Ödüllü caz tarihçisi Ted Gioia bu kapsamlı rehberde, iki yüz elliden fazla caz bestesini aydınlatıcı bir biçimde yorumluyor. Bu kapsamlı ve benzersiz araştırmada, caz repertuarının kalbinde yer alan her bir beste için ayrıntılı inceleme içeriyor: bestenin söz yazarları, kimlerin kaydettiği, caz tarihindeki yeri ve daha pek çok bilgi. Renkli anekdotlar ve uzman yorumlarıyla dolu Caz Standartları caz severler için
bir başucu kitabı.

"Caz Standartları’nı bu kadar ilgi çekici kılan, Gioia'nın caz geleneğinin içinden biri olarak yazması. Caz Standartları’nı okumak, Gioia'nın çalışını dinlemekten farklı değil, sadece sevdiği (ve sevmediği) parçaları paylaşmakla kalmıyor aynı zamanda bilgilerini de okura sunuyor."
—Los Angeles Times

“Gioia, kitapta yer alan parçalara ‘hayatımın müziği’ diyor ve okuru yüzlerce şarkıyla buluşturuyor.”
—Washington Post


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 648
En / Boy : 13.5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2020
₺67,90

Bugüne Dek Yazılmış En Kapsamlı Barok Müzik İncelemelerinden Biri Olan Bu Eser, Dinlemeye Hazır Müzik Listeleriyle Birlikte Klasik Müzik Hayranlarının Başucu Kitabı Olmaya Hazır…

“1500’lü yılların sonlarında, ileride barok olarak adlandırılacak dönemin başlangıcında, birbiriyle çatışmakta olan iki kurum, sanatı ve sanatçıları yeni yapıtlar üretme konusunda yüreklendiriyordu. Bunlardan biri, Protestan başkaldırının ardından eski gücünü toplamak için sanatın kitleleri etkileme gücünden yararlanmak isteyen Katolik Kilisesi diğeri ise kiliseye karşı kendi gücünü göstermek isteyen soylu kesim ve krallardı. Her iki kurum da mimariyi, güzel sanatları ve müziği en iyi biçimde kullanabilmek için âdeta yarışa girmişti. Krallar ve soylular, iktidarlarının sarsılmaz gücünü göstermek için mimarlardan görkemli yapılar inşa etmelerini istiyorlardı. Uçsuz bucaksız parklar içinde geniş ve büyük pencereli, ışığı olabildiğince içeri yansıtan saraylar yapılıyor, ardından bu yapıların duvarları tablolar ve aynalarla süsleniyordu. Sarayların çevresindeki kentler de yeniden yapılanıyor, geniş meydanlar, süslü merdivenler yardımıyla insanların yaşadıkları ortamın bir tiyatro sahnesine dönüştürülmesi için çaba harcanıyordu sanki. Aslında hepsinin arkasında belki de yaşamı bir tiyatro oyunu, dünyayı da bir sahne gibi görmek vardı. Sahne, oyun için dekorlarla süslenmeliydi. Tıpkı aynı dönemde yaşayan Shakespeare’in pek çok oyununda vurguladığı gibi ‘tüm dünya bir sahne’ idi.”

Aydın Büke ve İpek Mine Sonakın, bu kitapta Barok Dönem müziğini her yönüyle mercek altına alıyor. Avrupa’nın farklı bölgelerindeki bestecilerin yaşam öyküleriyle birlikte bu bestecilerin önemli yapıtlarının nota örnekleri ve grafiklerle incelenmesi, okuyucu için müziği görünür ve anlaşılır kılıyor. Her bölüm için hazırlanmış, kitap içine yerleştirilmiş QR kodları ile hemen ulaşılabilen çalma listeleri, incelenen yapıtların tümünü dinlemeye olanak sağlıyor.

Barok Müziği okumak, anlamak, görmek ve dinlemek isteyenler için gerçek bir başvuru kitabı.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 480
En / Boy : 21.5 / 26
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 11.2021
₺186,00

Klasik gitar; altı teli ve on dokuz perdesi olan, ahşaptan yapılmış bir çalgıdır. Birden fazla sesi ya da ezgiyi aynı anda çalabilmeye olanak sağlayan yapıdaki klasik gitar, bu özelliğiyle tek sesli çoğu müzikal enstrümandan ayrı bir kategoride değerlendirilebilir. Dolayısıyla çoğu çalgıdan farklı bir öğretim yolu izlenmesi gerekmektedir. Başlangıç Düzeyi Klasik Gitar Metodu isimli bu çalışma, klasik gitar eğitimine yeni başlayan bir öğrencinin heyecan ve öğrenme isteğini karşılamaya yönelik empatik bir yaklaşımla hazırlanmış, bu yaklaşım kitabın içerisindeki sistematik ve özgün alıştırmalar, çalışma parçaları ve görsellerle desteklenmiştir. Ayrıca bu metot içerisinde dünyaca tanınmış ezgilere ve Türk Müziğinden ögelere de yer verilmiştir. Başlangıç Düzeyi Klasik Gitar Metodu isimli bu kitap, düzenli ve sabırlı şekilde çalışıldığında sağlam bir temel oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 92
En / Boy : 21.5 / 27.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 9.2021
₺61,20

Müzik okullarının/konservatuvarların müfredatlarında yer alan Türk halk müziği solfeji dersleri için güncel metodolojik yaklaşımlar çerçevesinde tasarlanmış ders kitabı mevcudiyeti henüz arzu edilen sayıda bulunmamaktadır. Bu münasebetle bu kitabın alana fikrî anlamda katkı yapacağı düşünülmektedir. İlme talip olan öğrenciler için ise; müzik okuryazarlığında, okuduklarını düşünmede, anlamlandırmada ve hissetmede önemli katkılar sunması hedeflenmiştir. Kitabın içeriği müzik okulları/konservatuvarların bir dönemlik ihtiyaçlarına binaen 16 haftalık olarak tasarlanmıştır. 8. hafta vize, 16. hafta ise final sınavı için ayrılmıştır. Her haftada ikişer saatten dört saat ders olacağı öngörülmüştür. Bir dönemde 28 adet solfej eseri, 28 dikte, 28 işitme uygulaması, 28 adet deşifre uygulaması, önerilen okuma kitapları, edebiyat köşesi, icracı köşesi, araştırmacı köşesi, not köşesi, terminoloji köşesi gibi materyal ve uygulamalar yer almaktadır. Eğitim, erbapları tarafından bilinen çok yönlü bir konudur. Bir musikişinasın eğitimi için nota okuma ne kadar gerekli ise yazma da o kadar gereklidir. Solfej ne kadar gerekli ise işitme ve ritmik okuma da o kadar gereklidir. Zira bir musikişinas duyduğu bir eseri yazmaya muvaffak olmazsa veya sadece yazısını gördüğü bir notayı icraya yansıtamaz veya seslendiremezse eğitimi için harcadığı zaman ziyandır. Bu kitabın herkese faydalı olması dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 199
En / Boy : 19.5 / 27.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 9.2020
₺65,70

Sınıf eğitiminde müzik öğretimi adlı bu çalışmada, eğitim ve müzik alanları iç içe ele alınmış, 2018 yılında güncellenmiş olan son öğretim programında belirtilen kazanım ve öğretim yaklaşımları dikkate alınarak, çeşitli etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş bir içerikle oluşturulmuştur. Çalışmada müzik eğitimi alanında hizmet vermekte olan akademisyen ve araştırmacı sekiz farklı yazar tarafından oluşturulan; “Müziğin tanımı ve temel özellikleri”, “Müzik eğitiminde kullanılan öğretim yaklaşımları ve nota öğretimi”, “Temel eğitim sürecinde ilkokul müzik eğitimi”, “İlköğretim müzik eğitiminde kullanılan materyaller, çalgılar ve okul şarkılarının çalgılara aktarımı”, “Şarkı öğretiminde eşlik çalgısı kullanımı”, “İlköğretim müzik eğitiminde oyun, dans ve drama”, “Müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi”, “ilköğretim müzik eğitiminde müzik-estetik ilişkisi ve müziksel beğeninin geliştirilmesi” ve “İlköğretim kaynaştırma eğitiminde müzik öğretimi” adlı dokuz bölüm yer almaktadır. İlköğretim döneminde çocuğun yaşamında müziğin yeri, önemi ve uygulama alanları çok çeşitli yönleriyle ele alınmıştır. Sınıf eğitimi alanında yer alan diğer kaynaklardan farklı olarak konular içerisinde kaynaştırma eğitimine de yer verilmiş olup, müzik ve özel eğitim alanlarında ihtiyaç duyulan disiplinler arası çalışmalara katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bazı bölümlerde yazarların kendi bakış açılarından ele alarak hazırladıkları çeşitli etkinlik/ çalışma örneklerine yer verilmiştir. Bu örnekler, müzik öğretmenine (ya da sınıf öğretmenine) yol göstermesi, fikir vermesi amacıyla hazırlanmıştır. Öğretmenlerin dersi işleyiş stratejilerine uyumlu olacak şekilde faydalanmalarını umarız. Ayrıca kitabın bazı bölümlerindeki görsel-işitsel örnekler, şekiller ve etkinliklere ilişkin yazılı/basılı içeriklerin gösteriminde ve/veya dinletilmesinde kolaylık olması amacıyla karekod uygulamasına yer verilmiştir. İlgili bölümdeki karekodun aracılığıyla, materyale dijital olarak erişmek de mümkün olacaktır.

Bu kitapta, müzik ve eğitim alanlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarına, sınıf öğretmenlerine ve müzik öğretmenlerine ayrıca bu iki alanda güncel çalışmaları takip eden, ilgi duyan tüm eğitimci, araştırmacı ve okurlara faydalı olmak hedeflenmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 299
En / Boy : 16 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 12.2020
₺53,10

Klasik gitar icrası, birçok farklı tekniğin kullanımını içermektedir. Bu teknikler arasında apoyando, tirando, arpej, tremolo, rasgueado, harmonik, bare, pizzicato, legato, trill, golpe, tambora vb. sayılabilir. Anılan teknikler; müzikal anlatımı daha etkili hâle getirmek, bazı unsurları vurgulamak, eserin yazıldığı dönemin özeliklerini yansıtmak, farklı üsluplara göndermeler yapmak ve çeşitli enstrümanları taklit etmek gibi amaçlarla kullanılmaktadır.

Bu çalışmada; gitar eğitiminin önemli bir boyutu olan ve kaynaklarda dağınık şekilde yer alan klasik gitar tekniklerinin bir araya toplanması, klasik gitara ilgi duyan ya da klasik gitar eğitimi alan kişilere tanıtılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda klasik gitar teknikleri ayrı ayrı tanımlanmış ve uygulamaya yönelik ipuçlarıyla belirtilen tekniklerin daha kolay anlaşılması sağlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca ilgili tekniklere yönelik olarak verilen etütlerle bu tekniklerin pekiştirilmesi, geliştirilmesi ve eserler içerisinde uygulanması amaçlanmıştır.

Bu kitap içerisinde yer verilen tekniklerin; gitar eğitmenleri, besteciler ve gitaristler tarafından bilinmesinin klasik gitar müziğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca kitap içerisindeki tekniklere yönelik olarak verilen özgün etütler, gitar eğitimi dağarcığına yeni eserler kazandırılması yönünden dikkat çekicidir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 90
En / Boy : 21 / 29.7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2020
₺52,20

Son yıllarda artan rekabet, spor aktivitelerini izleme oranındaki artış, kazanma arzusu, cezbedici ödüller, özellikle uluslararası organizasyonlarda ülkelerin kendilerini gösterme, kazandıkları başarılarla daha fazla tanınma ve prestij sağlama hedefleri gibi bir çok faktör, sporcuların performanslarını ergojenik olarak arttırabilecek yeni antrenman metotlarının da bu alandaki bilimsel çalışmaların merkezine alınmasına yol açmıştır. Bu bağlamda yüzyıllardır çeşitli alanlarda performans arttırmak için kullanılan müzik, son yıllarda spor bilimcilerin de dikkatini çekmiş ve söz konusu bilimciler tarafından müziğin sporcularda da fiziksel ve psikolojik performansı arttırabileceğine, aynı zamanda çeşitli müzik türleri ile performans arasında bir korelasyonun olduğuna yönelik araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır.

Örneğin müziğin koşu performansını ve süresini artırmasının yanı sıra yatıştırıcı müziği dinlemenin de beynin hipofiz bölgesini etkileyerek organizmadaki stresin düşürülmesine neden olan hormonların salgılanmasına yardımcı olması otonom sinir sistemini dolaylı bir şekilde etkileyebilmesi sonucu egzersiz sonrası daha hızlı toparlanmayı da sağlayabilmekte olduğu ifade edilmiştir.

Bu kitap da, müziğin aerobik-anaerobik performansa aynı zamanda egzersiz sonrası toparlanmaya etkisinin incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 136
En / Boy : 13.5 / 21.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 2.2020
₺37,80

İlköğretimde müzik, bir öğrencinin eğitiminin önemli bir parçası olarak kabul edilir. Müzik çalışmalarından elde edilen faydalar oldukça fazladır ve çok yönlü bir eğitime önemli ölçüde katkıda bulunur. Öğrencileri yaşadıkları dünyaya tam olarak hazırlamak için müzik, eğitimin vazgeçilmez bir parçası olarak her zaman var olmalıdır. Müzik öğretimi kitabı, öğretmenleri sınıf uygulamaları, müzik dili öğrenimi, kişisel gelişim ve müzik alanlarında ana ilkeleri güncel araştırmalara dayanan çeşitli yaklaşımlarla aydınlatmak ve bu alana bir çerçeve getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu kitap aynı zamanda, çalışmakta olan öğretmenlerin müzikle ilgili donanımlarına katkı sağlarken sınıf öğretmeni ve müzik öğretmeni adaylarının eğitiminde de kullanılabilir.

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 188
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺40,50

Kendisini tanımayı ve dostu olmayı bir ayrıcalık kabul ettiğim, değerli sanatkâr ve bilim adamı Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın’ın çok derin manalar içeren şiirlerini okuyup, bir bölümünü değişik makamlardan bestelemiştim. Daha sonra aruz ile yazacaklarının hem usul zenginliğimizi değerlendirmeye hem de geleneksel manada beste yapmaya kolaylık sağlayacağı sohbeti aramızda geçmişti. Hoca bu sohbeti dikkate alarak kısa bir zamanda bu isteğimizi yerine getirdi. Bir süre sonra da bu şiirlerin çok değerli müzisyenler tarafından bestelendiğine şahit oldum. Aynı Mustafa Nafiz Irmak’ın güfteleri gibi, birbirinden habersiz, aynı güftenin değişik bestekârlarca bestelendiğini gördüm. Daha sonra bu eserleri kitap hâline dönüştürerek bir yerde toplama fikrini fiiliyata geçirdik. Bu kitaptan sonra da İsmail Hakkı Aydın hocanın şiirlerinin defalarca besteleneceği şüphesiz.

Böylesine değerli bir bilim adamını, kendi kulvarımıza çekme konusunda bir katkım olduysa bundan dolayı kendimi çok bahtiyar hissederim. Medeniyetimizin günümüzde iftihar edeceği şahıslardan biri olduğuna inandığım Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın’ın, kültür ve sanat hayatımıza katkılarının devam edeceğinden eminim.
Bu kitabın musiki dünyamıza hayırlı olması dileğimle…

Mustafa Fatih Salgar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 200
En / Boy : 16,5 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺67,15

Türk Âşık ve Ozanları, isimleri uluslararası etnomüzikoloji alanında Türkiye ile özdeşleşen Kurt ve Ursula Reinhard’ın 33 yıllık çalışmasının ürünü olup halen uluslararası literatürde âşıklarla ilgili alan çalışmasına dayanan en kapsamlı yayınlardan biridir. Kitabın en önemli özelliklerinden biri, içinde yer alan şarkıların bazılarının ilk kez yayımlanıyor olması ve zaman içerisinde bu kültür unsurları değiştiği veya kaybolduğu için tekrar toplanmalarının artık imkânsız olmasıdır.

Müzikolojik çalışmalar bakımından Reinhard’lar, Türk-Alman etkileşiminin kurucularındandır; geçmişte birlikte alan çalışmasına çıktıkları pek çok öğrencileri de bugün Türkiye merkezli konular çalışan yetkin akademisyenlerdir. Dolayısıyla Reinhard’ları bir akademik kolun  ekolün– başlangıcı olarak görmek mümkündür. Ancak Türkiye’nin Müziği ve birkaç makale dışında çalışmaları Türkçeye çevrilmediği için içeriği ve sundukları bulgular adeta sır olarak kalmış, sonuç olarak da Türkiye müzikolojisi Reinhard’ların ismini çok iyi bilmesine rağmen çalışmalarına ulaşamamıştır.

Türk Âşık ve Ozanları, Reinhard’ların Türkiye çalışmalarının Türk okur ve müzikolojisi tarafından daha yakından tanınmasının yolunu açacaktır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 304
En / Boy : 16,5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2019
₺60,80

Osmanlı döneminde musıki hayatı…

Kavramlar ışığında genişleyen çağrışımlar…

Zengin musıki içeriği…

Türkülerin gayriresmi tarihi…

Musıki ve toplumsal hayat arasındaki güçlü bağlar…

Tarihsel kırılmaların musıkiye etkisi…

Musıki ve müzik arasındaki farklar…

Osmanlı’da devlet erkanının musıki ile ilişkisi…

Bayram Bilge Tokel, Sarayın Sesi Halkın Nefesi’nde, benzer pek çok meseleyi tarihi arka plan eşliğinde yeniden gündeme taşıyor. 

Musıkimizin iki ana kolunu oluşturan halk ve sanat musıkisi gelenekleri “Türk”, “türkü” ve “Türkçe” merkeze alınarak kültür bağlamında ilk defa bu genişlik ve derinlikte tartışılıyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 408
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2020
₺51,90

Bir müziğin bir başka müzikle, eserin icracıyla, icracının dinleyiciyle, dinleyicinin çevresiyle ilişkisi nedir? Müzikal beğeni ve müzikte anlam nasıl ortaya çıkar? Bu ve benzeri sorular söz konusu olduğu zaman, müzik sosyolojisi bülbülü eti için öldürme riskini göze alan bir disiplin. Ancak nelerin hazmedilip hazmedilemeyeceğini gösteren bir reçete olarak değerlendirilmesi de mümkün.

Müzik sosyolojisine yön veren temel kuram ve yaklaşımları ayrıntılarıyla, güncel eğilimleri de takip ederek sunan ve konuyla ilgili Türkçe literatürü eleştirel bir değerlendirmeye tâbi tutan elinizdeki çalışmanın hem alanında önemli bir boşluğu dolduracağını hem de müzikseverler tarafından ilgiyle okunacağını düşünüyoruz.

“Sanatla sosyoloji arasında çoğu zaman mesafeli ve gergin bir ilişki gözlemlenebilir. Sanatseverler sosyologların sorgulayan, temellendirmeye çalışan ve sanat gibi ‘yüce’ bir faaliyeti ‘gökyüzünden yeryüzüne’ indiren eşitleyici yaklaşımından rahatsız olurlar. Bir an olsun dünya işlerinden kopup muhteşem bir müziğe kendini bırakmak varken, bu müziğin toplumsal bağlamı üzerine kafa yormaya ne lüzum vardır? Birçok müzisyenin, müzik tutkununun ve müzikoloğun gözünde müzik sosyolojisi ilginç, kimi zaman zekice gözlemler içeren ama özünde rahatsız edici bir şeydir. Müziğin daha iyi anlaşılmasına ve hissedilmesine hizmet etmediği gibi, müzik icra etme ve dinlemenin ‘irrasyonel’ alanında dolayımsız bir şekilde yaşanan hazzı da mahveder. Meseleye böyle bakanlar için müzik sosyolojisi, adeta sanata karşı saygısızlıkla eşanlamlıdır…”

Konu başlıkları:

Kutsal Sanat Miti ve Müzik Sosyolojisi
Müzik ve Toplum İlişkisi: İndirgemeci Olmayan Bir Yaklaşım
Müzikte Anlam: Sosyolojik Bir Perspektif
Etnosentrizm, Oryantalist Söylemler ve Müzik
Max Weber ve Müzik Sosyolojisinin Doğuşu
“Yanlış ve “Doğru” Müzik: Adorno ve Müzik Sosyolojisi
Müzik Beğenisi ve Beğeni Hiyerarşileri
Popüler Müzik ve Sosyoloji
Birlikte Yapılan Bir İş Olarak Müzik
Müzik Gelenekleri: Süreklilik ve Değişim
Türkiye’de Müzik Sosyolojisi.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 352
En / Boy : 15.5 / 23
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2020
₺51,80

“Müzik hayatımın vazgeçilmezi. Kendimi bildim bileli bestecilerin yapıtlarını kaleme alırken nelerden esinlendiğini merak ederim. Doğa olayları, mitler ve tarihi hikayeler bestecilere ilham kaynağı olagelmiştir. Ancak pek çok besteci müziklerinde çiçeklere büyük anlamlar yükleyerek eserlerini yaratmıştır. Rachmaninov, Schumann, Schubert, Chopin, Mozart ve daha nice büyük bestecinin eserlerine ilham kaynağı olan çiçeklerin aslında her birinin ayrı bir mesajı olduğunu biliyor musunuz? Hatta çiçeklere modern çağda yüklenmiş anlamlarının İstanbul’da padişah hareminden çıktığını? Siz de benim gibi meraklı biriyseniz mitoloji ve modern tarih bilgilerini kendi fantezi dünyasında harmanlayan Gülfam Göknar’ın bu eşsiz kitabını bir solukta okuyacaksınız”

- İbrahim Yazıcı, Orkestra Şefi-Piyanist

“Arkadaşı olmakla gurur duyduğum Gülfam Göknar yine gönülleri fethedecek bir kitap yazdı. İçindeki güzellikleri ve bitmeyen müzik aşkını şimdi de çiçeklerle birleştirdi.

Kalbinin güzelliği çiçeklere, ruhunun duruluğu müziğe yansımış..

‘Gül’ ile başlayan isimlerimiz, yan yana geldiğimizde eksilmeyen kahkahalarımızla, ömür boyu süren dostluğumuzu güzelleştiren Gülfam’cığımı, bu incelikli ve özenli çalışması için tüm kalbimle kutluyorum.

Daha nicelerine.. Hepinize keyifli okumalar.”

- Gülsin Onay, Devlet sanatçısı-piyanist

“Gülfam Göknar çok az işlenmiş bir tema olan klasik müzik eserleri ve çiçekler arasındaki ilişkiyi ele aldığı kitabında hayret verici bağlantılar sunuyor, benim gibi klasik müzik alanında çok şey bildiğini düşünen tutkulu bir dinleyiciye de yepyeni keşifler yaptırıyor. Göknar düşler dünyasına yolculuk ettiği ‘sihirli bahçesi’ne okurlarını da davet ederek onları klasik müzik eserleri eşliğinde nefis kokulu çiçeklerin arasında hiç unutmayacakları bir gezintiye çıkartıyor”.

- Serhan Bali, Andante Klasik Müzik Dergisi Genel Yayın Yönetmeni


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 136
En / Boy : 18 / 24,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 4.2019
₺108,90

Rock ve metal kültürünün en önemli yayınlarına imza atan ekipten arşivlik bir kitap serisi.
***
“Jinjer’laysan her şeye hazırlıklı olmalısın! Kendimizi türlere, tarzlara ya da başka herhangi bir şeye göre asla sınırlamayacağız.”
- Eugene Kostyuk (Jinjer)

“Biz müziği kendimizi ifade etmek için yapıyoruz, birilerini etkilemek için değil!”
- Michael Amott (Arch Enemy)

“İniş çıkışları var yaptığımız müziğin. Bunu bir pizza gibi düşün. Metal müzik pizzanın hamuru. Klasik müzik vs. gibi öğeler de üzerindeki malzemeler.”
- Asis Nessari (Haggard)

“Çok kasmadan, zorlamadan, akrobatik şeyler yapmaya uğraşmadan, keyif aldığımız müziği yapmaya ve de onu düzgünce çalmaya çalıştık. Melodik yapıyla ilişkili olarak, çok yormayan, punk-metal gibi bir şeyler çıktı ortaya. Aşk, seks, anarşi, hüzün ve eğlenceyi bir kavanoza koyup sertçe çalkalıyorsunuz ve sonra bolca buzla bira bardağında servis ediyorsunuz.”
- Alper Yarangümeli (Dr. Skull)

“Türkiye bizi en sıcak karşılayan ülke. Sizin müzikal motiflerinizden de fazlasıyla esinleniyor ve bunu müziğimizde kullanıyoruz. İnsanlar da bizim insanımıza benziyor. Benzer mantaliteye sahibiz. Buraya her gelişimiz güzel hissettiriyor. Eve gelmişiz hissi…”
- Chen Balbus (Orphaned Land)

“Biz kendini tekrar eden, statik bir müzik yapmak istemiyoruz. Sürekli yeni ve farklı hissettiren şeyler yapmaya çabalıyoruz. Hiçbir zaman belli bir müzik tarzına saplanıp kalmak istemiyoruz.”
- Mat Welsh (While She Sleeps)

“Albüm fikri kafamda oluşmaya başladığında öncelikle meditasyon yaptım, sonra çok okudum. Duygularımı dışa vuran, içinde ruh barındıran bir Rotting Christ albümü olsun istedim.”
- Sakis Tolis (Rotting Christ)

“The Ringo Jets hiçbir zaman ‘cool rock ’n’ roll grubu’ imajına sahip olmadı. Öyle bir çabamız da olmadı açıkçası. ‘Open Sesame’ de çok ciddi bir albüm değil. Herhangi bir şeyle dalga geçmiyoruz, fakat küçük espriler var albümde.”
- Tarkan Mertoğlu (The Ringo Jets)

“Gerçekçi olmak gerekirse biz Motörhead’in müziğinden çok felsefi yönünden etkileniyoruz. Anti Cimex, Poison Idea, Carnivore ve diğer tüm erken dönem hardcore gruplarından da çok etkilendik…”
- Taneli Jarva (Poison Whisky)

“Euro ve Dead, Hellhammer ve Necrobutcher’dan daha farklı yapıya sahip insanlardı. Daha içlerine kapanık insanlardı. Müzisyenlik açısından, bireysel olarak enstrümanlarında çok iyi olmak gibi bir dertleri yoktu, onlar için Mayhem’in ortaya koyduğu o karanlık hava önemliydi.”
- Ufuk Önen (Hazy Hill)


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 224
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 4.2019
₺28,50
₺38,00

Küçük mozartlar serimizin elinizdeki bu ikinci metoduyla eğlenceli kolay ve hızlı bir eğitim sürecini geçirmenizi hedefledik.

Bu metodla yabancı eserlerin yanı sıra popüler film müziklerinin düznlemelerini ve türk müziği eserlerinin piyano için düzenlenmelerini de çalacaksınız..

Bu sayede farklı müzik zevki olan dinleyicinize de hitap edeceksiniz. Öğrenim sürecinizi kolaylaştırmanıziçin düzenli olarak her gün piyano çalmanızı müzik dinlemenizi ve ünlü piyanistleri izleyerek gözlem yapmanızı tavsiye ederim.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 29,5 / 21
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 3.2019
₺44,20

Ünlü keman virtüozu Isaac Stern İlk 79 Yılım adlı kitabının önsözünde şöyle der: “Müziğin hizmetine girmek bir meslek edinmek değil, bir yaşam biçimidir. Bunun için iki şeye sahip olmalısın: Birincisi, ne olmak istediğin hakkında küçük yaştan itibaren kesin bir fikre; ikincisi, o isteğinin gerçekleşmesi için gereken özgüvene, mücadele gücüne ve gurura.”

İşte Leyla Gencer’in müzik serüveni bu düşüncenin hayata yansıması olmuştur adeta.
Safranbolulu bir baba ile Polonyalı bir annenin kızı olan Leyla Gencer Çubuklu’da dünyaya geldi, Fransız dadısının çokkültürlülüğü ve evde piyano çalan annesinin söylediği Lehçe şarkılar aracılığıyla henüz hayatının ilk yıllarında müzikle tanıştı. Soprano Arangi-Lombardi ile çalışması hayatının dönüm noktalarından biri oldu. İlk opera temsilini Ankara’da verdi. 1953’te İtalyan radyosundaki kaydıyla da ilk kez sesini dünyaya duyurdu.

Leyla Gencer, küçük yaşından itibaren sahnede olmayı aklına koymuştu. Özgüveniyle, çalışkanlığıyla, savaşçı kişiliğiyle hayatını bu fikre göre şekillendirdi. Opera kültürü olmayan bir ülkeden çıkıp, bu kültürle evrilmiş bir ülkenin, İtalya’nın ortasında kendini ispat etmek için verdiği mücadelelerle, tam yirmi beş yıl boyunca operanın mabedi sayılan La Scala’nın prima donna’sı oldu. Sonraki yirmi beş yıl da, ölünceye kadar, eğitimci olarak opera dünyasına hizmet etti.

Zamanının büyük sopranolarıyla girdiği rekabetle, tarihi şefler ve rejisörlerle birlikte çalışmasıyla, büyük bestecilerin gölgede kalmış yapıtlarını keşfetmesiyle, repertuvarındaki yetmiş üç opera ve canlı temsillerden kaydedilen sesiyle yirminci yüzyıl opera tarihine geçmeyi başaran La Diva Turca, bugün de Divaların Divası olarak anılmaktadır.

Ben Leyla Gencer – La Diva Turca kitabı, sesiyle ve dramatik gücüyle iz bırakan sanatçıyı kişileştirerek kendini var etme yolculuğunda yaşadığı coşkularını, hayal kırıklıklarını, sevinçlerini, acılarını kendi ağzından hikâyeleştirirken, okuru operanın coşkulu yıllarına götürüp müzik dünyasında bir yolculuğa çıkarıyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 352
En / Boy : 22,3 / 28,1
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2019
₺120,00

Dikte 101, dikte yazmaya yeni başlayanlara, bu alanda kendini geliştirmek isteyenlere ve bu eğitimi verenlere yol göstermek ve kaynak oluşturmak amacıyla tasarlanıp yazılmıştır. Kitap başlangıç düzeyinden ileri düzeye doğru sıralanmış ezgilerden oluşur. Başlangıçta yer alan ezgiler karışık olmayan nota değerleri ve yanaşık sesler içerir. Daha sonraki ezgilerde sırasıyla 3’lü, 4’lü ve 5’li aralıklar bulunmaktadır. Devamındaki ezgilerde bu aralıklar kullanılarak temel, I. çevirim ve II. çevirim konumunda oluşturulan akorlar yer almaktadır. Kitapta yer alan dikteler iki diyez ve iki bemole kadar olan majör ve minör tonlarda yazılmıştır. Ölçü sayısı olarak 2/4’lük, 3/4’lük, 4/4’lük, 3/8’lik ve 6/8’lik ölçü sayıları kullanılmıştır. Nota değerleri, zorluk düzeyi arttıkça çeşitlenmektedir. Ele alınan konular birbirlerinden kesin bir şekilde ayrılmamış, yeni konu ile eski konuya ait dikteler iç içe yerleştirilmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2019
₺16,20

Bu kitabın içinde yer alan bütün yazıların ya da tek bir makalenin hatta bir makale içindeki kimi argümanların okurların deneyimini farklı açılardan besleyeceğini söyleyebilirim. Kanımca bunun nedeni günümüzde kullandığımız her türlü mal ve hizmetin, aslında hem “üretim” hem de “tüketim” açısından bir hegemonya süreci çıktısı olması. Dolayısıyla, disipliner bir bilgi üretme etkinliği içinden hareketle ancak interdisipliner katkı arayışlarımın da semeresini yeterince gördüğümü düşünerek gerçekleştirmeye çalıştığım bu “ürün” de öyle. Yani bir taraftan “rıza” gösterilen diğer yandan “direnme” noktaları bulunan bir “metin” bu. Başka bir deyişle ben de cümlelerimi kurarken, tek bir kelime ile ilişkili saatlerce düşünürken, bir başka metinden alıntı yaparken ya da bir gözlem ya da görüşmenin notlarını aktarırken aynı hegemonya sürecini tekrar tekrar deneyimlediğimi farkettim. Yani çoğu kez, alıntılamam ya da aktarmam gereken argümanları bir rıza ve direnme eleğinden geçirdiğimi tecrübe ettim. Kitabın kimi bölümlerinin bazı okuyuculara kimi bölümlerinin ise bir başka okuyucu profiline daha ilgi çekici, yararlı, tatmin edici vb. gelecek olması bundan.

-Ayhan Erol


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 228
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2018
₺28,90

Osmanlı saltanatının son döneminde başlayan “Klasik Batı Müziği” ile modernleşmenin basamaklarında yükselme hevesi Cumhuriyet ile beraber bir ülkü haline gelmiştir. Klasik müziğin ithalinden klasik müzikte doku nakline geçilmiştir.

Ulus inşası ulusal müziği gerektirirken, ulusal müzik de kaynaklarını halkın bağrında arayacaktı. Aradı da...

Peki, derleme çalışmaları bilimsel bir sonuca vardı mı? Köy Enstitüleri, Halkevleri girişimlerinin sonuçları ne oldu? Bu kurumların kapatılması müzikte ufkumuzu açtı mı? “Köçekçe”ye klasik Batı müziği aşısı tuttu mu? “Klasik Türk Musikisi” yasağı ulusal bir müziğin oluşumuna zemin ve zaman kazandırdı mı? Türküleri etnik kimliğinden arındırmak onları ulusal kıldı mı? Biz bugün, ne dinliyoruz?

Bir önder, siyasetçi ya da seçkinler; ulus, ulusal kültür, ulusal müzik yaratmak için politikalara mı sahip olmalıdırlar yoksa talimatlar yeterli midir? Bir provadan diğerine ulusal müzik yaratılacağı beklentisi fazlasıyla hayaldi belki ama konservatuvarların ilk ya da onuncu mezunlarıyla hedefe varılacağı gerçekçi miydi?

Müzik adına yapılanları, içeriklerinin anlamını ve uygulamanın sonuçlarını sorgulayan makaleler.

Ne yapılmaması gerektiğini sergileyen ve yapılabileceklerin ipuçlarını barındıran bir kitap...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 272
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2018
₺54,90

Mesud Cemil, müzisyenler ve müzik araştırmacıları tarafından her fırsatta “büyük bir müzik adamı” olarak anılsa da onun yazılarının, icralarının ve bestelerinin peşine düşmek, onları bir araya getirip yayımlamak ölümünün üzerinden yarım asırdan fazla bir zaman geçmesine rağmen ihmal edilmiştir. Unutulmuş görünen bu yazıların bir araya getirilmesi, yirminci yüzyılın en önemli müzik adamlarından biri olan Mesud Cemil’in fikirlerinin birinci kaynaktan takip edilmesine, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçiş sürecinde müziğin durumunun daha iyi anlaşılmasına ve müzik tarihimiz bakımından önemli bazı belgelerin gün yüzüne çıkmasına imkân verecektir. Şimdiye kadar Mesud Cemil hakkında yazılıp söylenenler eksik kalmıştır. Kitapta yer alan metinler bir arada, bir bütün olarak ele alındığında, onun bilinmeyen bazı yönleri de görülecek, başka bir Mesud Cemil portesi ortaya çıkabilecektir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 760
En / Boy : 16,5 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2018
₺135,90

“Death metal ya da heavy metal gibi görünüp de Justin Bieber gibi vokali olan gruplara tahammül edemiyorum. Böyle b.kları dinlemem.”
– Glen Benton (Deicide)

“Demoları kaydederken her şeyi ben çalıyorum. Cool bir şeyler ortaya çıkarmaya çalışıyorum ve bütün grubu ben yaratıyorum.”
– Cardinal Copia (Ghost)

“Sadece ifade özgürlüğü değil, her türlü özgürlüğe kısıtlama getiren bütün kaynaklar beni hayal kırıklığına uğratıyor.”
– Nergal (Behemoth)

“Ben hep tuhaftım. Hep tuhaf, egzantrik anne oldum. Oğlumu o kadar genç doğurdum ki, ikimiz beraber büyüdük.”
– Maria Brink (In This Moment)

“Exodus’a katılmadan önce de Bay Area’daydım ve o dönemi bizzat kendim yaşadım. Thrash metali Ecodus icat etti, Metallica kopyaladı.”
– Steve Souza (Exodus)

“Belki tek ilham noktamız grup olarak yıllardır yaptığımız şeylerden ilham almamak, onları tekrar yapmamak olabilir.”
– Matt Tuck (Bullet For My Valentine)

“Hepimiz ne yaptığını bilen, yaptığı işe iyi odaklanan, adanmış insanlarız ve yaptığımız şeye sonuna kadar güveniyoruz.”
– Morgan Hakansson (Marduk)

“Ateşten çok etkilendiğimizi hissediyorum. Yıkıcı bir şey olmasına karşın çok havalı gözüküyor.”
– Erinç (Mantar)

“Blashyrkh, Immortal müziğiyle birlikte var olan bir şey. Zihnimde yarattığım bir evren. Tüm o savaşçılar, soğuk ve doğa içiçe.”
– Demonaz (Immortal)

“Metal asla ölmeyecek çünkü bu bir hayat tarzı, bir zihniyet. Metalciler birbirini tanır, yoldan geçerken görünce şak diye anlarsın.”
– Cristina Scabbia (Lacuna Coil)

“Max’in röportajlarını okuduğunda Sepultura’nın konsepti, ne olması ya da olmamasıyla ilgili cümleleri var. Hala Sepultura’ya benzeyen eski şeyleri yapmaya devam ediyorlar. O zaman neden grubu bıraktınız?”
– Andreas Kisser (Sepultura)


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 192
En / Boy : 16.5 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺24,00
₺32,00

Bu kitap Türkiye'deki piyano öğrencilerini ve öğretmenlerini “caz müziğinin tınıları” ile tanıştırmak amacıyla yayınlanmıştır. Orijinali, değişik zorluk düzeylerindeki 4 kitaptan (UK Exam Grades 2-3-4-5) oluşan ve Classical Jazz, Rags & Blues adını taşıyan kitaptaki eserler, klasik müziğin en tanınmış eserlerinden seçilmiş ve caz tarzında düzenlenerek siz değerli piyanistlerin beğenisine sunulmuştur.

Yayınevimiz tarafından ülkemizde “Caz Piyano-1” ve “Caz Piyano-2” adıyla satışa sunulan bu kitaplarda Bach, Haydn, Mozart, Beeethoven, Brahms, Schumann, Çaykovski ve daha birçok önemli bestecinin bilindik eserlerinin caz düzenlemelerini bulacak ve bunları büyük bir beğeniyle çalacak/çaldıracaksınız. Caz Piyano-1 kitabı; kolay ve orta zorluktaki 19 eserden, Caz Piyano-2 kitabı ise orta ve ileri düzeydeki 17 eserden oluşmaktadır. Bütün piyano öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin keyif alması dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺36,45

Bu kitap piyano çalmaya yeni başlayan öğrencilerimizin eğitim süreçlerinde faydalanabilecekleri, farklı dönemlere ait eser örnekleri ve teknik zorluk içeren yerlerle başa çıkılmasını sağlamak adına sunulmuş yöntemlerden oluşmaktadır. İki ana bölümden oluşan kitabın ilk bölümünde, yeni başlayan öğrenciler için uzun yılların deneyimiyle harmanlanmış, denenmiş ve işe yararlılığı kanıtlanmış özgün alıştırmalar, ikinci bölümünde ise Beyer, Czerny, Bach, Schumann, Tchaikovsky, Kabalevsky ve Bartók’tan seçme eserler bulunmaktadır. Bu metodun piyano öğrencilerine ve öğretmenlik yaşamına yeni başlayan genç piyano eğitimcilerine de yararlı olması, yol göstermesi hedeflenmiştir. Kitapta yer alan eserlerin yazar tarafından seslendirilmiş videolarına Ayça Aytuğ youtube kanalından erişebilirsiniz.

Piyano eğitimine doğru yöntemlerle başlamak çok önemlidir, çünkü ileri düzeyde karşılaşılabilecek teknik, stilistik ve polifonik problemlerin rahat çözümü için temellerin sağlam atılması gerekir. Ülkemizde genellikle kulaktan dolma bilgilerle ders verildiği gerçeği inkâr edilemez. Bu nedenle Ayça Aytuğ’un öneriler ve yöntemleri de içeren Seçme Eserler ve Çalışma Yöntemleriyle Pİyano Eğitimi 1 isimli kitabının yararlı bir hizmet olacağından eminim. Prof. Hülya Tarcan

Mimar Sinan GSÜ. İstanbul Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı Öğr. Üyesi


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 72
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺28,35

Fattah Nazarov’un Piyano Konçertosu en popüler eserlerinden birisidir. Besteci, bu eseri kızı Gülnara Nazarova için yazmış ve sahnede ilk icralarını da Özbekistan başta olmak üzere, yurt dışında farklı ülkelerde yine kızı seslendirmiştir. Piyano konçertosunun ilk icrası kızıyla birlikte, iki piyano düzenlemesiyle, 1964 yılında Taşkent’te “Taşkent Baharı” Çağdaş Müzik Festivali’nde Özbekistan Besteciler Birliği salonunda gerçekleşmiştir. Baba ve kızı eserleri Dmitriy Şostakoviç, Aram Haçaturyan ve diğer 20. yüzyıl müzik sanatçılarının da hazır bulunduğu festival gecesinde seslendirmişlerdir. Konçerto derin izlenimler bırakmış, müzik camiası tarafından çok büyük takdir görmüş ve bu nedenle Moskova dinleyicilerine de dinletilmesi yönünde karar alınmıştır.

Nazarov’un piyano konçertosu, son derece piyanistik ve aynı zamanda piyanonun özelliklerini çok derinden kavramak amacını güderek yazılmıştır. Bu konçerto, kompozisyonun kompakt özelliği, titiz bir klasik formunun bulunması ve bölümler arasında açık bir sınırlama olmasıyla ayırt edilmektedir. Besteci, konçerto bölümleri arasında net bir çeşitlendirme prensibini, yazım, ölçü, tempo gibi müzik ögelerini değiştirerek vurgulamıştır. Bu da icracıya, nota metnini hızlı bir şekilde öğrenme, bilme ve dramaturjisini idrak etme olanağı vermektedir. Konçerto, parlak melodik karakteri ve müzik dilinin zor olmaması nedeniyle geniş yelpazedeki dinleyiciler için anlaşılır olması ile kendini göstermektedir. Aynı zamanda parlak bir Özbek milli renkliliğine sahiptir ve bu da entonasyon, mod, ritmik ve yazım şekilleriyle vurgulanmaktadır. Orkestra, konçertoda bir eşlikçi olarak ve solistle yarış yapan katılımcı olarak önemli bir rol oynamaktadır. Orkestranın fonksiyonları çeşitlidir ve ifade gücüne sahiptir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺20,25

Kanun, geçmişten günümüze, farklı çalım teknikleri uygulanarak ve geliştirilerek gelmiştir. Bu teknikleri, farklı müzik türlerini taklit ederken, değişik süslemeler uygularken ya da farklı armonik seslerden faydalanarak geliştirdiysek de armonik çalım konusundaki tekniğimizi aynı oranda bilgi ile desteklememiz kaçınılmaz olmuştur. Bu konuda mesleki müzik eğitimi kurumlarında verilen armoni derslerinin kanun sazına adaptasyonu sadece öğrencinin merakı ile desteklenmektedir. Herhangi bir müzik eğitimi kurumunda ders almadan kendi becerisi ve merakı ile kanun icra edenlerin, kendi beğenilerinden yola çıkarak buldukları dizi ve akorları, sadece beğeni ile değil basit armoni kurallarını düşünerek bulmasını sağlamak ancak bu tür kaynaklarla mümkün olmaktadır. Daha önce tarafımdan denenmiş, uygulanmış, kabul görmüş teknikleri ve temel armoni bilgilerini paylaşmak amacıyla yazdığım bu kitaptaki armonik uygulamalar, kadanslar ve diziler tekniği zorlamak için değil, armoni bilgisini, kurallarını ve basit parmak uygulamalarını öğretmek içindir. Kitapta klasik armoninin sadece temel kavramlarına ve bunlara ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Bu kitap bir armoni kitabı değildir böyle düşünülmemelidir. Kanun çalgısını öğrenmek isteyenlere ve çalanlara yararlı olması dileğiyle.

Deniz Göktaş

Ankara Türk Dünyası Müzik Topluluğu

Kanun Sanatçısı


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 104
En / Boy : 21 / 29,7
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺28,35

Bu kitapta Ankara Devlet Opera ve Balesi’nin değerli şefi ve besteci Mustafa Erdoğan tarafından tonal bir anlayışla flüt ve piyano için hazırlanan 12 halk türküsü yer almaktadır. Türkülerin isimleri ve yöreleri şöyledir: Ah Bir Ateş Ver (İzmir), Allı Turnam (Kırıkkale/Keskin), Kalenin Bedenleri (Tokat), Ben Giderim Batuma (Sinop), Bugün Ayın Üçüdür (Azeri), Fidayda (Ankara), Hastane Önünde İncir Ağacı (Yozgat), Karasar Zeybeği (Ankara), Makaram Sarı Bağlar (Diyarbakır), Yüksek Yüksek Tepelere Ev Kurmasınlar (Edirne), Kırmızı Gül Demet Demet (Erzurum), Tabancamın Sapını Gülle Donatacağım (Rize)

Albüm piyano eşlik kitabı ve flüt partisyonu olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Kullanıcıların eser seçimini kolaylaştırmak ve piyano eşlikli çalışabilmeleri amacıyla her bir türkünün flüt ve piyano için hazırlanmış MP3 formatındaki ses dosyası ile sadece piyano eşliğini içeren MP3 dosyasını yayınevi web sitesine yüklenmiştir. Buradan ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Müzik Eğitimi Yayınları tarafından flüt ve piyano için ülkemizde ilk kez yayınlanan bu repertuvarın sevilerek seslendirilmesi dileğiyle.…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 88
En / Boy : 23 / 30
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺32,40

Konusuna ne kadar hakim ve bu konuda ne kadar yetkin olduğunu yakından izlediğim Sayın Duygu Duran Orlwoski, ülkemizde henüz emekleme aşamasında olan Müzik Terapi alanındaki büyük bir boşluğu dolduracağına inandığım bu kıymetli eseri için gönülden tebrik ediyorum.

- Prof. Dr. Hanefi Özbek Medipol Üniversitesi

Bu kitap bir yandan okuyucuyu Kreatif Müzik Terapi ile tanıştırmayı hedeflerken bir yandan da konuları en kreatif yollarla aktarma çabasını ve iddiasını ortaya koyuyor. Bu kitap ülkemizin ilk kreatif müzik terapi kitabı olma özelliğini de taşıyor.

- Prof. Dr. Levent Öztürk Uygulamalı Müzik Terapileri Derneği Başkanı

Müzik terapist Duygu Duran Orlowski tarafından kaleme alınan bu kitap bu alanda çalışanlara kılavuzluk edecek, ilham olacak, merak uyandıracak ve alandaki büyük boşluğu dolduracaktır. Kitap, müzik terapi pratiğine yönelik Türkiye’de yayınlanan ilk kitap olması nedeniyle ayrıca önemlidir.

- Doç. Dr. Burçin Uçaner Çiftdalöz Müzikterapi Derneği Başkanı

“Almanya’da yaşayan müzik terapisti Duygu Duran Orlowski’yle yapılan bilimsel çalışma uyuyamama ve düzensiz uyku sorunları olan çocuklar için umut ışığı oldu”

- Milliyet-2018

“Hiç ilaç kullanmadan uyku problemini çözdüler”

- Sözcü-2018

Duygu Duran Orlowski Almanya ve Türkiye’de düzenlediği atölye çalışmaları ile bu kitapta yer alan uygulamalar da dâhil olmak üzere kreatif müzik terapi yaklaşımlarını katılımcılarla paylaşmaktadır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 104
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺28,35

Bu kitap Türkiye'deki piyano öğrencilerini ve öğretmenlerini “caz müziğinin tınıları” ile tanıştırmak amacıyla yayınlanmıştır. Orijinali, değişik zorluk düzeylerindeki 4 kitaptan (UK Exam Grades 2-3-4-5) oluşan ve Classical Jazz, Rags & Blues adını taşıyan kitaptaki eserler, klasik müziğin en tanınmış eserlerinden seçilmiş ve caz tarzında düzenlenerek siz değerli piyanistlerin beğenisine sunulmuştur.

Yayınevimiz tarafından ülkemizde “Caz Piyano-1” ve “Caz Piyano-2” adıyla satışa sunulan bu kitaplarda Bach, Haydn, Mozart, Beeethoven, Brahms, Schumann, Çaykovski ve daha birçok önemli bestecinin bilindik eserlerinin caz düzenlemelerini bulacak ve bunları büyük bir beğeniyle çalacak/çaldıracaksınız. Caz Piyano-1 kitabı; kolay ve orta zorluktaki 19 eserden, Caz Piyano-2 kitabı ise orta ve ileri düzeydeki 17 eserden oluşmaktadır. Bütün piyano öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin keyif alması dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 48
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺36,45
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 40
En / Boy : 19,5 / 27
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺9,60

Ülkü Özgür, elinizdeki bu kitapla, müziksel ezgi yazma alanındaki deneyimlerini sadece kendisinin okutup mezun ettikleriyle değil, tüm müzik öğretmenleriyle  paylaşmakta, öğrencilerinin çoksesli duyma ve yazma becerisini geliştirmek için çaba harcayan tüm öğretmenlere yol göstermektedir. Bu kitapta, yer alan özgün ezgilerin birçoğu, derslerde öğrencilere uygulanmış ve yazar, çalışmalarını onların görüşlerini de alarak geliştirmiştir.

Cesur yeniliklerle dolup taşan bu kitabın içeriği:
1. Doğu Müziği ile Batı Müziğinin Kesiştiği Yerde Bir Ülke : Türkiye
2. Türk Müziğinde Yapı
3. Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziklerinde Ses Sistemleri
4. Türk Müziğinde Düzüm - Usül - Ölçü
5. Türk Müziğindeki Makamlar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 76
En / Boy : 16 / 24
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺36,90

Her zaman, benden gelip vücûd bulan ya da
Benden duyulup kabul bulan şarkılar için
Vesile olduğuma inandım.
Zaten geleceklermiş de, yolculukta benim sözüme,
Nefesime rastlayıp karışmışlar gibi…

Bu yüzdendir ki kendime ait hissetmem şarkıları…
Herkes çalsın söylesin isterim.
Kendime çıkaracağım bir pay varsa, o da,
Şarkıların hep bir ağızdan söylendiğindeki tatmin ve
Mutluluk duygusunu tatma hediyesine sahip olduğum…
Ötesi yok, İyi elçilik edeyim yeter.

Her söze, her melodiye özendim…
Buyrunuz, afiyetle çalıp söyleyiniz.

-Sezen


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 21 / 29,7
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺37,35

Bu kitap 2017 yılında yayınlanan “Şan için Piyano Eşlikli Azeri Türküler” isimli kitabımızın “solo çalgılar için düzenlenmiş” versiyonudur. Başlangıçta sadece keman ve piyano için düşünülmüş olmasına karşın, daha sonradan bütün solo çalgılar tarafından piyano eşliğinde seslendirebilmesi için kitabın adı “Solo Çalgılar için Piyano Eşlikli Azeri Türküler” olarak değiştirilmiştir. Ana kitapta 15 eserin piyano eşliği, “Solo Çalgı Partisi” kitapçığında ise eserlerin sol anahtarına göre yazılmış solo partileri bulunmaktadır. Bu bakımdan eserler, sol anahtarı kullanan keman, flüt, obua, kanun, bağlama vb. bütün çalgılar tarafından rahatlıkla seslendirilebilir. Başka bir deyişle, bu kitaptaki eserler bütün yaylı çalgılar, tahta ve bakır nefesli çalgılar, Türk Müziği çalgıları ve diğer bütün solo çalgılar içindir.

Eserlerin solo+piyano ses dosyaları ile sadece piyano eşliklerinin full sürüm MP3 dosyalarına ücretsiz olarak yayın evi internet sitesinden ulaşabilirsiniz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 23 / 30,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺32,40

Türk modernleşmesinin ortaya çıkardığı arızî durumları müzik hareketleri ve isimler üzerinden çözümlemeye çalışan kitap, Neşet Ertaş’tan Orhan Gencebay’a, Cem Karaca’dan Sezen Aksu’ya, Bülent Ortaçgil’den Ahmet Kaya’ya, Erkan Oğur’dan Cengiz Kurtoğlu’na, Bergen’den Gündoğar’a kadar ses evrenimizin estetik haritasında farklı adreslere ulaşarak Türkiye’nin geçirdiği dönüşümlerin öyküsünü anlatıyor.

Bu öykü kimi zaman sosyolojinin hareketliliği ile senkronik ilişki kurup, geleneğe ait belleği sazının tellerinde saklayan âşık’ın/ozan’ın kente taşınmasına kimi zaman da etnik kimlik arayışlarıyla beraber müziğin Karadeniz vadilerinde kendisine yol bulma macerasına uzanıyor. Yine kimi zaman adeta ülkesinin yorgun tarihine şarkı söyler gibi duygulu mizacının bütün kıvrımlarını tamburunun perdelerinde gezdiren Cemil Bey’e ve kimi zaman da Anadolu insanının türkülerini derleyip kaybolmasını engelleyen Kütahyalı rahip Gomidas’ın memleketini susarak hüzünlü terk edişine, Orta Asya avazlarının Türkiye’deki tarihsel geçmişine yol alıyor.

Bu çalışma, Neşet Ertaş ile Portekiz’in Fado müziğini modern zamanlara taşıyan Madredeus’un aynı aşkla yanıp, azdan çok anlayabilmenin görkemli sessizliğinde nasıl teselli bulduklarını gözler önüne seriyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 188
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺40,90

Bu kitap yazarın ağırlıklı olarak, gençlik yıllarında yazdığı makalelerden oluşmaktadır. "Piyano çalışırken" başlıklı bölümdeki çalışma önerileri, elli yıldır piyano başında olan bir emektarın, otuz beş yılını aralıksız öğretmenlik yaparak geçirmiş bir eğitimcinin, yılların süzgecinden geçmiş ve denenmiş  son derece kıymetli  önerileridir.

  • Schumann ve Çocuk Sahneleri
  • Yaşamı ve Müziği ile Chopin
  • 6-11 Yaş Grubu Çocuklarında Piyano Eğitimi
  • Müzik Okullarındaki Piyano Dersleri Üzerine
  • El Pozisyonu
  • Güzel Piyano Çalmak İçin
  • Arpejler
  • Bach Çalarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
  • Çocuk ve Müzik Eğitimi
  • Çocuklarda Müzik Eğitimi
  • Piyanonun Kısa Geçmişi
  • Çocuklarımız, Çocuk Şarkıları Söyleyerek Büyümeliler

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺20,25

Bu kitapta meslek hayatında “Hipokrat Yemini” ederek kendisini insan yaşamına adayan bir hekimin çello ile buluşmasını ve bu buluşmanın ardından ruhsal yaşamında kendini nasılda çelloya adadığının öyküsünü bulacaksınız. Çocuğuna keman dersi aldırırken “ben neden boş oturuyorum ki” diyerek ileri yaşta çelloya başlayan yazarımız, yetişkinlerde çalgı çalmanın güçlükleriyle nasıl başa çıkılacağını deneyimliyor ve bu deneyimlerini bizimle paylaşıyor…

Kitapta okuyucuyla sadece çello ile yolculuğunu paylaşmakla da kalmıyor. Sanki profesyonel bir çellistmişçesine ya da konservatuvarda çello üzerine tez hazırlayan bir çello öğrencisiymişçesine çello ile ilgili aklınıza ne geliyorsa onları da göz önüne seriveriyor. İşte bunlardan bazıları: Çellonun tarihçesi, ünlü çellolar, çello müzikleri (repertuvarı), çello okulları, ünlü çellistler, Türk çellistler ile içinden çello ve çello müziği geçen kitaplar ve filmler. Kitap bu yönleriyle birde çello literatürü niteliği kazanıyor.

“Çello ile Yolculuğum” tutkuyla, özveriyle kendini bir çalgıya - çelloya - adayan bir hekimin öyküsü. Yolculuğa çıkmaya hazır mısınız?


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 424
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2018
₺40,50

Bu kitapta Arı, Ayı, Deve, Dinozor, Fil, Kanguru, Kaplumbağa, Kelebek, Köpek, Leylek, Panda, Porsuk, Tavşan, Tavuk, Uğur Böceği, Zürafa ve Hayvanat Bahçesi ile ilgili şarkılar yer almaktadır. Şarkı bestelenirken hem söz konusu hayvanın özelliklerine ve çıkardığı seslere yer verilmiş hem de şarkıların bilmece, tekerleme formunda, sorulu cevaplı, komik ve keyifli olması hedeflenmiştir. Kitapta bazısı iki sesli 17 şarkı ile bu şarkıların son derece keyifli alt yapılarını içeren bir eşlik CD’si yer almaktadır. Bu CD’de her şarkıya ait biri solist tarafından seslendirilmiş diğeri de sadece eşliği içeren iki MP3 dosyası bulunmaktadır.

Kitabın dizgisi yapılırken sol sayfalarda şarkının notalarına, sağ sayfalarda ise şarkının sadece sözlerine yer verilmiş ve ayrıca sözlerin altına da ilgili hayvanın resmi yerleştirilmiştir. Resimlerin çoğu çocuklar tarafından boyanabilir niteliktedir. Bu bakımdan kitap bir boyama kitabı olarak da kullanılabilecektir.

Şarkılar sahnelenirken mutlaka ilgili hayvanın kostümünü giyen bir ya da birden fazla koro elemanına yer verilmeli ve kostümlü bu çocuklar şarkı sözlerine uygun hareket etmelidirler. Böylece her bir şarkı, hem çocuklar hem de izleyiciler için son derece keyifli hale gelecektir. Kitaptaki şarkıların çocuklar tarafından sevilerek seslendirilmesi ve hayvan sevgisiyle dolu, hayvan dostu bireyler yetiştirmek dileğiyle…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 32
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺24,30

Geçkinin uyumlu ve akıcı olması için, iki makamı birbirine adapte edecek çözücü melodiyi, çeşniyi, sesi doğrudan doğruya veya yardımcı melodilerle ortaya çıkararak melodinin melodiyi davet etmesini, böylece eldeki melodinin gelecek melodiye incinmeden teslim olmasını sağlamak gerekir. Ancak böylece müzik cümleleri birbirleriyle yabancılaşmadan, eldeki makam gidilecek makama istekli olarak kendini terk eder.

- Erol Deran

Bu kitapta başka bir şey olduğunu ve kendiliğinden, farklı bir yaklaşımın oluştuğunu söyleyebiliriz. Bunu seyirleri dinledikçe, okudukça, notaların aralıklarına göz gezdirdikçe fark edeceksiniz. Kitap günümüzün duayen sanatkârlarından Erol Deran Hoca’mızın, yalnızca kendi müzik birikim ve görgüsünden hareketle, belli bir düzen dahilinde yaptığı geçki seyirleri üzerine kurulu. Bir müzisyenin tamamen sorumluluk duygusuyla hazırlayıp gelecek nesillere bıraktığı böylesi bir hizmetin maddî ve manevî değeri tarif edilemez. OMAR mensupları olarak, Uluslararası IV. Yaz Okulu için hazırlanan bu çalışmanın daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla bu sürece dâhil olmanın gururunu yaşamaktayız.

- Gönül Paçacı Tunçay

Özellikle saz icracılarının önünde yepyeni ufuklar açacak olan Makamdan Makama Geçki Örnekleri kitabının hazırlık aşamasında bulunma şansına erişmiş biri olarak, elinizde tuttuğunuz kitabın sadece metinlerden ve notalardan oluşan bir nazariyat kitabı olmadığını; adeta yaşayan, bugünkü terimle interaktif bir kitap olduğunu söylemek isterim.

Erol Deran Hoca’nın kendine has müzik cümlelerini bir dakika civarındaki taksimlerin içine ustalıkla sığdırıvermesi hayranlık uyandırıcıdır.

Hiç şüphesiz bu kitaptan öğrendiklerimizi kullanmak biz müzisyenlere yepyeni kapılar açacaktır.

- Murat Aydemir


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 144
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 8.2018
₺49,80
Tükendi

Bu kitap Anadolu ve Trakya’nın dört bir yanında yıllar süren alan araştırmaları sonucunda elde edilen ses malzemesi üzerine bina edilmiştir. Kitapta halk müziği makamlarının yapısı ve ses nitelikleri birçok açıdan ele alınmış ve Türkiye’deki halk müziklerinin bir tür gen haritası ortaya çıkartılmıştır.

Makam müziği geleneğini, İç Asya’dan başlayıp tüm Akdeniz havzasını kapsayacak biçimde geniş bir coğrafya üzerinden ele almanın gereğini vurgulayan bu çalışmada, "makam koridoru", "ses/üslûp bölgeleri"  ve "ses havuzu" gibi yeni ve özgün kavramların kullanılmasına özen gösterilmiştir. Genelde makam geleneği, özelde de Anadolu’da müzikleri makam esasına dayanan toplulukların ses kültürleri ilk kez bu denli geniş kapsamlı ve özel bir metodolojiyle ele alınmıştır.

Bu kitap, öncelikle makam konusunda yapılmış çalışmaları yeniden ele almanın gerekliliğini vurgulamaktadır. Hem  Türkiye’de hem de Türkiye dışında makamlar üzerine çalışanlara yeni bir bakış açısı sunmakta ve bunun ışığı altında yeni bir çalışma yöntemi önermektedir. 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 304
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2018
₺62,25

Bir öğretmenin mesleğini icra ederken sorumlu olduğu en önemli şey, kendisine sunulan programdaki kazanımları öğrencilerinde oluşturmaktır. Çünkü bir öğretmeni konumlandıran, betimleyen, değerlendiren, kısaca meşrulaştıran en önemli unsur; öğretim programı kazanımlarını oluşturmadaki başarısıdır. Diğer hiçbir unsur bu kadar öncelikli ve önemli değildir. Öğretim programı ile öğretmen arasındaki ilişki; bir hukukçu ile anayasa kitapçığı, bir denizci ile pusulası, bir bilim insanı ile bilimsel yöntem arasındaki ilişkiye benzer.
Hem müzik öğretmeninin hem de müzik dersi alan öğrencinin en önemli yardımcısı müzik öğretim programıdır. Müzik öğretmeni organize ettiği müzikal etkinlikleri ve diğer müzikal taleplerini en sağlıklı ve meşru biçimde öğretim programının gerekliliklerine ve içeriğine dayandırmalıdır. Bu nedenle öğretim programı, müzik öğretmeninin başucu kaynağı olduğu kadar en önemli silahı hâline de gelmiştir.

Bir öğretim yaklaşımını yargılayabilmek için öncelikle o yaklaşımın uygulamadaki görünümü ve uygulama sonuçlarına etki eden faktörlerin neler olduğu konusunda oldukça güçlü kontrollerimizin olması gerekir. Öğrenme süreçlerinde temele alınan yaklaşımın gerektirdiği her türlü eğitimsel uygulama, gereği gibi ifa edilirse planlanan kazanımlara ulaşılamamasında öğretim programına yüklenebilecek kusurlar hakkında kesin bir yargıya varılabilir.
Etkili bir müzik öğretmeni; öğrencilerinin müzikal düşünmelerini sağlayan, bu düşünceleri ifade edebilme olanağı ve özgürlüğü sunan ve ortaya çıkardığı fikir, beceri ve düşünce repertuvarını sınıf genelinde tartıştırabilen öğretmendir.

Müzik öğretmenleri olarak bizler, ‘Diğer Sorunlar’ın baskısı altında ‘Müzik Öğretim Programı’nı etkisizleştirecek yaklaşımlardan kaçınmalıyız. Türkiye’deki sınava odaklı eğitim sisteminin müzik, resim gibi dersleri önemsizleştirmesi bizlerin mücadele azmini kırmamalıdır. Gelecek günlerin; sanat içerikli derslerin önemini, gerekliliğini ve etkisini gözler önüne sereceği konusunda ümitsiz olunmamalıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 312
En / Boy : 16 / 23.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018
₺74,70

Yirminci yüzyılın büyük yıkımlarıyla kapitalist ideolojinin zihinsel-duygusal yaşamda ve kültürde yol açtığı tahribat karşısında biçimlenen eleştirel teorinin önde gelen figürlerinden T. W. Adorno müzik yazılarıyla modern müzik sosyolojisinin en etkili modellerinden birini sunar.

Türkçede ilk kez yayımlanan, Johann Sebastian Bach, Wagner, Schubert, Beethoven, Schönberg vb. besteciler, caz, opera, hafif ve ciddi müzik, müziğin toplumsal işlevi, kültür endüstrisindeki rolü ve açmazları üzerine yazılarını bir araya getiren bu seçki zamanının çok ötesinde düşünebilen T. W. Adorno’nun tavizsiz negatif diyalektiğinin has örneklerini kapsıyor. Bir dil olarak müzik katıksız bir ada, dolaysızlığı nedeniyle insan bilgisinin erişimine tamamen kapalı olan, şeyle göstergenin mutlak birliğine yönelir. Müziğin ada yönelik ütopyacı ve aynı zamanda umutsuz çabaları onu felsefeyle ilişkilendirir ki, müzik düşüncesi tam da bu yüzden, öteki her sanat dalından daha yakındır felsefeye.

Günümüzde felsefeyle müziğin ilişkisi üzerine düşünmek müziğin zamansız esasının aslında bir kuruntudan ibaret olduğunun görülmesine yol açacaktır. Sadece tarih, bütün sıkıntıları ve çelişkileriyle gerçek tarih kurar müziğin hakikatini.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 288
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2019
₺33,60

Klasik müzikten hard rock’a, cazdan hip hop’a, müziği herkes sever. Ama sıklıkla tüm bu müzik türlerinin teorisini anlatan kitaplar, sizi bayıltacak kadar sıkıcıdır. Müzik Teorisi 101 ise bu sıkıcılıktan tümüyle uzak ve müzik eğitiminiz için gereken her şeyi sağlayan bir kitap.

Ritim ve ölçü nedir? Akorlar ve gamlar nasıl kurulur? Geleneksel armoniyi nasıl anlamalı ve yazmalıyız? Müzik yazısında gördüğümüz çeşitli işaretler ne anlama gelir? Tüm bu soruların cevapları ve daha fazlası Müzik Teorisi 101’de!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 280
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2018
₺63,90

Öğrenme ilgi ile başlar, sevgi ile devam eder. Küçük yaşlardaki öğrenme, büyüklerin yaratacağı ortam ve yönlendirmeyle hız kazanır.

Adım Adım Piyano Metodu – 1, bünyesinde barındırdığı kuramsal bilgiler ve ev çalışmaları dikkate alınarak hazırlanan notalarla piyano çalmayı zevkli bir süreç haline getiriyor. Bu kitapla çocukların piyanoya ilgi duymaları, piyano çalmaya yakın zamanda başlamış olanlarınsa severek çalacakları parça sayısının ve müzik sanatına olan sevgilerinin artırılması amaçlanmıştır.

Yakından uzağa ve bilinenden bilinmeyene ilkeleri doğrultusunda hazırlanan Adım Adım Piyano Metodu - 1, piyano çalmayı öğrenmek isteyen herkesin fayda sağlayacağı bir kaynak niteliğindedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 108
En / Boy : 21 / 29,7
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 5.2018
₺25,90

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Erzincan
Sayfa Sayısı : 381
En / Boy : 16 / 23
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 5.1998
₺45,00

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 1
En / Boy : 15 / 10
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 1.2000
₺16,60

Dinçer Yıldız'ın açık seçik Türkçesiyle yazılmış, zevkle okunacak bir kitap. Claudio Monteverdi (1567-1643), müzik tarihinin en önemli vokal müzik kopozitörlerinden biridir.

Madrigal, opera ve dinsel müzik alanlarında hızını geçmişten alıp geleceğe ışık tutarak yaptığı yenilikleri değerlendiren çağdaşları, O'nu "Oràcolo della mùsica" (Müziğin kehaneti) diye anarlardı. Dramatik müziğin bu büyük ustasının yaşamöyküsü ve sanatının anlatıldığı eldeki kitap, ülkemizde yayımlanan ilk Monteverdi monografisidir.






Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 158
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2009
₺22,68

Bu kitap, rahmetli Yönetken'in, Anadolu'da katıldığı derleme çalışmalarında tuttuğu notlardan oluşuyor. Bu notlar, 50 -60 yıl önceki Anadolu'yu ve insanlarımızı; geleneksel yaşam içinde halkın müzik kültürünü ve müzik yaşamını güçlü bir gözlemle saptayan ve yansıtan notlar.

Merakla okunacak ve o dönemlere ilişkin bilgiler edinilecek, çok değerli bir etnomüzikoloji kitabı




Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 176
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2006
₺24,30

10. Yıl Marşı ya da Lüküs Hayat operetleriyle bilinen, uluslararası alanda tanına ilk klasik müzik bestecimiz Cemal Reşit Rey, devrin müzik merkezi olan Paris'te sürdürdüğü eğitimini tamamlayamadan, yeni kurulan Cumhuriyet'in şekillendirdiği Dar'ül Elhan'da öğretmenliğe başlamış; yıllarca sayısız sanatçı yetiştirmiş; piyanistlik ve orkestra şefliği yapmış; İstanbul Radyosun'da klasik müzik programları hazırlamış; dahası İstanbul Filarmoni Derneği ve İstanbul Şehir Orkestrası'nın kuruluşuna önayak olarak şehrin müzik yaşamında hem sanatçı hem de idareci olarak yer almıştır.

Geriye bıraktığı eserler incelenip kuşağının dünyadaki temsilcileriyle kıyaslandığında Cemal Reşit Rey'in değerli bir besteci olduğu kolaylıkla görülür. Bu önemli müzik adamımızı yeterince tanıyamadığımız düşüncesinden yola çıkarak doğumunun 100. yılında Açık Radyo'da Cemal Reşit Rey'i anma programları yaptık. 2 Eylül 2004 - 28 Nisan 2005 tarihleri arasında kayıtlarını yaptığımız programa olabildiğince geniş bir çevreden, farklı görüşlerle konukları davet ettik; Panayot Abacı, Cihat Aşkın, Yalçın Tura Evin İlyasoğlu, Ertuğrul Sevsay, Aydın Karlıbel, Ercan İmre, Leyla Pınar, Renin Kosal, Filiz Ali, Cemal Ünlü, Gülper Refiğ, Halit Refiğ, Ezgi Saydam, Ece İdil, Seher Tanrıyar...

Cemal Reşit Rey'in yakından tanıyan konuklarımız anılarını bizlerle paylaştılar, programda dinlediğimiz yapıtları üzerine değerlendirmeler yaptılar. Temel çıkış noktamız Cemal Reşit Rey'in, besteci, orkestra yöneticisi, piyanist ve öğretmen olarak toplumsal yaşamda iz bırakan bir insan olmasıydı. Programların tümünü  gözden geçirdiğimizde, katılımcılar sayesinde bir Cemal Reşit Rey portresi ortaya çıktığı sonucuna vardık. Hem bu konuda çalışmak isteyecekler hem de genel okuyucu için bir anlam taşıyacağını düşünerek, aradan geçen sürenin ortaya konulan görüşleri eskitmediği noktasında birleştik ve programları kitaplaştırma çabamızı sürdürdük.

Uzun bir çalışmanın sonunda size ulaşan bu kitap, bizlerin değil, konuklarımızın biçimlendirdiği bir yaklaşımla Cemal Reşit Rey'i anlatmayı hedefliyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 560
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2014
₺45,65 KDV Dahil

Türk Musîkîsi keman icra tekniği için tasarlanmış mükemmel bir metod.

Sayın Oran, Keman Metodu ile keman öğrenmek isteyenlere güzel bir fırsat sunmaktadır. Bu metod’da Türk Musikisine ait genel bilgiler, keman için etüdler ile çalışma partisyonları bulunmaktadır. Ayrıca kemanla, Türk Musikisine ait eserlerin nasıl çalınması gerektiği hususunda örnek eserler, gerekli işaretlerle birlikte, verilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 186
En / Boy : 20 / 27
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 4.2004
₺26,25

Türk Halk Müziği; kulaktan kulağa, geçmişten günümüze, özelikle bağlama eşliğinde aktarılarak varlığını sürdürmüştür. Bu aktarım sürecinde bağlama, halk müziğinin en önemli icra aracı olmuş, geçmişten günümüze kadar çoğunlukla usta-çırak ilişkisi içerisinde öğretilmiştir. Günümüzün yaşam koşulları bu aktarım şeklini değiştirmiş, artık geniş kitlelerin bağlamaya ilgisi arttığından, bağlama eğitiminin bir metot ve standarda bağlanması kaçınılmaz olmuştur. Bu alan ile ilgili değerli üstatlar, çeşitli çalışmalar ve metot denemeleri yapmışlardır. Konservatuarların ve bağlama kurslarının açılması, bağlama eğitiminin metot içerisinde öğretilmesini gerekli kılmıştır. Bu eser, bağlama öğretmenlerinin işini kolaylaştıran, kısa sap bağlama öğrenmek isteyen öğrencilerin de yararlanabilecekleri başlangıçtan, ileri seviyeye metodolojik bir kaynak olarak önerilebilir. Bu kitapta bağlama eğitimi basitten başlayıp zora doğru, bir sıra halinde verilmiştir. İlk bölümlerde parmak alıştırmaları ilgili örnekler, bağlama eğitimi sürecinde bilinmesi gereken kavramlar ve işaretler, ikinci bölümde ise bağlamada en çok kullanılan pozisyonlar, türkü dizileri, türkü örnekleriyle yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise; ana usuller, birleşik usuller, karma usuller birbiri ardına sıralanmıştır. Kitabın son bölümü ise, zorluk derecesi biraz yüksek olan değişik usul ve makamlardan oluşan eserleri içermektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 155
En / Boy : 19,5 / 27,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺55,90

Türk Halk Müziği, kulaktan kulağa aktarılarak geçmişten günümüze kadar varlığını sürdürmüştür. Bu aktarım sürecinde bağlama da, usta-çırak ilişkisi içerisinde öğretilmiştir. İletişimin ve toplumsal değişimin yavaş olması, yapılan aktarımın dış kültürlerden etkilenmesini de büyük ölçüde önlemiştir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi, kitle iletişim araçlarının yaşamımızın her alanına girmesi, kültürler arası etkileşimi ve kültürlerin birbiri üzerine baskısını artırmıştır. Bu süreçte Türk Halk Müziğimizi çeşitli dış etkilerden koruyarak gelecek kuşaklara aktarmanın en sağlıklı yolu, bu konu ile ilgili yazılı kaynakları geliştirmektir.

Bu kitapta; solfej eğitimi basitten başlayıp zora doğru, bir sıra halinde verilmiştir. İlk bölümlerde müzikle ilgili tanımlar, solfej eğitimi sürecinde bilinmesi gereken kavramlar yer almaktadır. İkinci bölümde ise; ana usuller, birleşik usuller, karma usuller birbiri ardına sıralanmıştır. Bu sıralama, öğrencinin konuyu çabuk kavrayabileceği bir düzen içinde verilmiştir.

Kitabın son bölümü ise, değişik usul ve makamlardan oluşan eserleri içermektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 158
En / Boy : 19,5 / 27,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺55,90
1 2 3 ... 16 >
Çerez Kullanımı