Marx’ın Felsefesinde İnsan Doğasının Diyalektiği

“Açlık, açlıktır, ama çatal bıçakla yenen pişmiş etle giderilen açlık, ellerden, tırnak ve dişlerden yararlanarak parçalanan ve yutulan çiğ etle giderilen açlıktan farklıdır. Üretimin ürettiği şey, yalnızca tüketimin nesnesi değildir, aynı zamanda, tüketim tarzıdır da ve bu da yalnızca nesnel değil, aynı zamanda öznel tarzda yapılmaktadır.” -Karl Marx

Organik Bütünün Oluşumu, geçmişi, şimdiki zamanı ve geleceğiyle insanın bütünlüğünü kavrama çabası olan Marx’ın felsefi sistemini açıklamaya çalışıyor. Kitap, bu bütünlüğü, farklı toplumsal bütünlerin öncekilerden doğduğu tarihsel bir süreç olarak kavrarken, Marx’ın hümanizminin, tarihsel ya da diyalektik maddeciliğinin karşısında ayrı bir doktrin olarak değil, onun temeli olduğunu iddia ediyor. Marx’ın Felsefesinde İnsan Doğasının Diyalektiği işte bu bütünlük çerçevesinde ele alınmış derinlikli bir başvuru kaynağıdır.


Basım Ayı/Yılı : 11/2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 272
Ağırlık : 300
En / Boy : 13 / 19
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺76,50

En güzel şiirlerin, romanların, şarkıların en keskin zorluklar içinden fışkırıp boy vermesi tesadüf değil. Nazım nice unutulmaz şiirini hapiste ve sürgünde yazmış̧. Epeyce şair var böyle; çetin mücadeleler ortasında, sanat ve hayat bütünlüğünü kuran ve hala dilden dile dolaşan. Adı şair olmayan şiir yüreklileri de unutmayalım. Vakti zamanında Nazi faşizmine karşı insanüstü kapasite ve maneviyatla savaşan Sovyet diyarının çocukları, siperdeki isimsiz partizanın kaleminden dökülen tek şiirle tutunmuş, dayanma ve kazanma inancına...

Direnişin incelik ve estetik yaratan enerjisine ispattır, elinizde tuttuğunuz bu şiir kitabı da. Sevenler, okuyanlar bilir; şiir ki- taplarında çoğunlukla önsöz olmaz. “Şiir kendini anlatır” ya da “Anlayan anlasın, anlamayan kendi bilir” gibi bir mesaj taşıdığını düşünürüm. Ya da nazımla nesiri birbirine karıştırmamak, şiirin kendi özgünlüğünü, bağımsızlığını zedelememe kaygısı güdülüdür. Bunun iyi bildiğim bir konu olduğunu söyleyemem ama gerekçeler böyleyse de haksız sayılmaz.

 Şafak Kılagöz


Basım Ayı/Yılı : 5/2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 128
Ağırlık : 128
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺40,00

Okaliptüs ormanları, koalalar, kangurular, dingolar, papağan kafileleri, zehirli yılanlar. Derinlik, korku ve kırım doğuran kesifler. Kayıp kuşaklar. Balçık ayaklı toprak ve maden insanları. Atlar. öküzler, uzun boylu, arduvaz renkli kanguru köpekleri… Parçalanmalar, pastisler, siyah tenli kinayeler, imgeler, metaforlar ve bunlardan doğan kıta edebiyatı.


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 160
Ağırlık : 160
En / Boy : 13,5 / 19,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺37,50

Bu kitapla beraber, sadece müzikle ilgili çevrelerin değil, kendini yetiştirmek ve geliştirmek sevdasındaki tüm ‘dikkatli’ okuyucuların; bilgi, bilginin toplumsallaşması, gerçekliğin imali, ideoloji, popüler kültür, tarih, dil, söylem, kültür endüstrisi, politika, iktidar, tahakküm, kültürel çalışmalar, Avrupa-merkezcilik, Oryantalizm gibi çok yönlü ve çok boyutlu alanlar üzerinde, ilham verici fikir ve tespitlerle karşı karşıya gelmesi mümkün oluyor.

Dolayısıyla da müziğe, ‘düşünce’ ve ‘bilgi’ eksenlerinde, kadim zamanlara mahsus imtiyaz ve itibarı, bir bakıma, iade edilmiş oluyor. Neyi nasıl bildiğimiz ve neden ‘hala’ aynı şekilde bilmeye devam ediyor olduğumuz üzerinde yeniden ve etraflıca düşünmek adına, emek mahsulü bir soluklanma imkânı, Müzik İncelemesine Eleştirel Yaklaşım


Basım Ayı/Yılı : 2018
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 100
Ağırlık : 150
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺60,00

 

Arka Kapak Yazısı

“En çok da unutmaktan korkardı. Korku üzerine yazarken de sık sık yineleyip durmuştu; ‘korkudan korkmak,’ diye. Bundan kurtulmak insanın kendinden kurtulmasıdır, bunun da güç olduğunu anlatmıştı o yazdıklarında. Bambaşka korkular sarmıştı bedenini. Kendine bile anlatamadıkları…”

Edebiyatımızın iz bırakan, biriktiren ve biriktirdikçe hayatın her alanına dokunarak kendi dilini kuran ve o dil içerisinde yeni bir dünya örgüleyen ender yazarlarındandır Aziz Nesin. Feridun Andaç’ın deyimiyle yaşamı “kurduğu tanıklığının diliyle yeniden yaratır.”

Aziz Nesin’in gülmece yazarlığından öykü, roman, fıkra, şiir, günce, deneme, mektup ve oyun yazarlığına uzanan sarmalda bir ömre sığdırdığı pek çok düş, yaşam ve tanıklık var. Gülen Düşünce, Muhalif Kimlik: Aziz Nesin her zaman kendi olabilen eylem insanı kişiliği ve geliştirdiği edebî söylemi ile var olan benzersiz bir yazarın eksiksiz bir monografisi.

Kitap Ad:ı Gülen Düşünce, Muhalif Kimlik: Aziz Nesin
Kitap Yazar Adı: Feridun Andaç
Yayın Direktörü: Mehmet Bozkurt
Editör: Gökçe Şenoğlu
Kapak İllüstrasyon ve Tasarım: Ekin Başak Akgül
Sayfa Tasarım: Yasemin Çatal – Derya Balcı
Sayfa Sayısı: 304
Ebat: 13,7 x 21,5
Tür: İnceleme
Kağıt / İç Baskı: III. Hamur Enzo, 52 gr.
Cilt / Kapak :Amerikan Bristol 230 gr.
ISBN / Barkod: 9789751036506

₺118,30

 

Arka Kapak Yazısı

“[…] o garbi yeli, Akdeniz’in esintisini getirip Anavarza’nın enginine salıyordu. Zümrüdüanka mı desem, ben-i âdemin düldülü mü? Hiç yere inmeden, Ceyhan’dan damla içmeden, önce Hemite’ye, sonra da ver elini Akçadağ, Çokak, Çamurlu, Göksu... Savrungözü’ne varmak isterdim. O dağ esintilerine yüzümü verip buralardaki Yaşar Kemal’i görmek, dinlemek isterdim.”

Feridun Andaç kaleme aldığı Yaşar Kemal/Sözün Büyücüsü ile insanını, insanlığı anlamış; insan ruhunun derinliklerine inip bunu tüm gerçekçiliğiyle yansıtabilmiş; zengin ve şaşırtıcı imgelem dünyaları yaratmış evrensel bir anlatı ustasının “anakarası”nda adım adım ilerlerken sadece Yaşar Kemal’i anlatmakla kalmıyor; onu, eserlerini, kurduğu yazın evrenini ve düş dünyasını anlamlandırıp yorumluyor.

Çokgenli bir bakışın, sözden söze geçişin kitabıdır Yaşar Kemal/Sözün Büyücüsü. Bir tür yazarla/yapıtla kurulan söyleşi... Sözün büyülü evrenine yolculuk...

Kitap Adı: Yaşar Kemal: Sözün Büyücüsü
Kitap Yazar Adı: Feridun Andaç
Yayın Direktörü: Mehmet Bozkurt
Editör: Gökçe Şenoğlu
Kapak Üllüstrasyon ve Tasarım: Ekin Başak Akgül
Sayfa Tasarım: Derya Balcı
Sayfa Sayısı: 368
Ebat: 13,7 x 21,5
Tür: İnceleme
Kağıt / İç Baskı: III. Hamur Enzo, 52 gr.
Cilt / Kapak: Amerikan Bristol 230 gr.
ISBN / Barkod: 9789751036278

₺139,30

Siz hiç İslamcı ressam, müzisyen, tiyatrocu, şair, yazar gördünüz mü veya duydunuz mu?

Ülkemizdeki geri kalmışlıgın gerçek sebebi ne ekonomiktir, ne de çözüm sadece ekonomidedir. En önemlisi dinsel bağnazlık, ııiifus artışı ve eğitim eksikliğidir. Bu bakımdan Türk halkının yaşadığı bunalım, ilahi adaletin tecellisindeıı başka bir şey değildir.

Para insan yapısıdır ve kurmacadır. Dinler de insan yapısıdır ve kurmacadır.

Bir yerde umut ve yarına güven yoksa orada yaşamak çok zordur. Bu topraklara hukuk ve adalet uğramışmışmıydı? Hukuk devleti güvenirlilik öngörülebilirli ise bu ülkede böyle şeyler var oldumu?

Beş parmağın beşi bir değil!. Yaşam kimileri için kolay, kimileri için zor. Kimi eziyor, kimi eziliyor. Kimi vicda'nlı kimi vicdansız. Hiç kimse masum değil. Ve hiç kimse ilk taşı atacak durumda değil.


Basım Ayı/Yılı : 2020
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 687
Ağırlık : 687
En / Boy : 14 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺123,50

Penisin Şekli Neden Öyle? kitabında Jesse Bering bizi insan doğasının en uzak noktalarına çarpıcı ve büyüleyici bir yolculuğa çıkarıyor. Eğer daha önce siz de...

-          Bazı insanların hayvanları neden bu kadar seksi bulduğunu

-          Testislerin neden bu kadar savunmasız bir bölgede olduğunu

-          Yamyamların yediklerini neden bu kadar lezzetli bulduğunu

-          “Özgür irade”nin gerçekten var olup olmadığını

-          Penisin şeklinin neden öyle olduğunu

... merak ettiyseniz, o zaman bu kitap tam size göre.

“Jesse Bering, Helen Fisher ve Oliver Sacks’in düşünsel birlikteliklerinin bir ürünü gibi ve Penisin Şekli Neden Öyle? zekâ dolu, eğitici, tutkulu ve oldukça eğlenceli bir biçimde edepsiz.”

–Amy Dickinson, New York Times çok-satan yazarı ve National Public Radio sunucusu.

“Keyifle okunan Jesse Bering bilimsel makalelerin Hunter S. Thompson’ıdır – eğlenceli, zeki ve çılgınca provokatif.”

 –Paul Bloom, Psikoloji Profesörü, Yale Üniversitesi ve How Pleasure Works kitabının yazarı.

“Jesse Bering ustaca yazılmış, hayran bıraktıracak ölçüde eğitici ve durmak bilmez bir eğlence vaat eden yeni kitabında bütün kutsal değerlere dokunduruyor... O kadar komik ki elinizden bırakmanız imkânsız.”

–Violet Blue, ödüllü yazar ve seks eğitmeni.

“Eğer David Sedaris deneysel psikolog olsaydı bunlara çok benzer makaleler yazıyor olurdu. Bering’in bilimsel bilgisinin, espri anlayışının, entelektüel cesaretinin ve kusursuz yazınsal yeteneğinin eşsiz karışımı hemen fark ediliyor; kimse Bering’in yazdığı gibi yazamaz. Bu kitabı okuyun. Öğreneceksiniz, güleceksiniz ve sonra biraz daha öğreneceksiniz.”

–Christopher Ryan, New York Times çoksatanı Sex at Dawn kitabının yazarlarından.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 366
En / Boy : 13 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2014
₺123,20

Monografiden metin yayınına, antolojiden ders kitabına kadar uzanan araştırma ve incelemeleriyle Türk edebiyatı için zengin bir ‘başvuru kitaplığı’ oluşturmuştur Cevdet Kudret. Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman bu kitaplığın seçkin örneklerinden biridir. Kronolojik akışıyla edebiyat tarihi, seçmece düzeni ve bol metin örneğiyle antoloji, değerlendirmeleriyle eleştiri karakteri gösteren bu üç ciltlik çalışma alanının en güvenilir başvuru kaynaklarından biri kabul edilmektedir. Türk Edebiyatını Tanzimat’tan 1959’a kadar dönem dönem ele alan serinin üçüncü cildi 1923- 1959 arasını kapsıyor. Cumhuriyet dönemi yazarlarını hayatı/eserleri/sanatı çizgisinde değerlendiren kitap, ilk yayım yılından bu yana Cevdet Kudret’in en önemli çalışmalarından biri olmayı sürdürüyor. -Handan İnci-


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 440
En / Boy : 15 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2009
₺203,70

Şark-İslam Klasik Edebiyatının eşsiz eserlerinde Mesnevî, yazıldığı tarihten itibare Doğu´da-Batı´da, birçok dillere çevrilmiş, esere şerhler yazılmış, bu kitaptan seçmeler yapılmıştır. Ancak yazılan şerhler, asli nüshaya dayanılmadan, ana kaynaklara başvurulmadan, kısacası, bugünkü tahlil ve intikad metodlarına uyulmadan meydana getirildiğinden, yazıldıkları çağlara hitab edebilmişlerdir.

Sayfa Sayısı 824 

Ebat 16,5x23,5

Tür Tasavvuf

 

₺329,70
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 416
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺184,10
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 391
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2003
₺183,40

Şark-İslam Klasik Edebiyatının eşsiz eserlerinde Mesnevi, yazıldığı tarihten itibare Doğu’da-Batı’da, birçok dillere çevrilmiş, esere şerhler yazılmış, bu kitaptan seçmeler yapılmıştır. Ancak yazılan şerhler, asli nüshaya dayanılmadan, ana kaynaklara baş vurulmadan, kısacası, bugünkü tahlil ve intikad metodlarına uyulmadan meydana getirildiğinden, yazıldıkları çağlara hitab edebilmişlerdir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 808
En / Boy : 17 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺420,00

Şark-İslam Klasik Edebiyatının eşsiz eserlerinde Mesnevi, yazıldığı tarihten itibare Doğu’da-Batı’da, birçok dillere çevrilmiş, esere şerhler yazılmış, bu kitaptan seçmeler yapılmıştır. Ancak yazılan şerhler, asli nüshaya dayanılmadan, ana kaynaklara baş vurulmadan, kısacası, bugünkü tahlil ve intikad metodlarına uyulmadan meydana getirildiğinden, yazıldıkları çağlara hitab edebilmişlerdir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 664
En / Boy : 16 / 23,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺304,50
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Edirne
Sayfa Sayısı : 192
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2010
₺12,96
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 493
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2004
₺240,00
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 280
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2001
₺90,00
Tükendi
1915 yılında, Moskova Üniversitesinde bir grup genç öğrenci Moskova Dilbilim Çevresini kurdu. İlk toplantı, üyelerden Roman Yakobson'un ailesinin evinde gerçekleşti. 1916 yılında da, Sen Peterburg'da bir grup genç filolog, Şiirsel Dili İnceleme Topluluğu (Obşestva izuçeniya poetiçeskova yazıka)nu, yani "OPOYAZ"ı kurdular. OPOYAZ' da, Moskova Dilbilim Çevresinden yalnızca Roman Yakobson vardı. Ünlü Rus filoloğu Potebnia, şiire bir dilbilimsel fenomen olarak bakıyordu, o halde yapılacak en mantıklı iş, bu yolda rehberlik etmesi için dilbilime başvurmaktı.
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 96
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2002
₺35,00
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 648
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺23,10
Tükendi

Dünyayı sınıflandırmaktan ve sınırlandırmaktan öte, sınıflandırılmış ve sınırlandırılmış bir dünyanın başkalaşıma uğrayan, dönüşen nesnelerine kulak kabartan deneme, artık şiirin unutuşun hafızasına terk edilmediği bir uzamda hatırlamayı ve hatırlanmayı mümkün kılan tek biçim olarak yazınsal zamanın kanat çırpışlarına kuracaktır kalp atışlarını.

“Her bakış bir sınırdır,” diyor Ahmet Bozkurt. Anısı olmayan bir zamanın ve hep bir kaçışa terk edilen bakışın, tüm nedenselliklerin tükendiği noktada söyleyecek sözünün olduğunu tekrar eden uç metinlerden mürekkep bir kitap Mum Lekesi. Yazının tüm olabilirlik sınırlarını ifşa eden, hakikatin saf mevcudiyetine yönelik iddiaya şiirsel bir aidiyet kazandıran, yazı’nın handiyse kadraja alınmamış öznesine odaklanan, imgelerle ve dille, dilin dolayımsız akışkanlığı içerisinde kurulan bir dünyanın büyü bozumunu mümkün kılan dil estetiğini sınırın sınırsızlığında hatırlatan yeni bir yazı ayracı aynı zamanda.

Yazının konakladığı tüm duraklarda süreğen bir imgeler evreni kuran denemenin yalnız ve kırılgan sesine her satırında tanıklık edeceğiniz Mum Lekesi eksik ve eksiltili bir yazı dünyasının kapılarını aralıyor.

Mum Lekesi, kendi kendisine perde olan tüm gölgeleri aradan kaldıran bir bakışla kuruyor denemenin dilini. Sessizliğin mırıltısı, sözün şiddeti ve elbette yazıya içrek bir felsefi duyuşun eleştirel harmanıyla…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 192
En / Boy : 13,7 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2016
₺86,10
Tükendi

Dili ve bakışı ansızın çağıran bir çıplaklıktır yazı. Yazmak, bir belleğin taşıyıcısı olmaktır. Yazmak, bir mekânın yerlisi olmak, meskûn bir bilincin taşıyıcısı olmak demektir. Yazamamak, yabancı olmanın, kendi sürgünlüğü içerisinde unutmaya direnmenin son sınır çizgisidir. Hakikatin doğumunu sarmalayan ince zarın çeperine bir adım daha atmaktır. Meskûn mahalden uzaklaşmak, mekândan sürgün olmak, belleğin toprağında unutuşa rağmen uzun bir yolculuğa çıkmak demektir. Ülkesinden sürülen lanetli bir Oedipus yazgısını kanlı gözyaşlarıyla üzerinde taşımak, kendinin de dışında bir tarihi kışkırtmaktır. O nedenle dili ve bakışı nsızın çağırmak gerekecektir..

Unutma Zamanı, “Bugün eleştiri üzerine düşünmek ne anlama gelir?” sorusunu tüm yakıcılığıyla soruyor.

Eleştirinin, her şeyden önce bir disiplin olarak kavramsal yapısına egemen olan estetik ve felsefi bağlamı ıska geçmeden yazı, zaman, bellek ve unutma edimleri üzerinden kuramsal çerçevesini oluşturan Ahmet Bozkurt; edebiyat, resim, tiyatro ve şiir dolayımında pek çok alana müdahale ediyor. Edebiyat kuramı, eleştiri ve estetik odağında ilerleyerek kendi tekil perspektifini kuran Unutma Zamanı; Auerbach, Derrida, Lukacs, Heidegger, Sartre, Foucault, Lévinas, Sollers, Badiou, Kristeva, Barthes, Ricœur ve Blanchot gibi pek çok ismin eserleri aracılıyla ördüğü “ben”ve “başkası” olma durumuna okurunu davet ediyor. Unutma Zamanı Sophokles’ten Racine’e, Edgar Allan Poe’dan Oscar Wilde’a, Tolstoy’dan Peter Weiss’a, Oğuz Atay’dan Bilge Karasu’ya, Turgut Uyar’dan Edip Cansever’e, Sabahattin Kudret Aksal’dan Ahmet Oktay’a, Yüksel Arslan’dan İsmet Doğan’a, Ahmet Hamdi Tanpınar’dan Enis Batur’a sınırsız ve özgül bir coğrafyada yazının çağrısına kulak kabartan bir zihnin koridorlarına açılan bir kapı. Unutma Zamanı eleştiriye yapılmış kışkırtıcı, sakınımsız bir müdahale…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 336
En / Boy : 14 / 21,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2015
₺130,20
1
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı