Ebenezer Howard’ın "Yarının Bahçe Kentleri" Yayımlandı...

Çok erken bir tarihte, kent üzerine yazılmış temel metinlerden biri olan, Ebenezer Howard’ın “Yarının Bahçe Kentleri” başlıklı kitabı yayımlandı. Aykut Köksal'ın genel yayın yönetmenliğinde, mimarlık ve kent üzerine kuramsal kitaplar yayımlayan Daimon Yayınları’nın son kitapları arasında yer alan "Yarının Bahçe Kentleri"ni, Türkçe’ye Volkan Atmaca aktardı. Şehircilik disiplininin önde gelen akademisyenleri arasında yer alan Ruşen Keleş, kitaba yazdığı önsözde şöyle diyor:

“İlk kez yayımlandığında, başlığı Yarın: Gerçek Toprak Reformuna Giden Barışçı Yol olan Bahçe-Kentler kitabında, Howard’ın ortaya atmış olduğu düşünce, kitabın yayımlandığı tarihe göre çok ileri bir adım niteliğindeydi. Aşırı kentleşmenin ekonomik ve toplumsal sakıncalarını gidermek, nüfusun ülke yüzeyinde daha dengeli bir biçimde dağılımını sağlamak amacıyla ortaya atılan Bahçe-Kent kavramı, ne kentlerde, ne de kırsal alanlarda var olmayan ideal yaşam ortamı özelliklerinin her ikisine de sahip yerleşim yerlerini yaratmayı amaçlıyordu. Bahçe-Kent düşüncesinin ardında yatan varsayım, hem kentsel, hem de kırsal yaşam ortamlarının sakıncalarını gideren, aynı zamanda erdemlerini bir araya getiren bir yaşam biçiminin,ancak köylerle kentlerin, bir anlamda, ‘evlendirilmesiyle’ sağlanabileceği düşüncesiydi.”


Basım Ayı/Yılı : 2019
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 132
Ağırlık : 132
En / Boy : 15,5 / 23,5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺123,30

Aubrey Beardsley (21 Ağustos 1872-16 Mart 1898), İngiliz illüstratör ve yazar. Kendine özgü üslubu ile dünyanın dört bir yanında hayranlık uyandırdı; erotik ve zarif, esprili ve grotesk olanı vurguladı. Kıvrımlı siyah beyaz çizimlerinde Japon gravürlerinden etkilendi. Viktorya döneminin son dönemindeki Londra'yı şoke eden Beardsley Oscar Wilde ve James McNeill Whistler'ı da içeren estetik hareketin önde gelen isimlerinden biriydi. 25 yaşında tüberkülozdan öldü. Bu kısacık yaşamına rağmen üretken bir geçmişi oldu ve kısa zamanda ürettikleriyle kalıcı ve kendine has bir iz bıraktı. Beardsley'in karizmatik kişiliği, kendisi ve sanatının yarattığı fenomende rol oynadı, öyle ki 1890'lara "Beardsley Dönemi" denildi.


Basım Ayı/Yılı : 2021
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 64
Ağırlık : 64
En / Boy : 13 / 20
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺45,00

OYÇED, Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği, Makedonya’nın önemli Akademisyen, yazarlarından GOCE RISTOVSKI’nin 9 “Dokuz” İLAHİ TREGEDYA adlı oyununu kendisinin izniyle Zeynep Kaymas’ın çevirisiyle kitaplaştırmış Türk Tiyatrosu yapıcıların beğenisine sunmuştur.
İlahi tragedya yalnızca Dante’nin İlahi Komedyasına isim göndermesi değil; cehennemin dokuz katı motifinin 21.yüzyılda kavramların muğlaklaşmasıyla 99-999-9999’a kadar katmanlaşması… Geç ortaçağ, erken Rönesans metni olarak değerlendirilen İlahi Komedya 21.yy’ın post-truht çağı insanında tragedyaya dönüşmesidir. Apokaliptik anlatıya gönderme: doğaya dönme arzusuyla yer alıyor. üzerinde 9 sayısı ile bir çarpım tablosu: 21. Yüzyılın muğlak kavramlaştırmasıyla Dante’nin Cehennemin 9 katına göndermesi tanımlanmaktadır..
9-İlahi Tregedya’da, Yazarın, çok katmanlı, akıcı dil kullanımı tiyatro yapıcılarının yaratıcılığını kışkırtacak önemli bir metin.
Bu çalışma Avrupa Birliği tarafından finans edilmiştir. Oyunu kitaplaştırıp size ulaştırmamıza desteklerini esirgemeyen Kalem Kültür Derneğine, READ Regional Network for Cultural Diversity’ye ve Oyunun projelendirilmesi ile ilgili tüm süreçlerin yönetimini üstlenen Sevgili Zeynep Kaymas’a sonsuz teşekkür ederiz.


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 64
Ağırlık : 64
En / Boy : 13,5 / 21
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺36,00

Kadın sanatçıların erkek sanatçılarla eşit konumda değerlendirilmek için verdikleri mücadeleler, erkek egemen görünen akımlara yaptıkları katkılar, resmi sanat eğitimi bile alamazken katettikleri yollar, şimdilerde yeni yeni keşfedilen olağanüstü yetenekli ressamlar…

Susie Hodge Sanatçı Kadınların Kısa Öyküsü kitabında farklı dönemler, sanatçılar ve teknikler arasında bağlantılar kurarak okura sanatçı kadınların başarılarıyla dolu eşsiz bir kitap sunuyor


Basım Ayı/Yılı : 2022
Basım Yeri :
Baskı Sayısı : 1
Sayfa Sayısı : 224
Ağırlık : 224
En / Boy : 14,8 / 21
Cilt Tipi : Ciltli
Kağıt Tipi : Kuşe
Cep Boy Durumu : 0
₺272,00

Kısa, renkli; zekice yazılmış, temel bilgilerin yer aldığı muhteşem kitaplar! hep kitap’tan, sanat tarihine daha yakından şahit olmak, tüm temel bilgileri öğrenmek isteyen okurlar için eşsiz bir dizi:

“Sanatın Olmazsa Olmazları!” Anlaşılır, sade, birbirinden güzel eserlerle bezeli, uzmanlar tarafından yazılmış bu kitaplarla sanat artık daha yakınınızda!

Cesur renkleri, gösterişli görselleri ve alaycı ruhuyla tüm dünyayı ele geçiren, popüler kültür ile “yüksek” kültür arasındaki geleneksel sınırları kaldıran bir akım: Pop sanat. Hal böyle olunca bu akımı öğrenmek de anlamaya çalışmak da çok keyifli. Reklamcılık, siyaset, ev hayatı, tüketim ürünleri, sanat tarihi, ünlü kültürü, savaş ve uzay yarışı gibi pop sanatta sık sık karşımıza çıkan temaların etrafına kurulu bu kitap “popüler” olanı sanata çeviren bu akımla tanışmak için olağanüstü bir rehber!

Hazır olun, renkli, çılgın, eleştirel bir dünyanın kapısını aralamak üzeresiniz!


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 176
En / Boy : 13,8 / 21,6
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 12.2019
₺242,25

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 95
En / Boy : 15,5 / 15,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .2004
₺80,00

Sanat yaşamını Fransa’da sürdüren, eserleri tüm dünyada büyük bir ilgiyle izlenen Nizam, Türk sanatseverleriyle buluşuyor.

Nizam artık Türkiye’de...

Nizam Double Tension/ İkili Gerilim, sanat hayatına resimle başlayıp heykelle devam eden Nizam’ın sanatını konu alıyor. Biyografik bir içerikten öte, sanatçının yaratıcılığını ortaya koyan, okuyucuyla diyalog kuran kitap, Türk heykel sanatına zenginlik katan bir kaynak olma özelliğini taşıyor.

Başta Fransa olmak üzere dünyanın pek çok şehrinde önemli galeri ve müzelerde sergiler açan, ödüller alan Nizam’ın kitapta yer alan eserlerine Profesör Dr. Jacques Spica’nın yorumları eşlik ediyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 190
En / Boy : 23 / 30
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 12.2014
₺379,69

Hıfzı Topuz’u elbet tanıyorsunuz ; romanlarını da okudunuz. Ama onun "bir tutku adamı" olduğunu çoğunuz bilmezsiniz!.. İşte bu albüm ve albümde yer alan maske ve objeler bu tutkunun ürünleri..

- Doğan Hızlan


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 260
En / Boy : 23 / 32
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 3.2016
₺550,00

Dünya edebiyatının yaşayan en önemli şairlerinden Adonis ile Türkiye sanatında kendine özgü, farklı bir yer edinen Habip Aydoğdu’nun bir araya geldiği “Kan Kırmızı” adlı bu albüm ; yazı, şiir ve imgenin; renk, kaligrafi, ses ve sözün buluştuğu bir çalışmadır. Edisyonlu bir çalışma olan Kan Kırmızı 1200 adet basılmış olup hepsi tek tek numaralanmıştır.

Türlerin birleşmesine en iyi örnek olan  Kan Kırmızı  alışılmışın çok dışında farklı bir çalışma. Kan gölüne dönen bir coğrafyada, Kanın yıkadığı toprağa / Ve onun sevdasına barış… diyerek ; Acılarımızı ve düşlerimizi / testilere koyduk ve yıllanmaya bıraktık… diyen ortak bir çığlık…


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 288
En / Boy : 23 / 33,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 10.2016
₺520,00

Birey olarak her insan, ister kabul etsin ister etmesin birbiriyle müzakere içindedir. Yaşamın her alanında her an herkesle anlaşmazlığa düşebilirsiniz. Bu noktada, karşınızdaki kişi veya kurumu istekleriniz doğrultusunda düşünmeye ikna etme çabasında olacaksınız. Peki, müzakere dediğimiz ikna edebilme sanatının incelikleri hakkında ne kadar bilginiz var? Kişileri veya olayları istediğiniz gibi yönlendirip alacakları kararlarda nasıl etkin olabileceğinizle ilgili müzakere tekniklerini biliyor musunuz?
 
Babruka’da gündelik yaşamda içine düştüğünüz birçok anlaşmazlığı nasıl çözebileceğinizin cevaplarını bulacak ve liderlikte yukarı çıkmak için müzakere becerisinin ne denli önemli olduğunu anlayacaksınız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 304
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2016
₺111,72

Refik Halid Karay’ın Tan, Akşam, Yeni İstanbul, Aile, Olay, Her Kalem, Zafer ve Aydede gibi gazete ve dergilerde yayımlanan yazılarından derlenen Güzel Sanat Suçları devlet, toplum, birey ve sanat döngüsünün nelere kadir  olduğuna dair güçlü bir bellek işçiliğine sahip. Geleneksel sanatlar, resim, heykel, tasarım, mimari ve şehircilik, müzik, tiyatro ve sinema üzerine dil ustası bir yazarın sanatı ve en çok da hayatı nasıl ele aldığını, toplumda sanata olan yaklaşımın nasıl olduğunun netlik ayarı yazarın inceliklerle örülü üslubunun bir parçası haline geliyor.

Refik Halid Karay’ın sanatın her türüne hayırhah yaklaşımı, mesuliyetini hiçbir kişi ve kuruma, dönem anlayışına borçlu olmayan bakışı elinizdeki kitabın temel öngörülerinden biri. Karay’ın olabildiğince erken bir dönemde temenni ettiği “Güzel Sanat suçları mahkemesi”ne, sanatta adalete her zamankinden daha fazla lüzum olduğunu aklımızdan çıkarmadan elbette.

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 368
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2016
₺151,20
Tükendi

Hayatım boyunca, Resim ve Müzik’le hep iç içe oldum. Kendimi resim çizerek ifade edip, ruhumu müzikle besledim. Zihnimdeki düşünceleri, duygularımı içimde beslediğim renklerimin yardımıyla çizimlerime yansıttım.

Bu ifade şeklini bana öğreten, özgür ve cesurca resim yapmamı sağlayan Pınar Koni Hocam oldu.

Kendisi bu dünyadan ayrılmasına karşın yaşarken hep yanımda oldu, çalışmalarıma olan inancını ve bana olan güvenini her daim hissettirdi. Resimlerimin, çalışmalarımın ve bana kattığı renklerin bendeki karşılığı paha biçilemez. Bir öğrencisi olarak kendisinin bana kattığı bu öğretiler doğrultusunda ödevlerimi tamamlamaya devam ediyorum.

Onun sevip taktığı “Kırmızı Gözlükler” benim yaşam pusulam olmuştur bu kitapta.

Kitaptaki çizimlerim, hangi yaşta olursanız olun, öğrenmenin, kendini tanıyıp ruhundaki zenginlikleri ortaya çıkarmanın birer örneğidir.

Çağdaş sanatı Pınar hocam sayesinde tanıdım ve öğrendim. Bu doğrultuda çizimler yapıp, içimdeki renkleri ve düşüncelerimi buluşturdum.

Bu kitapta duygu ve düşüncelerimi yazarak değil çizerek anlatmaya çalıştım.

Pınar Koni hocamı anmak, çizimlerimde ve renklerimde yaşatmak bir öğrencisi olarak vefa borcumdur.

Elinizdeki bu eseri okurken ve resimlerimi incelerken, hayat yolculuğumda yaşadığım iniş ve çıkışlara, duygu ve düşüncelerime, bunların resimlerime nasıl yansıdığına şahit olacaksınız…

Ayşe Nesrin Çelikkaya


Basım Ayı/Yılı : 2023
Basım Yeri :
Baskı Sayısı :
Sayfa Sayısı : 176
Ağırlık : 176
En / Boy : 21 / 29
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Cep Boy Durumu : 0
₺350,00
Tükendi

Bülent Erkmen’in 40 yıla yayılan tasarım üretimini geçtiğimiz Mayıs-Haziran aylarında Akbank Sanat’ta izleyicilerle buluşturan “Remix” başlıklı serginin kitabı çıktı. Sergi Erkmen’in 70'lerin sonundan günümüze toplayıp getirdiği 400’ü aşkın işi “remiks”liyordu, kitap da sayfa düzeni bakımından serginin labirentsel yerleşimini takip ederek sergiyi “remiks”liyor. Kitaplar, dergi kapakları, afişler, gömlek, takı, çini, halı gibi nesne tasarımları, sergileme birimleri, sahne tasarımları omuzdaki bir kameraya devredilmiş bir bakışın rehberliğinde izleniyor kitapta.

Kimi sayfalara yerleştirilmiş QR kodlar, akıllı telefonlardaki barkod okuyucu programlar tarafından okutularak, bütün işlerin tek tek görsellerine, künyelerine, varsa seslerine, işlerin çıkış noktalarını, kavramsal arkaplanlarını tasarımcının kendi sesinden anlatan, açıklayan metinlere, sergide yer alan filmlerin, tiyatro oyunlarının, televizyon ve radyo kayıtlarının görüntülerine, seslerine ulaşmak mümkün. Kitap bu yanıyla bir tasarımcının çok kapsamlı kişisel arşivini sunuyor olmanın yanı sıra, toplumsal kültürümüzün son 40 yılının, tasarımcının üretimi üzerinden görsel-işitsel bir kaydını tutuyor.

“Bülent Erkmen/Remix” kitabı seçkin kitapçılarda satışa sunuluyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 250
En / Boy : 24 / 24
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2018
₺45,00 KDV Dahil
Tükendi

Fatih Sultan Mehmed Han 19 yaşında tahta geçip saltanatının ikinci yılında İstanbul’u fethederek Hz. Peygamber’in (s.a.v.) müjdesine nail olmuş, bir çağı kapatıp yeni bir çağ açmış bir büyük hükümdar şahsıyetiyle tarihteki yerini almıştır.

İki imparatorluk ve birçok beyliği tarihe gömerek Anadolu’dan Balkanlara coğrafyada birliği sağlayan Fatih, beylikten devlete giden yolda kendisinden sonraki padişahların izinden yürüyerek geliştirip yüceltecekleri Osmanlı Cihan Devleti’nin de bir anlamda müessisi olmuştur. İstanbul’u bize armağan eden bu yüce hükümdarın adını taşıyan bir üniversiteyiz. Güzel Sanatlar Fakültesi olarak ona olan minnetimizi nasıl ifade edebiliriz derken bu proje doğdu. Fatih Divanı’ndan seçilen beyitleri Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Hat öğrencileri atölye ortamında yazdılar, tezhip öğrencileri bunlardan bazılarını bezediler. Hat öğrencilerinin ma’kılî, kûfî, celî sülüs, sülüs, nesih, celî ta’lik, ta’lik, celî divanî, divanî ve rık’a hatlarıyla hazırladıkları toplam 76 eser üniversitemiz için güzel bir koleksiyon oldu. Göz nurlarını eserlerine nakşeden sevgili öğrencilerimizle öğünüyoruz. Her birine ayrı ayrı müteşekkiriz.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 176
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2018
₺65,97
Tükendi

Bu kitap bir empati yapma çabasının ürünüdür. Kendimizi bir ressamın, bir tiyatrocunun, bir piyanistin ya da bir hattatın yerine koymaya, onun gibi hissetmeye ve düşünmeye çalıştık. Hissettik ki, sanatçılar her zaman ıstırap çekiyorlar ve adeta çığlık atıyorlar.

Onlar bir köfte ekmek parasına razı olmak zorunda bırakılmış acılı bir kuşaktı. Şimdi TV dizilerinden birinde oynayan 21 yaşındaki genç bir hanım oyuncu, dizi başına verilen haftalık 25 Bin lirayı beğenmeyince çekimler aksamış. Sonunda 30 Bin lirada anlaşmışlar da dizi kurtulmuş... 'Eyvah Eyvah 3, 'Recep ivedik 4' ve 'AROG' filmlerinin isimsiz figüranları bile çok para kazanıyorlarmış... E gelin de bu içine tükürdüğüm adaletsizliği şimdi, sadece hayatta kalabilmek ve karnını doyurabilmek için, elindeki bastonuyla, romatizmalı ve güçsüz bacaklarıyla şehir şehir dolaşarak, kasabaların 3. Sınıf otogar otellerinde kalarak hayatını yazdığı kitabı satmaya çalışan ve 500'den fazla filmde rol almış olan bahtsız İhsan Gedik'e anlatın bakalım. İhsan Gedik. 500'den fazla filmde oynadı. Şimdi 80'e yaklaşmış yaşıyla, o yorgun ve hasta haliyle aç kalmamak için bastonuna dayanarak şehir şehir dolaşıp kendi yazdığı kitabını satmaya çalışıyor. Içine tüküreyim ben bu adaletsiz ve vicdansız dünyanın... Yeşilçam'ın son filmi böyle bir şey işte... 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 311
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2014
₺6,76
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 455
En / Boy : 23,5 / 28
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .
₺250,00
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 552
En / Boy : 20 / 25,5
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : .
₺184,50
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 407
En / Boy : 32 / 45
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .
₺717,50
Tükendi

Basım Dili : İngilizce
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 584
En / Boy : 26 / 26
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .
₺287,00
Tükendi

Bedri'nin tablolarının mevzuuna dikkat ettiniz mi?

İstisnayı bulmaya hiçbir gayreti yoktur. Nevin yegane­sini aramaz. Hatta mücerret eşyadan hoşlanmaz bile.

O hayatın sarhoşudur. Kalabalığı sever, halk hayatının peşindedir. Gündeliği muhayyilesiyle giydirir. Demin Binbirgece'den bahsettim. Bu itibarla benzeyiş tamamdır. Bedri o kadar kalabalığı, çokluğu sever ki, tek başına aldığı konularda bile, meselâ "Nü'lerde bir tek kadın görmezsiniz; bir orkestrasyon görürsünüz. Bütün o deformasyonların, o birbirini yalancı çıkarmaya çalışan çok lezzetli tabiat dışı oyunların sırrı odur. Bedri'nin bu sergisinde çıplak bir kadın etüdü seyirciye âdeta "ey beni tek bir şey sanan, koluma, bacağıma, başıma ve gövdeme ayrı şahsiyetler gibi bakmadıkça beni anlayamayacaksın." der gibidir. Bu etüde bakarken insan uzuvlarının, hakiki sahibi olan "nefs-i natıka" ya ayrı ayrı serzenişler edeceğini söyleyen eski mistikleri hatırlamamak kabil değildir.

Bununla beraber, Bedri'nin son resimlerinde form endişesi daha fazla görünüyor. Daha sıkı, daha ustaca ve dikkatli çalışıyor. Bu çalışma görüş şeklini bozmuyor; aksine daha derinleştiriyor, onu daha yüksek plana naklediyor. Son Bursa resimlerinden Bedri'nin paletinin bu bir senede ne kadar kazandığını görüyoruz. Artık o renkli ressam değildir, bilakis renkçi ressama doğru gidiyor. Bir bahar kahkahasından ciddi ve hakiki manasında cömert ve kandırıcı bir yaz değişiyor.

Bedri bugünkü resmimizin en güzel manzaralarından biridir. Onu ihmal etmek bir tarafımızı noksan tanımaktır. Yarın ise gururlarımızdan biri olacaktır.

- Ahmet Hamdi Tanpınar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 360
En / Boy : 24 / 33
Kağıt Cinsi : Kuşe
Basım Tarihi : 1.2017
₺230,00
Tükendi

Dünya Yönetmenlerinden Sinema Dersleri'nde sinema dünyalarının kapısını aralayan 21 yönetmen bir arada.Kitapta; Almanya, Arjantin, Çin, Filistin, Fransa, İtalya, İngiltere, İran, İsveç, Japonya, Kore, Polonya, Rusya, Mısır ve Yunanistan'dan yönetmenler var.

Akira Kurosawa, Ingmar Bergman, Yusuf Şahin, Andrzej Wajda, Theodoros Angelopoulos, Andrey Tarkovski, François Truffaut, Fernando Solanas, Ken Loach, Bernardo Bertolucci, Krzysztof Kieslowski, Werner Herzog, Michael Haneke, Rainer Werner Fassbinder, Aleksandr Sokurov, Michel Khleifi, Zhang Yimou, Kim Ki-Duk, Wong Kar Wai, Cafer Penahi, ve Chan- Wook Park’ın sinema üstüne görüşleri ve önerileri bu kitapta okuyucuyu bekliyor.Dünya Yönetmenlerinden Sinema Dersleri, sinemayı sadece film izlemek olarak görmeyenler için keyifle okunacak bir başvuru kaynağı olacak.

“O zamanlar pek param yoktu, her ay sadece 5 yen kenara koyabiliyordum. Fakat bir kamera 188 yendi ve bu benim için çok paraydı. Bir kamera almak için en az 2-3 yıl çalışmalıydım. Bir yıl para biriktirdim ama olacak gibi gözükmüyordu. O sıralar para karşılığında kan bağışında bulunabiliyordunuz ve ben de öyle yaptım. 1974 yılının kasım ya da aralık ayıydı, hala hatırlarım. Kanımı satıp yeni bir kamera aldım. Çekim yapmaya böyle başladım. Bu durumun sinema endüstrisiyle kurduğum ilk ilişki olduğunu söyleyebilirim.”

Zhang Yimou


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 152
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2016
₺15,00
Tükendi

Sinema konseptli bir defter olan Sinema Defterim'de, yazı yazılacak sayfalara sinema tarihinin kült filmlerinden replikler ve film kareleri eklendi. Sayfaları çevirenler her sayfada yeni bir filmle karşılaşacak. Sayfalar arasında okuyucusunu bekleyen Dünya yönetmenlerinden sinema dersleri metinleri de Sinema Defterim'in sürprizlerinden. Bu defter, hem okumalık hem de yazmalık.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 196
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2016
₺15,00
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 252
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺9,26
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 252
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺13,89
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 252
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺9,26
Tükendi

1. Dünya Savaşı’nda, İttifak Devletleri hanedan üyeleri ve ordu komutanları arasında kurulmuş olan “Silah Kardeşliği”nin ayrı dil, din ve geleneklerden gelen halklar arasında da mümkün olabildiğince geçerli kalabilmesi için propagandanın gücüne büyük ihtiyaç vardı. Dolayısıyla, Alman İmparatoru II. Wilhelm, Avusturya-Macaristan İmparatoru I. Franz Joseph, Osmanlı Sultanı Mehmed Reşad ve yaklaşık bir yıl sonra da aynı cepheye katılacak olan Bulgar Kralı 1. Ferdinand’ın yan yana portreleri Almanya ve Avusturya şehirlerinde neredeyse günlük yaşamın bir parçası haline gelmişlerdi.

Madalyalardan yardım rozetlerine, Kızılhaç bantlarından kartpostallara, porselen ve cam ev eşyalarından müzik notalarına kadar her yerde Osmanlı İmparatorluğu’nu simgeleyen motifler ve ay yıldızlı bayraklar Berlin’i ve bir zamanlar kuşatmalarla korku salmış oldukları Viyana sokaklarını süslüyorlardı. Dönemin tüm yazılı basınında, gazete ve dergilerde, kitaplarda, bayrak ve flamalarda, duvar afişlerinde “İttifak”ı simgeleyen resimler, fotoğraflar ve birbirinden renkli desenler, ülke yönetimlerinin değişebilen politik çıkarlarının halklar arasındaki ilişkileri nasıl inişlere veya çıkışlara sürükleyebileceğinin eşsiz kanıtları olarak tarihe geçmekteydiler.

1. Dünya Savaşı’nın 100. yılında, Vehbi Koç Vakfı ve Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi’nin ortak desteğiyle hazırlanan bu yayın ve eşlik eden sergiyle, “Savaş ve Propaganda”nın günümüzde de geçerliliği hiç azalmadan süregelen tarihî birlikteliği, çarpıcı bir şekilde gözler önüne serilmektedir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 215
En / Boy : 24 / 31
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2015
₺148,20
Tükendi
Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 188
En / Boy : 16,5 / 23,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : .2002
₺158,76
1
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı