tartıştırabilen öğretmendir.

Müzik öğretmenleri olarak bizler, ‘Diğer Sorunlar’ın baskısı altında ‘Müzik Öğretim Programı’nı etkisizleştirecek yaklaşımlardan kaçınmalıyız. Türkiye’deki sınava odaklı eğitim sisteminin müzik, resim gibi dersleri önemsizleştirmesi bizlerin mücadele azmini kırmamalıdır. Gelecek günlerin; sanat içerikli derslerin önemini, gerekliliğini ve etkisini gözler önüne sereceği konusunda ümitsiz olunmamalıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 312
En / Boy : 16 / 23.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺74,70

Klasik müzikten hard rock’a, cazdan hip hop’a, müziği herkes sever. Ama sıklıkla tüm bu müzik türlerinin teorisini anlatan kitaplar, sizi bayıltacak kadar sıkıcıdır. Müzik Teorisi 101 ise bu sıkıcılıktan tümüyle uzak ve müzik eğitiminiz için gereken her şeyi sağlayan bir kitap.

Ritim ve ölçü nedir? Akorlar ve gamlar nasıl kurulur? Geleneksel armoniyi nasıl anlamalı ve yazmalıyız? Müzik yazısında gördüğümüz çeşitli işaretler ne anlama gelir? Tüm bu soruların cevapları ve daha fazlası Müzik Teorisi 101’de!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 280
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺51,00

Türk Musîkîsi keman icra tekniği için tasarlanmış mükemmel bir metod.

Sayın Oran, Keman Metodu ile keman öğrenmek isteyenlere güzel bir fırsat sunmaktadır. Bu metod’da Türk Musikisine ait genel bilgiler, keman için etüdler ile çalışma partisyonları bulunmaktadır. Ayrıca kemanla, Türk Musikisine ait eserlerin nasıl çalınması gerektiği hususunda örnek eserler, gerekli işaretlerle birlikte, verilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 186
En / Boy : 20 / 27
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 4.2004
₺26,25

Türk Halk Müziği; kulaktan kulağa, geçmişten günümüze, özelikle bağlama eşliğinde aktarılarak varlığını sürdürmüştür. Bu aktarım sürecinde bağlama, halk müziğinin en önemli icra aracı olmuş, geçmişten günümüze kadar çoğunlukla usta-çırak ilişkisi içerisinde öğretilmiştir. Günümüzün yaşam koşulları bu aktarım şeklini değiştirmiş, artık geniş kitlelerin bağlamaya ilgisi arttığından, bağlama eğitiminin bir metot ve standarda bağlanması kaçınılmaz olmuştur. Bu alan ile ilgili değerli üstatlar, çeşitli çalışmalar ve metot denemeleri yapmışlardır. Konservatuarların ve bağlama kurslarının açılması, bağlama eğitiminin metot içerisinde öğretilmesini gerekli kılmıştır. Bu eser, bağlama öğretmenlerinin işini kolaylaştıran, kısa sap bağlama öğrenmek isteyen öğrencilerin de yararlanabilecekleri başlangıçtan, ileri seviyeye metodolojik bir kaynak olarak önerilebilir. Bu kitapta bağlama eğitimi basitten başlayıp zora doğru, bir sıra halinde verilmiştir. İlk bölümlerde parmak alıştırmaları ilgili örnekler, bağlama eğitimi sürecinde bilinmesi gereken kavramlar ve işaretler, ikinci bölümde ise bağlamada en çok kullanılan pozisyonlar, türkü dizileri, türkü örnekleriyle yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise; ana usuller, birleşik usuller, karma usuller birbiri ardına sıralanmıştır. Kitabın son bölümü ise, zorluk derecesi biraz yüksek olan değişik usul ve makamlardan oluşan eserleri içermektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 155
En / Boy : 19,5 / 27,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺41,34

Türk Halk Müziği, kulaktan kulağa aktarılarak geçmişten günümüze kadar varlığını sürdürmüştür. Bu aktarım sürecinde bağlama da, usta-çırak ilişkisi içerisinde öğretilmiştir. İletişimin ve toplumsal değişimin yavaş olması, yapılan aktarımın dış kültürlerden etkilenmesini de büyük ölçüde önlemiştir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi, kitle iletişim araçlarının yaşamımızın her alanına girmesi, kültürler arası etkileşimi ve kültürlerin birbiri üzerine baskısını artırmıştır. Bu süreçte Türk Halk Müziğimizi çeşitli dış etkilerden koruyarak gelecek kuşaklara aktarmanın en sağlıklı yolu, bu konu ile ilgili yazılı kaynakları geliştirmektir.

Bu kitapta; solfej eğitimi basitten başlayıp zora doğru, bir sıra halinde verilmiştir. İlk bölümlerde müzikle ilgili tanımlar, solfej eğitimi sürecinde bilinmesi gereken kavramlar yer almaktadır. İkinci bölümde ise; ana usuller, birleşik usuller, karma usuller birbiri ardına sıralanmıştır. Bu sıralama, öğrencinin konuyu çabuk kavrayabileceği bir düzen içinde verilmiştir.

Kitabın son bölümü ise, değişik usul ve makamlardan oluşan eserleri içermektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 158
En / Boy : 19,5 / 27,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺41,34

Carl (Charles) Czerny 1791-1857 yılları arasında yaşamış Çek asıllı Avusturyalı besteci, öğretmen ve piyanisttir. Öğretmenlik kariyerine oldukça genç yaşlarında, kendi metodları ve Beethoven, Clementi gibi bestecilerin parçalarını öğrettiği Viyana asilzadelerine günde 12 saate varan derslerle başlamıştır. Bu meslekte çok başarılı olmuştur. En ünlü öğrencisi ünlü piyano virtüözü Franz Liszt’tir. Czerny piyano tekniğini geliştirmek için başlangıç seviyesinden en ileri seviyeye kadar çok sayıda egzersiz, etüt ve parçalar yazmıştır. Bestecinin üç bölümden oluşan bu kitapları ise metod niteliğinde, aynı zamanda öğrencilere ve öğretmenlere tavsiyeler içeren çok faydalı bir çalışmadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 248
En / Boy : 21 / 29.7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2016
₺82,80

Carl (Charles) Czerny 1791-1857 yılları arasında yaşamış Çek asıllı Avusturyalı besteci, öğretmen ve piyanisttir. Öğretmenlik kariyerine oldukça genç yaşlarında, kendi metodları ve Beethoven, Clementi gibi bestecilerin parçalarını öğrettiği Viyana asilzadelerine günde 12 saate varan derslerle başlamıştır. Bu meslekte çok başarılı olmuştur. En ünlü öğrencisi ünlü piyano virtüözü Franz Liszt’tir. Czerny piyano tekniğini geliştirmek için başlangıç seviyesinden en ileri seviyeye kadar çok sayıda egzersiz, etüt ve parçalar yazmıştır. Bestecinin üç bölümden oluşan bu kitapları ise metod niteliğinde, aynı zamanda öğrencilere ve öğretmenlere tavsiyeler içeren çok faydalı bir çalışmadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 214
En / Boy : 21 / 29.7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2016
₺74,70

Carl (Charles) Czerny 1791-1857 yılları arasında yaşamış Çek asıllı Avusturyalı besteci, öğretmen ve piyanisttir. Öğretmenlik kariyerine oldukça genç yaşlarında, kendi metodları ve Beethoven, Clementi gibi bestecilerin parçalarını öğrettiği Viyana asilzadelerine günde 12 saate varan derslerle başlamıştır. Bu meslekte çok başarılı olmuştur. En ünlü öğrencisi ünlü piyano virtüözü Franz Liszt’tir. Czerny piyano tekniğini geliştirmek için başlangıç seviyesinden en ileri seviyeye kadar çok sayıda egzersiz, etüt ve parçalar yazmıştır. Bestecinin üç bölümden oluşan bu kitapları ise metod niteliğinde, aynı zamanda öğrencilere ve öğretmenlere tavsiyeler içeren çok faydalı bir çalışmadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 138
En / Boy : 21 / 29.7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2016
₺67,50

 Birinci kitabımız Müzik Eğitiminde Kuramdan Uygulamaya Temel Kavramlar, Genel Öğretim Yöntemleri, Özel Öğretim Yöntemleri, Müzik Öğretiminde Öğrenme-Öğretme Sitilleri, Müzik Öğretiminde Zaman Yönetimi, Müzik Öğretiminde Ders Çalışma Becerileri, Müzik Öğretiminde Motivasyon, Müzik Öğretiminde Okul Deneyimi ve Uygulamaları ve etkinliklerini kapsamaktadır. Kitabımızın özelliği; her bir yöntem ve tekniğin kullanılmasında en iyi kullanım için rehber ilkeler ve etkinliklerin çalışma yapraklarıyla düzenlenmesi ve altyapılı şarkılarla (playback) örnek işlenişler içermesidir. Öğretmen ve öğrencilerimizin kolaylıkla her zaman kullanabileceği temel bir kaynaktır. Bu özelliği nedeniyle de Pedagojik biçimlenim (formasyon) için önerilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 370
En / Boy : 17 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2017
₺81,90

İkinci kitabımız Müzik Eğitiminde Kuramdan Uygulamaya Oyun Dans Devinim, Şarkılarla Dil Öğretimi (Yabancı Dil), Okul Öncesi Müzik Öğretimi ve Uygulamaları, İlköğretimde Müzik Öğretimi ve Uygulamaları, Ortaöğretimde Müzik Öğretimi ve Uygulamaları, Müzik Öğretiminde Etkinliğe Dayalı Yeni Yaklaşımlarla 5 Öğretim Modülü, Yedi Eldivenli Dinleme/Söyleme/Çalma Tekniği Model Önerisi ve etkinliklerini kapsamaktadır. Bu kitabımızın özelliği III rd International Eurasian Educational Research Congress (EJER)' de sunulan, ülkemiz ve dünyada ilk kez müzik etkinlik temelli müzik öğretimi konusunda uluslararası bildiri olarak sunulan ve yazar tarafından geliştirilen yepyeni ilke, strateji, düşünce biçimi, öğrenme - öğretme kuramı, öğretim yöntemi, öğretim tekniği ve ölçme  değerlendirmelerin yer almasıdır. Öğretmen ve öğrencilerimizin her zaman kullanabileceği altyapılı şarkılarla CD’den yararlanarak kolaylıkla kullanılabilecek temel bir kaynaktır. Bu özelliği nedeniyle de Pedagojik biçimlenim (formasyon) için önerilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 284
En / Boy : 17 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2017
₺71,10

Bu kitapta yer alan beste ve düzenlemeler, “Güzel Sanatlar Liseleri”, “Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Bölümleri”, “Konservatuvarlar”, ve “Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümleri” gibi mesleki piyano eğitimi veren kurumlardaki öğrencilerin, piyanoya başlangıç aşamasından itibaren seslendirilebilecekleri niteliktedir.

Kitaptaki ilk 4 etüt ile Çoban, Saray Yolu ve Merdiven gibi küçük ölçekli parçalar, yüksek lisans tezimdeki piyano eğitimi başlangıç aşaması için oluşturmayı düşündüğüm dağarcıktan örneklerdir. Buradaki amaç piyano eğitimi başlangıç aşamasında orta do konumundan başlayarak kendi ezgilerimizden oluşan bir dağarcık önerisiydi.

Bu kitapta yer alan “Süpürgesi Yoncadan” ve “Taşlı Tarla Ayrıklı” isimli düzenlemeler, 1993 yılında daha lisans 4. sınıfta iken “Türk Müziği Çokseslendirme” dersi kapsamında sevgili öğretmenim Prof. Ertuğrul Bayraktar gözetiminde ders ödevi olarak hazırlanmıştı. “Değirmen” isimli eser ise Prof. Veli Muhatov’un 1994 yılında yüksek lisans programı kapsamında yapılan “Besteleme Teknikleri” dersinin ürünlerinden bir tanesidir. Kitapta yer alan “Su” isimli eser, 2008 yılında düzenlenen Halıcı Bilgisayarla Beste Yarışması’na “h2o” adıyla katılmış ve remix versiyonuyla ödüle layık görülmüştür. “Şaka” ve “Fidayda Üzerine Çeşitlemeler” isimli eserler ise piyano öğrencilerimin belli teknik davranışları kazanabilmeleri için tarafımdan etüt niteliğinde yazılmış, fakat zaman içerisinde çeşitli değişimlerle eser niteliğine dönüşmüştür. Kitapta yer alan 14 parçanın canlı kaydedilmiş MP3 dosyalarını yayınevi web sitesinden dinleyebilir ve indirebilirsiniz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2014
₺24,30

Bu etüt kitabı, çok fazla tanınmayan ama keman öğrencileri için etüt çalmayı/çalışmayı zevkli hale getireceği düşünülen etütlerden derlenerek hazırlanmıştır. Seçilen etütler genel olarak; Kayser, Dont 24 Etüt, Op. 37 ve 35, Rode 24 Kapris, Kreutzer 42 Etüt-Kapris metotları düzeyindedir. Etütlerin dijital kayıt MP3 ses dosyaları kullanıcıların eserleri tanıyabilmesi ve seçmede kolaylık olması amacıyla kitaba eklenmiştir. Bu dosyaları yayınevi web sitesinden indirebilirsiniz.

* * *

"Keman tekniği 20. Yüzyılda oldukça gelişmiştir. Daha önceki yüzyıllarda yazılmış olan keman tekniği ile ilgili kitaplar ve etütler 20. Yüzyılda - özellikle ‘kayıt’ devrine geçiş ile birlikte -oldukça fazla sayıda tüketilmiş ve keman sanatına vakıf olmak isteyen gençler arasında yaygınlaşmıştır. Bunun yanı sıra farklı sistemler ve okullar birbirleri ile olan etkileşimi sürdürmüşler ve sonuç olarak ortaya çok zengin bir dağarcık çıkmıştır. 19. yüzyılda yazılmış ve yayınlanmış olan birçok etüt aslında 20. Yüzyıl etüt dağarcığının da temelini oluşturmuştur. Bu etütler arasında kuşkusuz Avrupa keman edebiyatının önemli eserleri başköşeyi almıştır. Ancak zaman içerisinde alışılagelmiş etütlerin tekrar edilerek kullanılması, yeteri derecede yaygınlaşamayan diğer önemli çalışmaları gölgede bırakmıştır. Doç. Hakan Çuhadar’ın özellikle Rus keman edebiyatından alınmış olan seçmelerle yaptığı derleme kitabı, ülkemizde bu alandaki önemli bir boşluğu dolduracaktır. Öğrencilerin keman tekniğini çeşitli etütlerle pekiştirmesine olumlu katkıları olacağına inandığım bu çalışmayı bütün kemancılara tavsiye ederim."

- Cihat Aşkın- Ağustos 2014, Roma


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2014
₺20,25

Müzik; her ne kadar yeni eserler yazılsa da, ne kadar yoğun çalışmalar yapılsa da gün geçmeden yenilerini eklemek zorunda olduğumuz koca bir deryadır.

Bu büyülü dünyaya ve klasik müziğe gönül veren değerli müzik severler için hazırlanmış bu kitapta, klasik gitara yeni başlayan ve orta seviyede eserler çalabilen her klasik gitarcı için faydalı olabilecek özgün etütler ve orta seviyede eserler bulunmaktadır. Öte yandan Üç Adımda Klasik Gitar kitabının birinci kitabıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 56
En / Boy : 21 / 29
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2014
₺16,20

Köklü bir geçmişe sahip olan Türk kültürü içinde müzik kültürümüz önemli ve geniş bir yere sahiptir. Bu engin müzik kültürü içerisinde yüzyıllar öncesine dayanan nazariyeler mevcuttur. Farabi ve Safüyiddin’den günümüze çeşitli müzik bilimi insanları ve bestekârlar aracılığıyla ulaşan makamlar ve binlerce eser bulunmaktadır. Ancak buna karşın Türk müziği alanında uygulamaya yönelik kitapların eksikliği bir gerçektir. Bu gerçekten yola çıkılarak hazırlanan bu iki solfej kitabının Türk müziği alanında önemli bir boşluğu doldurması amaçlanmıştır.

Makam ve usûl (ritm) Türk müziğinin karakteristiğidir. I. Kitapta “Basit Makamlar”, II. Kitapta ise “Mürekkep Makamlar”ın uygulamaları yapılmıştır. Mürekkep makamlar; içinde birden fazla makam dizisini, dörtlü ve beşli aralıkları barındırır. Bu kitapta kolaydan zora varan motifler ve usûl kalıplarıyla bestelenen egzersizler yardımıyla bir yandan makam bilgisi verilmeye çalışılırken, diğer yandan da usûl bilgisi çalışılmıştır. Solfej uygulamalarında ise önce her bir makam kuramsal olarak tanıtılmış, ardından o makamın pekiştirildiği özgün solfejlere ve en son olarak da ilgili makamdaki örnek eserlere yer verilmiştir.

Çağımıza uygun metodik yaklaşımların yerleşmesi açısından ve aynı zamanda müzik kültürümüzün gelişmesi, yaygınlaşması adına önemli katkıları olacak bu kitabın başta müzik eğitimi alan öğrenciler olmak üzere, her kesimden ilgi duyan bireylere yeterli ve düzenli bir uygulama imkânı sağlaması ve faydalı olması umulmaktadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 240
En / Boy : 21 / 29,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2014
₺20,25

Müziğin İçsel Oyunları ünlü müzisyen Barry Green’in, yine bir başka ünlü yazar W. Timothy Gallwey’in Tenisin İçsel Oyunları, Kayağın İçsel Oyunları ve Golfün İçsel Oyunları kitaplarından esinlenerek, aynı yazarla yapmış olduğu eşsiz bir işbirliğin ürünüdür. Her iki yazar sporda çok başarılı sonuçlar veren ilkeleri müziğe de uygulamış ve aynı başarılı sonuçları elde etmişlerdir. Çalgıyı doğru tutma, doğru nefes alma ve doğru yay teknikleri gibi müziğin “dış oyunları”nın yanı sıra “iç oyunlar”da her müzisyen için önemlidir. Doğal öğrenme ilkelerine dayalı olan Müziğin İçsel Oyunları müzik yapmak için gereken teknikleri reddetmek yerine, müzikal yorumdaki engelleri ortadan kaldıran yeni bir yaklaşım getirmektedir. Bu kitap, müzisyenlerin zorlukların üstesinden gelebilmeleri, müziğe odaklanabilmeleri ve sahne heyecanını azaltabilmeleri, sonuçta en mükemmel performansların yolunu açabilmeleri için yazılmıştır.

Özetle, Green ve Gallwey açık ve anlaşılır bir dille müzik yeteneğinin nasıl beslenebileceğini ve artırılabileceğini açıklamaktadırlar. Kitapta verilen alıştırmalarda müzisyenlerin daha temiz bir entonasyon ile müzik cümlelerini daha artistik çalabilmeleri ve tekniklerini geliştirebilmeleri için yeni yollar gösterilmektedir. Ayrıca, bu kitapta; birlikte seslendirme, doğaçlama, besteleme ve yaratıcılık üzerine bölümler de bulacaksınız.

Şimdi Müziğin Gerçek Gücünü Keşfedin!

Bence müziğin temeli insanın kendini ifade etmesidir. Bireyin, kendi yeteneklerinin kaynağına ulaşabilmesi ve kendini özgürce ifade edebilmesi için uygun bir ortama ihtiyacı vardır. Müzik yapmanın sonucunda birey mutluluk, ustalık ve ilham gibi önemli tecrübeler edinecektir. Ümit ediyorum ki, siz Müziğin İçsel Oyunları okurları bu zengin malzemeyi müziğin zevkine varabilmek için kullanabileceksiniz.

- W. Timothy Gallwey


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 216
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2015
₺28,35

Bu kitap her düzeyde piyano çalan öğrenci ve öğretmenler için hazırlanmış bir teknik çalışmalar kitabıdır. Bu bakımdan hem özel ders, hem de mesleki piyano eğitimi veren öğretmenler için kullandıkları diğer kitap/metot eser vb. materyallerin yanında yararlanabilecekleri ikinci bir başucu kitabı niteliği taşımaktadır. Başka bir ifadeyle, piyano çalan herkesin elinin altında bulundurması gereken önemli bir kitaptır.

Kitapta evrensel piyano literatürü taranarak, en uygun parmak numaralarına her ton ve konuda olması gerektiği kadar– yer verilmiştir. Kullanım kolaylığı bakımından kitaptaki her konu numaralandırılmıştır. Bu şekilde öğretmen sadece numara belirterek hangi konuların çalışılması gerektiğini kolayca öğrencisine söyleyebilir ve işaretleyebilir. Kitapta ele alınan başlıca konular aşağıdaki gibidir:

  • Her bir ton için özlü bilgiler ve sadece parmak numaraları
  • 1 oktav içinde dizi çalışmaları
  • 2 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters dizi çalışmaları
  • 4 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters dizi çalışmaları
  • Bütün tonlarda üç sesli ve dört sesli kadans çalışmaları
  • 2 oktav içinde bütün tonlarda paralel ve ters arpej çalışmaları

Diziler, Kadanslar ve Arpejler isimli kitabınızı ilgiyle okudum. Her piyaniste faydalı olacak bir eser. Sizi kutlarım. İdil Biret

- Piyanist, Devlet Sanatçısı


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 80
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2015
₺24,30

Bu kitabın içerisindeki eserler, daha yirmili yaşlarında genç bir piyanist olan Derya Kavuncu’ya ait olmakla birlikte eserlerin olgunluğu, bestecinin yaşı ile bir tezat oluşturmaktadır. Ancak kitabın asıl ilgi çekici olmasını sağlayan etmen de budur. Bu çalışmanın ortaya çıkmasında ilk kıvılcımı çakan bilgisayar yazılımcısı ve müzisyen Sayın Ersen Özpirinçci beni arayarak 21 yaşında bir gencin piyano için yazdığı prelüd, balat ve noktürnler olduğunu, bu eserleri çalacak bir piyanist aradıklarını ve kayıt yapmak istediklerini söylediklerinde işin aslı pek de önemsememiştim.

Ancak ilk eseri deşifre ederken gördüğüm Eric Satie ve Chopin etkileri üzerine ki iki besteciyi de çok severim Derya’nın çalışmalarında bir ışık olduğunu anladım. Eserlerdeki derinlik ve sakinlik açıkçası beni çok etkiledi ve çok kısa bir sürede bu eserleri çalarak kayıtlarını tamamladım. Hatta bu kayıtları çalıştığım üniversitede Besteleme Teknikleri dersinde öğrencilerime örnek olarak dinlettim. Bu aşamada bana yardımcı olan ve hatta eserlerin yarısına yakınını seslendiren sevgili meslektaşım piyanist Yrd. Doç. Dr. Ekin Çoraklı’ya ve kayıtların mixlerini yapan sevgili öğrencim H. Cevahir Ünal’a teşekkürlerimi iletmek isterim. Sonuç olarak ortaya çıkan kayıtların bir kitapta toplanması gerektiğine ve bu yolla kalıcı olmasına karar verdik. Bu aşamada değerli meslektaşım Prof. Dr. Süleyman Tarman ile görüşerek ve onun yardımıyla projeyi hayata geçirdik. Kitapta yer alan eserlerin tamamının müzik okullarında mesleki piyano eğitimi alan her aşamadaki öğrenciye hitap edeceği, beğenilerek seslendirileceği ve piyano repertuvarına önemli bir katkı sağlayacağı inancındayım. Beğenilerek seslendirilmesi dileğiyle…

- Yrd. Doç Dr. Yavuz DURAK, AİBÜ, Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 56
En / Boy : 23 / 30
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2015
₺20,25

Keman eğitimi, oldukça uzun zaman alan zahmetli bir süreçtir. Teknik çalışmalarla geliştirilen beceriler müzikalite ile birleşerek olağanüstü ezgilerin ortaya çıkmasını sağlar. Sabırla yapılan dikkatli çalışmalar meyvesini en güzel şekilde vermektedir. Çeşitli araştırmalar göstermektedir ki bilinen ezgilerin çalgı eğitiminde kullanılması oldukça iyi sonuçlar vermektedir.

Bu kitabın benzerlerinden başlıca farklılığı özellikle başlangıç çalışmalarında ülkemizde yaygın olarak bilinen ezgilerin kullanılmış olmasıdır. Bu çalışmaların günlük olarak tekrar edilmesi ile başlangıç seviyesinde doğru bir keman eğitimi gerçekleşebilecektir. Kitap piyano (eşlik) partisyonu ve keman partisi olmak üzere iki bölümlüdür. Kitaptaki eserlerin güçlük düzeylerinin saptanmasında özellikle küçük yaştaki amatör keman öğrencileri ile yeni başlayanlar göz önünde bulundurulmuştur.

Ayrıca eserlerin bilindik ve tanınır olması da keman çalmayı bir yandan zevkli hale getirirken, bir yandan da kolaylaştıracaktır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 21 / 29,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2015
₺20,25

Bu kitap konservatuar, eğitim fakültesi, güzel sanatlar fakültesi, güzel sanatlar lisesi, askeri mızıka okulu gibi mesleki müzik eğitimi veren her türden kurumlardaki öğrenci ve öğretmenler için hazırlanmış yardımcı bir ders kitabıdır. Kuramsal müzik bilgilerini pekiştirmek amaçlı daha çok solfej, kulak eğitimi ve armoni derslerinde kullanılacak olan kitap, öğretmenlere kolaylık, öğrencilere de düzenli çalışma olacağı sağlamaktadır. Kitap, yayınlanmadan önce denenmiş ve olumlu sonuçlar alındığı görülmüştür. Kitapta yer verilen konular belirli bir zorluk derecesine göre sıralanmıştır. Konular kolaydan zora, basitten karmaşığa adım adım ilerlemektedir. Kitabın sonunda yer alan karma testler ise bize kendi bilgimizi bütünüyle sınama/deneme olanağı vermektedir. Ayrıca bütün sorunların doğru cevapları kitabın en sonunda yer alan “cevap anahtarı” başlıklı kısımda verilmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 128
En / Boy : 21 / 29,7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2015
₺28,35

Çağın değişimi ile teknolojide yaşanan büyük gelişimler yaşam standartlarını yükseltmiş ve her alanda bireylerin sorunlarını daha kolay çözebilecekleri bir hal almıştır. Bu gelişim müzikte de böyledir fakat müziği diğer alanlardan ayıran en büyük fark; iyi bir müzik kulağına sahip olunsa da doğru bir müzik eğitimi olmadan kulak gelişiminin tamamlanamayacağı gerçeğidir. Bu kitap öğrenciyi temel nota bilgisinden başlatarak iyi bir seviyeye kadar solfej eğitimi verme amacındadır. Bu kapsam içinde müziğin temel yapı taşı olan nota ve ritim eğitimini en doğru şekilde kavratmak ve geliştirmek hedeflenmiştir. Kitapta öğrenciler için hazırlanmış temel nota çalışmaları, solfej çalışmaları, iki sesli kanon çalışmaları, müzik öğretmenleri ve öğrenciler için dikte ve ritim çalışmaları yer almaktadır. Kitaptaki bütün çalışmaları sırası ile tamamlayan bir öğrencinin yeterli düzeyde nota bilgisine sahip olacağı düşünülmektedir. Kitap bütün müzik okullarına hazırlık amaçlı kullanılabileceği gibi ders kitabı olarak da kullanılabilecek niteliktedir.

Solfej Kitabının Vizyonu Ulusal ve uluslararası düzeyde nota eğitimini kavratabilmek,

Ülkemizde, müzik bölümlerine hazırlıkta ve eğitim aşamasında kulak eğitimine destek olabilmek,

Müziğin her alanına katkı sağlayacak nitelikte nota bilgisi kazandırabilen bir kitap hazırlamak.


Solfej Kitabının Temel Yaklaşımı

Öğrenme, eğitim sürecinin en önemli parçasıdır.

Kalıcı izli öğrenme, görerek ve uygulayarak olur.

Kazanılan yeni bilgi uygulama yaparak pekiştirilir.

Önemli olan öğrencinin bol alıştırma yaparak öğrenme sürecini tamamlamasıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 168
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2015
₺16,20

Sayıklamalar, viyolonsel – gitar için Türkiye’de bestelenen eserlerin eksikliği göz önünde bulundurularak bu alanda literatüre katkı sunmak amacıyla bestelenmiş bir eserdir. Birbirini tamamlayan, birbiri ardına çalınarak bir bütünlük oluşturan dört bölümden oluşan Sayıklamalar lirik ve tonal bir eserdir. Sayıklamalar’ın bitiminden hemen sonra başlayan, Sayıklamalar’ın devamı olarak ele alınabilecek Sayıklama adlı eser, solo gitar için yazılmış olup bir iç ses olarak düşünülmüştür. Sayıklama ayrı çalınabileceği gibi Sayıklamalar’dan hemen sonra icra edilmesi de eserin bütünlüğü açısından uygundur. Sayıklamalar, 2010 yazında bir Eskişehir gezisinde bestecinin rüyasında sayıkladığı melodileri notaya aktarmasıyla besteye dönüştüğü için bu adı almıştır. İlk başta sadece solo gitar için düşünülen eser, daha sonra gitar – çello için yazılmış bir esere dönüştürülmüştür. Eser Ozan Eren tarafından bestelenmiş ve eserin bütün düzenlemeleri kompozitör İlke Şen tarafından yapılmıştır. Solo gitar için bestelenen Sayıklama, 12 – 15 Temmuz 2012’de Bilkent Konser Salonu’nda düzenlenen 6. Türkiye Klasik Gitar Buluşması’nda gitarist Erdal Yapıcı tarafından icra edilmiştir. Sayıklamalar, bir Eskişehir hatırasına adanmıştır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 12
En / Boy : 23,5 / 33,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2016
₺16,20

Alexander Burkard tarafından 1906 yılında başlangıç piyano eğitimi için yazılan bu kitap piyano öğretiminde adeta bir dönüm noktasıdır. Bundan sonra yayınlanan piyano metotlarının birçoğu “Orta Do Yöntemi” olarak bilinen Burkard’ın yöntemine dayanmıştır. Bu yöntemde her iki el, orta do tuşu üzerindeki 1.parmaklar ile başlamaktadır. Orta do notası, fa ve sol anahtarları arasında bir köprü oluşturmaktadır. Birinci parmakların ardından da aşamalı ve simetrik olarak diğer parmaklar kullanılmaktadır.

23 yıldır piyano dersleri vermekte olan bir piyano eğitimcisi olarak Burkard ile başlangıç yapan öğrencilerimin çok daha sağlam bir altyapıya sahip olduğunu gözlemledim. Bu metodun hayran olduğum başka bir yönü de özellikle müzik kuramlarını hiç hissettirmeden öğrencilere kazandırıyor olmasıdır. Başka bir ifadeyle hiç nota bilmeyen bir öğrenci bu kitap sayesinde çok kısa bir sürede bütün notaları, sol ve fa anahtarı ile birlikte öğrenebilmektedir.

Bu metodun Türkiye’de Müzik Eğitimi Yayınları tarafından yeniden basımının gündeme gelmesiyle birlikte, yıllardır “keşke şurası şöyle olsaydı” dediğim noktaların hepsini hayata geçirme olanağı buldum. Bu çerçevede 21 numaralı etütten itibaren bağlar ve ayraçlar birlikte kullanılıp hemen sonrasında da standart gösterim olan ifade bağına geçilmiş ve eksik ölçü kavramının müzikteki standart kullanımı ve dolap kavramı baştan itibaren verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca kitaba parmak numaralarındaki küçük değişiklikler ve Türkçe anlatımlı konu dipnotları eklenmiş, Almanca eser isimleri Türkçeleştirilmiştir.

Orijinal edisyonun bir sorunu da kitabın yatay ve dar olarak basılmış olmasıydı. Bu düzen nota okunmasında her zaman karşıma bir problem olarak çıkmaktaydı. Bu nedenle kitabı yeniden tasarlarken dikey basmaya ve bu sayede de daha geniş bir görünüşe sahip olan sayfa düzeniyle nota kalabalığını ortadan kaldırmaya çalıştık. Piyano eğitimi veren bütün öğretmenlerimiz tarafından beğenilerek kullanılması dileğiyle.

- Yrd. Doç. Dr. Yavuz DURAK - AİBÜ. Müzik Eğitimi Anabilim Dal


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 56
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2016
₺24,30

Korno eğitiminde bugüne kadar ülkemizde ders kitabı olarak Almanca ve İngilizce dilinde yazılmış kitaplar kullanılmaktaydı. Dolayısıyla başlangıç düzeyindeki bu öğrenciler, yabancı dildeki bu kitapları okuyup anlayamadıklarından sadece görselleri inceleyerek yazan bilgiler hakkında fikir sahibi olmaya çalışıyorlardı.

Bu eksikliği gidermek için öğrencilerimizin kendi dillerinde okuyup anlayabilecekleri bir kaynak kitap yazmayı amaçladım. Bugüne kadar yazılmış literatürün en seçkin korno metotlarını inceledim. Tüm müzisyenlerin anlayabileceği ve kullanabileceği bir korno kitabı hazırlamaya çalıştım. Bu kitap, ülkemizde yayınlanan ilk – Türkçe – korno metodu niteliğini taşımaktadır.

Kitapta kornonun tarihçesinden başlayarak; kornoya yeni başlayanların ihtiyaç duyabileceği müzik terimleri, nefes egzersizleri, dudak pozisyonu, ağızlığın ve sağ elin kullanımı, gamlar ve çalışma şekilleri ile günlük ısınma çalışmalarına yer verilmiştir.

- Begüm Gökmen


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 56
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2017
₺24,30

Bu kitap, bir tonal bağlam olmaksızın yazılmış sistematik solfej parçalarını içermektedir. Modern müziğin en az son yüz yıllık yazısını okumak ve işitebilmek için gereken temeli hazırlamak amacıyla yazılmıştır.

Kitapta yer alan çalışmalardan, temel eğitim seviyesini tamamlamış bütün müzisyenler faydalanabilir. Her aralık için yirmi dört adet, sekiz ölçülük parça yazılmıştır. Çalışmalar ikili aralık ile başlar ve yedili aralığa kadar uzanır. Aralık ilişkileri pekiştirilerek gelişmiş bir perde algısına ve duyuş kapasitesine ulaşılır. Aynı zamanda müzikal imler ve ifade işaretlerinin uygulanması ile gelişmiş bir solfej seviyesi hedeflenmektedir.

Çalışmalar sırasında sesler mutlaka birbiriyle ilişki içerisinde düşünülerek şarkılanmalı ve ancak bundan sonra piyano gibi sabit akorda sahip bir çalgı ile kontrol edilerek şarkılanan perdeler kontrol edilmelidir.

Kitapta yer alan parçalar dikte çalışmaları için de kullanılabilir. Bu durumda dört ya da iki ölçülük bölünmeler iki tekrarlı olarak çalmak uygun olacaktır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 24
En / Boy : 29 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2017
₺20,25

Piyano eğitiminde etüt çalışmalarının öğrencinin kişisel gelişimine yönelik dengeli bir sıralama ve sistemle verilmesi, öğrencide gereken çeşitli icracılık becerilerinin ortaya çıkması ve gelişmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle etüt seçiminde dikkatli davranılmalı, öğrenciye aynı teknik konuları içeren etütleri vermek yerine, onun gereksinimine uygun değişik teknikler içeren etütler seçmeye özen gösterilmelidir.

Başta Czerny olmak üzere birçok önemli besteci tanınmakta, etütleri piyano eğitiminde etkin bir biçimde kullanılmakta ve bu etütlere rahatlıkla ulaşılmaktadır. Öte yandan bazı besteciler ya az tanınmakta ya da bu bestecilerin etütlerine ulaşmakta zorluk yaşanabilmektedir.

Bu nedenle kitapta piyano eğitimin ilk beş yılında çalınabilecek 155 etüt, farklı ekollere ve uluslara sahip 29 besteciden (Arman, Berens, Berkowitsch, Chernyavskaya, Couppey, Duvernoy, Eshpay, Fere, Gabbaerts, Gnesina, Goedicke, Goedicke, Gretchaninov, Gurlitt, Hummel, Kabalevsky, Kadoşa, Köhler, Lemoine, Löschhorn, Lyahovitskaya, Lyubarsky, Myaskovsky, Nikolayev, Schmitt, Schumann, Schytte, Streabbog, Zhilinsky) seçilerek harmanlanmıştır. Etütler, piyano eğitiminin başlangıç seviyesinden itibaren kazandırılması gereken hedef davranışlar düşünülerek, kolaydan-zora öğretim ilkesi gözetilerek sıralanmıştır.

Kitabın amatör ve mesleki piyano eğitimine katkı sağlamasını, C. Czerny’nin şu ifadesiyle diliyoruz: “Etüt çaldıkça, kazanım elde edersin.”


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2017
₺24,30

Bu kitap küçük yaş grubundaki çocuklara müzik teorisi öğretmek amacıyla hazırlanmış bir alıştırma kitabıdır. Kitapta yer verilen alıştırmalar yazar tarafından uzun yıllar uygulanmış, denenmiş ve seçilerek kitaba alınmıştır. Alıştırmaların miktarı ve kademeli olarak zorlaşan içerikleri, müzik teorisine ait temel olguların bütünüyle kavranmasına yöneliktir.
Esas olarak solfej, ritmik okuma ve duyuş derslerine destek olmak amacıyla hazırlanan bu kitap, çalgı derslerinde de kullanılabilecek yardımcı bir kaynak niteliğindedir.

Öğrencilerin kendi başlarına, piyanodan ses alarak yapacakları solfej çalışmalarına yardımcı olabilmek için, gösterilen notaların piyano tuşlarındaki yerleri üzerinde durulmuştur. Notaların veriliş sırası Andre Waignein’a ait olan “Solfége Elémentaire” isimli solfej kitabı ile paralellik içerecek biçimdedir.

Kitapta konu olarak sol anahtarı, fa anahtarı, notalar ve süre değerleri, ölçü sayıları, değiştirici işaretler ile anarmonik seslere yer verilmiş ve kitap minik müzisyenlerin sıkılmadan, zevkle öğrenebilmelerine olanak sağlamak amacıyla, renkli, resimli, doldurmalı ve boyamalı şekilde hazırlanmıştır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 21 / 29
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 9.2017
₺32,40

Bu kitapta, müzik öğrencilerini, müzisyenleri ve Batı Müziği’ne ilgi duyan bütün müzikseverleri, standart müzik formlarıyla/biçimleriyle tanıştırmak ve gerçek anlamıyla müzik analizinin nasıl yapılacağını öğretecek teknik becerileri kazandırmak amaçlanmıştır. Bu, bir müzik parçasının özelliklerine önyargısız yaklaşma ve safça söylenecek olursa müziğin yapısını keşfetme becerisidir.

Böyle bir beceriyi geliştirmek için kitabın her bölümünde belli aralıklarla çok sayıda çalışma önerilmiştir. Bu çalışmaların çoğu Batı Müziği repertuvarının iyi bilinen ve kolay erişilebilen parçalarından oluşmakla birlikte çeşitlilik olması için farklı dönem ve üsluplara ait örnekler de mevcuttur. Bu örnekleri kendi başına çözme girişimi özellikle müzik öğrencilerine form bilgisi, müzik analizi vb. derslerde iyi bir rehber olacaktır.

Kitapta motif, cümle, kadans, dönem gibi müzik biçiminin temel bileşenleri açıklanmış ve Ortaçağ düz ezgilerinden 20. yüzyılda konçertonun gelişime dek geniş bir zaman diliminden ikili, üçlü, tema ve çeşitlemeler, rondo, sonat ve konçerto gibi eser ve biçime yer verilmiştir.

Bu kitap müzik öğrencilerinin ve müzisyenlerin halihazırda ellerinde bulunan eserler hakkında daha önce sormadıkları soruları sormalarına ve bunlara cevap bulmalarına da katkı sağlayacaktır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 256
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺32,40

Müzik Eğitimi Yayınları tarafından dördüncü basımı yapılan Klasik Gitar İçin Popüler Dağarcık adlı kitabımın büyük ilgi görmesi beni çok mutlu etti. Bundan aldığım cesaretle elinizdeki kitabı hazırladım. İçinde toplamda 46 eserden oluşan rengârenk bir klasik gitar dağarcığı bulacaksınız. Bu nedenle kitabın “İçindekiler” sayfasını mutlaka inceleyiniz.

Aslında her iki kitabımın hedef kitlesi, amatör müzik eğitimi alan öğrenciler, amatör gitarcılar ve bu eğitimi veren kurum ile öğretmenler idi. Ama memnuniyetle gördüm ki birinci kitabıma müzik okullarımız ve bu okullarımızın gitar öğrencileri ile hocaları da büyük ilgi gösterdi.

Bunun üzerine yayıncım Süleyman Tarman ile birlikte bu kitapta Türk gitaristlerin daha önce hiç yayınlanmamış ya da çok ilgi gören eserlerinin de yer alabileceği düşüncesiyle gitarcı dostlarımıza bir çağrıda bulunduk. Çağrımızı olumlu karşılayarak eser veren değerli dostlarımız Ahmet Kanneci, Bekir Küçükay, Mesut Özgen, Savaş Burak Özkan, Sefa Yeprem ve Tolgahan Çoğulu’ya buradan teşekkürlerimizi sunuyoruz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺40,50

Bu oyun kartları 7’den 77’ye müziğe ilgi duyan herkese yönelik olarak hazırlanmıştır. Kutuda bulunan 72 kartın ön yüzünde müzik dilinde kullanılan çeşitli semboller, arka yüzünde ise bu sembollerin açıklaması yer almaktadır. Kartlarla bireysel ya da toplu olarak oynamak, oynarken de müzik alfabesini hem kolay yoldan hem de eğlenerek öğrenmek ve öğretmek hedeflenmiştir. Keyif almanız ve müzik yapmaya daha fazla istek duymanız dileğiyle.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 72
En / Boy : 6,5 / 9,5
Kağıt Cinsi : Karton
Basım Tarihi : 2.2018
₺32,40

Bu oyun kartları 7’den 77’ye müziğe ilgi duyan herkese yönelik olarak hazırlanmıştır. Kutuda bulunan 72 kartın ön yüzünde dünyada ve ülkemizde yaygın olarak kullanılan müzik aletlerinin fotoğrafları, arka yüzünde ise bu çalgılara ilişkin temel bilgiler yer almaktadır. Kartlarla bireysel ya da toplu olarak oynamak, oynarken de çalgıları hem kolay yoldan hem de eğlenerek öğrenmek ve öğretmek hedeflenmiştir. Keyif almanız ve çalgı çalmaya daha fazla istek duymanız dileğiyle.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 72
En / Boy : 6,5 / 9,5
Kağıt Cinsi : Karton
Basım Tarihi : 2.2018
₺32,40

Kitap kendine özgü bir derleme. İçlerinde Atatürk’ün yer aldığı müzikle ilgili olaysal anılar, çok sayıda kaynaktan, gerçekçi bir anlayış ve nesnel bir yaklaşımla alınıp ustaca derlenmiş, kendinden bir yorum katmaksızın sergileniyor. Pek çoğu Atatürk’ün en yakınında bulunanların tanıklık ettiği bu olayların anlatımı ön, arka/geri ve yan planlarını da kapsıyor. Bu anlayış, kitaba önemli bir derinlik ve değer katıyor. Kitabın ilk öyküsü olan "Savaşı Durduran Ses: Kasımpaşalı Küçük Kara Ahmet"i okuyunca, kendimizi Çanakkale Savaşı’nın en çetin günlerinde buluyor ve Mehmetçiklerin akıl almaz buluşuna tanıklık ediyoruz. Sözleri milli, ancak bestesi milli olarak kabul edilmeyen İstiklal Marşı’nın bestesinin başka bir eserden çalındığı iddiaları ortaya atılıyor. "Gençlik Marşı" ile ilgili bölüm, bizi Samsun’dan Ankara’ya uzanan zorlu yolculuğa çıkarıyor ve cumhuriyetin olağanüstü kuruluş şartlarına bir kez daha tanıklık etmemizi sağlıyor. "Radyoda Türk Müziği Yasağı" konusu ise bu kitapta ilk kez açıklığa kavuşuyor. Türk kadınının seçme ve seçilme hakkını kazanmasında bir müzik öğrencisinin rol aldığını yine bu kitaptan öğreniyoruz. Kitapta daha burada sayılamayacak kadar ilginç anılar ve olaylar yer alıyor. "Doğumunun 130. Yılında Atatürk ve Müzik" kitabı bizi ağırlıklı olarak Atatürk’ün müzikle ilgili yönlerine götürüyor. Bizi bir kez daha olayların yaşandığı dönemlere, koşullara ve ortamlara taşıyor. Yaşanmış olayların toplumsal, kültürel ve tarihsel gerçeklikleri, gerçek boyutları ve sonuçları üzerinde yeniden durup düşünmeye yöneltiyor. Bütün bu özellikleriyle kitap bir bütün olarak Atatürk odaklı müzik yaşamının ve müzik devriminin erken cumhuriyet dönemine anlamlı bir ışık tutuyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 222
En / Boy : 13 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2013
₺28,35
1 2 3 ... 8 >
Çerez Kullanımı