Cumhuriyet Dönemi Örgün Temel Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları (1924-2017) ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık
Cumhuriyet Dönemi Örgün Temel Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları (1924-2017) ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık

Cumhuriyet Dönemi Örgün Temel Müzik Eğitiminde Müzik Öğretim Programları (1924-2017) ve Müzik Eğitiminde Yapılandırmacılık (9786053209263)

0,00
Marka : Cahit Aksu
Fiyat : ₺74,70

Bir öğretmenin mesleğini icra ederken sorumlu olduğu en önemli şey, kendisine sunulan programdaki kazanımları öğrencilerinde oluşturmaktır. Çünkü bir öğretmeni konumlandıran, betimleyen, değerlendiren, kısaca meşrulaştıran en önemli unsur; öğretim programı kazanımlarını oluşturmadaki başarısıdır. Diğer hiçbir unsur bu kadar öncelikli ve önemli değildir. Öğretim programı ile öğretmen arasındaki ilişki; bir hukukçu ile anayasa kitapçığı, bir denizci ile pusulası, bir bilim insanı ile bilimsel yöntem arasındaki ilişkiye benzer.
Hem müzik öğretmeninin hem de müzik dersi alan öğrencinin en önemli yardımcısı müzik öğretim programıdır. Müzik öğretmeni organize ettiği müzikal etkinlikleri ve diğer müzikal taleplerini en sağlıklı ve meşru biçimde öğretim programının gerekliliklerine ve içeriğine dayandırmalıdır. Bu nedenle öğretim programı, müzik öğretmeninin başucu kaynağı olduğu kadar en önemli silahı hâline de gelmiştir.

Bir öğretim yaklaşımını yargılayabilmek için öncelikle o yaklaşımın uygulamadaki görünümü ve uygulama sonuçlarına etki eden faktörlerin neler olduğu konusunda oldukça güçlü kontrollerimizin olması gerekir. Öğrenme süreçlerinde temele alınan yaklaşımın gerektirdiği her türlü eğitimsel uygulama, gereği gibi ifa edilirse planlanan kazanımlara ulaşılamamasında öğretim programına yüklenebilecek kusurlar hakkında kesin bir yargıya varılabilir.
Etkili bir müzik öğretmeni; öğrencilerinin müzikal düşünmelerini sağlayan, bu düşünceleri ifade edebilme olanağı ve özgürlüğü sunan ve ortaya çıkardığı fikir, beceri ve düşünce repertuvarını sınıf genelinde tartıştırabilen öğretmendir.

Müzik öğretmenleri olarak bizler, ‘Diğer Sorunlar’ın baskısı altında ‘Müzik Öğretim Programı’nı etkisizleştirecek yaklaşımlardan kaçınmalıyız. Türkiye’deki sınava odaklı eğitim sisteminin müzik, resim gibi dersleri önemsizleştirmesi bizlerin mücadele azmini kırmamalıdır. Gelecek günlerin; sanat içerikli derslerin önemini, gerekliliğini ve etkisini gözler önüne sereceği konusunda ümitsiz olunmamalıdır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 312
En / Boy : 16 / 23.5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 6.2018

:
Benzer Ürünler

  • Basım Dili : İngilizce
    Basım Yeri :
    Sayfa Sayısı : 210
    En / Boy : 13,5 / 20
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : .
    ₺16,60
  • Paraşkev Haciev, Bulgar müzik biliminde eskiden olduğu gibi, bugüne de damgasını vurmuş önemli bir teorisyendir. Sofya Müzik Akademisi’ni bitirerek Viyana Müzik Akademisi, Berlin ve Prag müzik Akademilernide eğitimini tamamlamıştır. 1947 yılından itibaren Sofya Müzik Akademisinde profesör unvanıyla öğretim üyeliğine başlamış, aynı okulda kompozisyon, armoni ve kontrpuan derslerini vermiştir. Temel Müzik Teorisi’nde müzik üzerine büyük titizlikle sistematize edilmiş olan teori bilgileri en ufak ayrıntılar dahi incelenerek sunulmaktadır. Bu kitap müzik alanında uzmanlaşmak isteyenlere olduğu kadar, müziğe yeni başlayanlara da hitap edebilecek düzeydedir. İçindeki müzik bilgileri Alman, Rus, Çekoslovak ve Bulgar müzik ekollerinin güvenilir bir sentezidir.


    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 192
    En / Boy : 13,5 / 19,5
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : 10.2016
    ₺37,35
  • Artık çığırından çıkan "seyretme kültürü" karşısında "duyma" ile yeni bir ilişki kurulması gereğinden yola çıkan Joachim E. Berendt, kitabının hedefini "başlangıcından bugüne tüm cazı kapsamak" olarak koyuyor. Çoğu müzik eleştirmeninin tersine tek bir stil üzerinde yoğunlaşmıyor; bilgisini, sadece bir tür müzikle duygusal ilişkiye girerek geliştirmek yerine duyguyu ve bilgiyi sürekli sınamak, sorgulamak ve yenilemek gerektiğine inanarak ragtime’dan postmodern caza kadar tüm akım ve stilleri, solistleri, grupları ve enstrümanları kronolojik olarak tek tek inceliyor. Önceki dönemlerin armonik cazı kadar günümüzün elektronik müziğine de saygı duyuyor; elektronik tınıların cazdan rhythm-blues’a, rock’tan pop’a tüm müzik stillerini etkilemesini modern insanın duyum ihtiyacının da elektronikleşmesinin göstergesi olarak görüyor ve görüşünün kanıtlarını "...bunun, toplumun bütün katmanlarını, bütün sınıfları kesen bir gelişme olmasında; kenar mahallelerden gettolara, entelektüel dünyanın müzik festivallerine kadar..."yayılmasında buluyor. Ayrıca hem incelediği dönemlerin hem de cazın yaratıcısı olan siyahların toplumsal gerçeklerini göz önünde tutarak yapıyor bu incelemeyi. "Modern iletişim toplumunda bilgi inanılmaz bir hızla yayılırken ülkeler ve kültürler arasındaki mesafe de giderek azalıyor; müzisyenler sürekli farklı tınılar, melodiler, gürültüler ve seslerle ‘müzikal bilgi bombardımanı’ altında yaşıyorlar. Etkilenmek kaçınılmazdır; hepsini dinliyoruz" diyen ünlü bir caz ustasından alıntı yaparak cazı evrensel bir çerçeveye oturtuyor. Cazın yazarı büyüleyen yanı, hem bir kolektifin hem de bireyin müziği oluşu. "Aynı anda her ikisi de olabilmesi cazın özüne dair çok şey anlatır" diyor ve ekliyor: "Bu özellik cazın modern insanın sosyal durumunu anlatan özgünlüğüdür." Bu müzik tarzını yüzyılın manevi değerleri arasında görmek gerektiğine, "cazın insaniliği"nin pek çok caz ustası tarafından paylaşıldığına dikkat çekerek, "Eğer bu kitabın sayfalarında böyle bir şey hissediliyorsa mutlu olurum" diyor. 1953 yılındaki ilk baskısı üç yüz sayfa olan kitap, tüm dünyada gördüğü büyük ilgi sayesinde onlarca kez basılmış ve her baskıda gelişerek bugün beş yüz sayfayı aşmıştır. Hemen tüm dillere çevrilen bu başyapıtı Türkiyeli müzikseverlerin de ilgiyle okuyacağına inanıyoruz... "Yüzyılımızda, duymanın mucizesine Berendt kadar nüfuz etmiş hiç kimse yoktur." -Dük Arnold Keyserling- "Berendt, yeni sorular sormayı ve eskimiş cevaplarla yetinmemeyi başaracak insanlara seslenir." -Ander Ritti- "Yapıtlarına ve bu yapıtların yazarına hayranlık duyuyorum; dinlemenin büyüsünün bizi evrenin çekirdeğine yaklaştırdığına dair kanaatlerimi doğrulayan bir gönül dostu Berendt." -Yehudi Menuhin-
    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 586
    En / Boy : 13,5 / 21
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : .2010
    ₺86,40
  • Elinizde tuttuğunuz bu kitap sıradan bir türkü sözleri kitabı değildir. Bu kitap, 45 yılı aşkın süredir öğrendiğim, duyduğum, çaldığım, söylediğim, araştırdığım, derlediğim her bir türkünün teker teker kayıtlara nakşedilerek oluşturulduğu bir kişisel "arşiv" çalışmasıdır...


    Basım Dili : Türkçe
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 936
    En / Boy : 13,5 / 20
    Kağıt Cinsi : 1. Hamur
    Basım Tarihi : .2009
    ₺64,00

  • Basım Dili : İngilizce
    Basım Yeri : İstanbul
    Sayfa Sayısı : 204
    En / Boy : 16 / 23,5
    Kağıt Cinsi : 2. Hamur
    Basım Tarihi : 3.2002
    ₺41,50
Çerez Kullanımı