Ahmet Haşim’in yazılarından alınacak estetik haz elbette her devirde son derece yüksektir ancak bu yazılar bize aynı zamanda erken Cumhuriyet döneminin güncel meselelerini öğrenme, o yılların şehir hayatı hakkında fikir sahibi olma, entelektüel tartışmaların içine hızla ve büyük bir kolaylıkla katılma fırsatı da sunar. Dahası, Ahmet Haşim’in ele aldığı ve pek çoğu ufak değişikliklerle bugün de gündemimizi işgal etmeyi sürdüren bu konular, yazarın zamanı aşan, evrensel düşünüşünü bize göstermektedir. Bir başka deyişle, Ahmet Haşim’in yazıları, günümüzün okuruna da hâlâ yeni bir şeyler öğretmeyi fazlasıyla vaat etmektedir.

Erkan Irmak

Türk şiirinin dev ismi Ahmet Haşim’in ilk defa 1928’de basılan Bize Göre ve Gurebahane-i Laklakan kitapları ile 1933’te basılan Frankfurt Seyahatnamesi, titizlikle hazırlanmış bir baskıyla bir araya getirildi. Bugünün okurunun da rahatlıkla anlayabilmesi için yazarın diline olabildiğince az müdahale edilerek günümüz Türkçesine uyarlanan bu yazılarda şairin, dönemini –belki tüm dönemleri– etkilemiş gelişmelere dair ilginç fikirlerini keyifle okuyacaksınız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 216
En / Boy : 12,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺13,87

Ahmet Haşim’in yazılarından alınacak estetik haz elbette her devirde son derece yüksektir ancak bu yazılar bize aynı zamanda erken Cumhuriyet döneminin güncel meselelerini öğrenme, o yılların şehir hayatı hakkında fikir sahibi olma, entelektüel tartışmaların içine hızla ve büyük bir kolaylıkla katılma fırsatı da sunar. Dahası, Ahmet Haşim’in ele aldığı ve pek çoğu ufak değişikliklerle bugün de gündemimizi işgal etmeyi sürdüren bu konular, yazarın zamanı aşan, evrensel düşünüşünü bize göstermektedir. Bir başka deyişle, Ahmet Haşim’in yazıları, günümüzün okuruna da hâlâ yeni bir şeyler öğretmeyi fazlasıyla vaat etmektedir.

Erkan Irmak

Türk şiirinin dev ismi Ahmet Haşim’in ilk defa 1928’de basılan Bize Göre ve Gurebahane-i Laklakan kitapları ile 1933’te basılan Frankfurt Seyahatnamesi, titizlikle hazırlanmış bir baskıyla bir araya getirildi. Yazarın diline müdahale edilmeden hazırlanan bu yazılarda şairin, dönemini –belki tüm dönemleri– etkilemiş gelişmelere dair ilginç fikirlerini keyifle okuyacaksınız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 240
En / Boy : 12,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2020
₺18,98

Seyahatnâmeler, gezip görülen yerlerin çeşitli özelliklerine odaklanan metinlerdir. Bu tür metinler, seyyahın gözüyle mekânları, insanları, kültürleri, gelenekleri  tanımayı mümkün hale getirir. Bu açıdan seyahatnâmeler, öteki millet ve medeniyetleri de farklı bir biçimde okuma faaliyeti olarak anlam kazanır. İşte Ahmet Haşim’in elinizdeki seyahatnâmesi de yalnızca bir nesir türü olarak değil bu türü kendine has bir edebî anlatı kategorisine yükselten  metinlerdendir.

Frankfurt Seyahatnâmesi bu yüzden, o devirlerde yazılan klasik seyahatnamelerden farklı bir metindir. Zaten yazar da giriş bölümünde, yazdığı metnin niçin farklı değerlendirilmesi gerektiğini kendince anlatır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 108
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2019
₺30,80

Gurebâhâne-i Laklakan, Ahmet Hâşim’in şairliğinin yanında neden her fırsatta nasirliğinin de methedildiğini ispatlayan deneme kitaplarından. Üstelik her biri yine onun şiirleriyle aynı karatta ve aynı lezzette. Sinemadan mimariye, Yakup Kadri’den Krippel’e, edebiyattan tabiata, kadın-erkek güzelliklerinden çağın moda anlayışlarına… Hâşim’in kaleminden asla eskimeyen yazılar toplamı.

“‘Haffaflar Çarşısı’ndaki leyleklerin bir iki tanesini buraya aldım. Ben de artık bir ihtiyar kuşlardan farklı mıyım? Bu köşe onlar ve benim için bir gurebâhânedir. Son günlerimizi burada birlikte yaşayıp bitireceğiz. Onun için pavyona, “Gurebâhâne-i Laklakan” ismini verdim.’
Filhakika kanatları kırık bir leylek, beyaz elbiseler giyinmiş bir hasta gibi uzakta, ağaçların arasında melul melul dolaşıyor ve ikide bir, dallar ve yapraklar arasında görünen mai ve serbest sema parçalarına kırmızı, yuvarlak gözleriyle durup bakıyordu.”


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 12,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2020
₺15,00

“Zannetme ki güldür, ne de lâle,
Âteş doludur, tutma yanarsın
Karşında şu gülgûn piyâle...”

Ahmet Hâşim, modern Türk şiirinin kurucu şairlerinin başında gelir. Hayattayken yayımlanmış iki şiir kitabı olsa da Hâşim’in Türk şiirinde yarattığı etkinin bir benzerine rastlanamaz. Başta Ahmet Hamdi Tanpınar, Abdülhak Şinasi Hisar, Nurullah Ataç gibi isimler olmak üzere, onun getirdiği yenilikleri anlayan ve şiirlerini ayrı bir yere koyanların sayısı azımsanacak gibi değildir. Bugün değerinin daha iyi anlaşıldığı ve onun ilk “modernist” şairimiz olduğu konusunda görüş birliğine varıldığı da bir gerçek.

Elinizdeki kitapta, Ahmet Hâşim’in kitaplarında yer alan ve dergilerde kalan bütün şiirlerini bulacaksınız. Osmanlıca-Türkçe karşılıklı sayfalarda ve “eleştirel basım” olarak sunduğumuz bu baskıyla, nüsha farklarını görecek, modern Türk şiirinin bu büyük ismini eksiksiz okuyacaksınız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 304
En / Boy : 12,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺13,50

Modern Türk şiirinin kurucu adlarından Ahmet Hâşim'in şiirleri kadar kıymetli nesirlerinin başında gelir Frankfurt Seyahatnâmesi.

1930'ların Almanya'sına, tedavi için giden Hâşim'in "şiir kitabının kardeşidir" sözleriyle tanımladığı ve izlenimlerini aktardığı seyahatnâme, hem Doğu'yu hem Batı'yı bilen bir aydının Frankfurt'a ve oradan dünyaya bakışını gözler önüne seren yapıca küçük, söyledikleriyle büyük bir eser…

Kitabın bu edisyonu ise, Türkiye’de ilk defa yayımlanan 1865-1930 arasında çekilmiş fotoğraflarla "Ahmet Hâşim'in gördüğü" Frankfurt'u gözler önüne seriyor.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 108
En / Boy : 13,1 / 17,5
Kağıt Cinsi : 1. Hamur
Basım Tarihi : 5.2018
₺44,90

Elinizdeki eser, Ahmet Haşim’in dönemin gazetelerinde yayımlanan deneme tadındaki köşe yazılarının bazılarından oluşmaktadır. Türk edebiyatında önemli yeri olan yazarın, bu seçme köşe yazıları doğallığı ve sadeliği ile türleri arasında önemli örneklerdir. Keyifle okuyacağınız temennisiyle.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 133
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2011
₺16,88

Mimari yapıtlar, çok çirkinliği, çok aykırılığı kaldıramaz. Gülünç bir resim tablosuna bakmadan, fena bir şiiri ya da uyumsuz bir müziği dinlemeden bunların yararlı olmayan etkilerinden ruhumuzu koruyabiliriz; fakat fena mimarın yapıtından sakınmak kolay bir iş değildir.

Beceriksiz bir düşlem, yoksul bir ruh, yol ortasına dikilmiş taştan koca bir biçime dönüşünce, bütün bir kentin sağlığını, kuşaklarca bozmak gücünde bir çekince olur.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 62
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2017
₺15,58

1884´te Bağdat´ta doğmuştur. Fizan Mutasarrıfı Arif Hikmet Bey´in oğludur. 12 yaşına kadar Bağdat´ta yaşamıştır. Annesinin ölümü üzerine babasıyla birlikte İstanbul´a gelmiştir. Mektebe-i Sultani´de (Galatasaray Lisesi) yatılı okumuştur. Tevfik Fikret ve Ahmet Hikmet Müftüoğlu´nun öğrencisidir. Çeşitli yerlerde memur olarak çalışan Ahmet Haşim daha çok öğretmenlik yapmıştır. Sanayi-i Nefise Mektebi´nde (Güzel Sanatlar Akademisi) mitoloji, Mülkiye Mektebi´nde de Fransızca derslerine girmiştir. Bu vazifelerine ölünceye kadar devam etmiştir.

İlk şiirlerinde Abdülhak Hamit, Cenap Şahabettin, özellikle de Tevfik Fikret etkileri görülür. Bilinen ilk şiiri ´´Hayal-i Aşkım´da bu yönelmelere rağmen yeni bir sanat yönelimi olduğu dikkat çeker.
Gençlik şiirleri Mecmua-i edebiye, Musavver Terakki, Aşiyan, Jale, Musavver Muhit, Servet-i Fünun, Resimli Kitap dergilerinde yayınlanmıştır.

İkdam Gazetesinde yayınlanan denemelerini 1928 yılında Bize Göre adlı kitabında bir araya getirmiştir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 64
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2018
₺15,00

Biz, bugünkü nesil, fikir ve sanat hayatına, Haşim'in yıldızı altında girdik. Tefekkür ve tehassüsümüzde Piyale ve Şi'r-i kamer şairinin büyük tesirleri oldu. İlk yazılarımızı onun etrafında yızdık. Onun için Haşim'e borçlu olduğumuz şeylerin tam bir muhasebesini yapamayız. Birgün, bu son yirmi otuz senenin fikir ve sanat hayatını toplu olarak tedkik edecek olanlar, onun kendinden sonra gelen nesil için nasıl bin mürşit olduğunu göreceklerdir. Nurullah Ataç haklıdır: İstikbalin sanat tarihinde bu devrin adı Haşim devridir.

- A. H. Tanpınar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 380
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2004
₺24,00

Haşim'in şiiri gibi nesri de gücünü onun kültür, hayal ve fantezisinden alır. Bütün tezatlarına rağmen bir kısmı anlık dikkatlerin tespiti olan yazılar son derece çarpıcı ve düşündürücüdür.

Nurullah Ataç onun şiirleri ve nesirlerin birbirinden ayrılmadığını, hepsinde aynı insanın bulunduğunu belirtir. "Sonra Haşim'i böldüler: Şair Haşim, nasir Haşim. Birincisi Faguet ile Nordau'unun kavline göre manasız sözler söyleyen mütereddi, öbürü manalı ve güzel sözler söyleyen bir muharrir.

Sanki bir adam iki adam olmuş gibi. Bir muharririn şiiri ile nesri arasındaki fark ancak madalyonun iki tarafı arasındaki fark kadardır. Kabartması değişebilir, cinsi ve buutları birdir." "O Belde"nin sınırlı dünyasına karşılık Haşim'in nesirlerinde anlattığı "bu dünya" da dokunmaktan kaçındığı hiçbirşey yoktur denebilir. Bu denemelerle okuyucu, dünyaya bakışını hareketlendiren eşsiz bir kalem ustasıyla tanışır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 312
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 11.2014
₺55,90

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 232
En / Boy : 14 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2012
₺43,90

1930'ların Almanya'sına, tedavi için bu ülkeye gelmiş bir Türk aydınının Frankfurt penceresinden bakışlarını içeren bu küçük kitap deneme tadıyla da okunacak 20 kısa yazıdan oluşuyor. Üsküdar'ı seyrederek sıkıntılı bir halde Sirkeci'den trenle yola çıkan Hâşim, Balkanları, Orta Avrupa düzlüklerini aşarak Frankfurt'a ulaşır. Bu eski Alman şehrinin II. Dünya Savaşı öncesi durumunu türlü yönlerden betimleyen Frankfurt Seyahatnâmesi, gazete ve dergi sayfalarından aktarılırken yapılan değişiklikleri de gösterecek biçimde yeniden ele alındı. Ahmet Hâşim'in diğer eserleri de aynı yöntemle basıma hazırlanıyor.


Sayfa Sayısı : 92
Basım Tarihi :
Kapak Türü : Karton Kapak
Kağıt Türü : 2. Hamur
Basım Yeri : İstanbul
₺3,50 KDV Dahil

Ahmet Hâşim’in edebiyatımızda estirdiği 80 yıllık fırtına, her kuşaktan okurun ilgisiyle YKY’de devam ediyor...

Frankfurt Seyahatnâmesi’ndan sonra Bize Göre ve Bir Seyahatin Notları Ahmet Hâşim dizisindeki yerini aldı. Kitaplar yayıma hazırlanırken metin ve notlar dışında tanıtıcı ve çözümleyici birer sunuş yazısı, küçük sözlük ve dizin de eklendi. Türkçe’nin dil zenginliğini görmek isteyenlere...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 160
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2018
₺32,34




Sayfa Sayısı : 380
Basım Tarihi : Ekim 0
Kapak Türü : Ciltsiz
Kağıt Türü : 2. Hamur
Dili : Türkçe
₺19,20 KDV Dahil

Edebiyatımızın en cazip ve etkisi günümüz ve etkisi günümüz şiirinde de kuvvetle devam eden şairi Ahmet Haşim, birçok şiirinde “melal”in şiirini yapmış ve okuyucularını derinden kavramıştır. “Melali anlamayan nesle aşina değiliz” mısranın isyanı “Ve mai gölgeli bir beldeden cüda kalarak, Bu neyf ü hicre müebbed, bu yerde mahkumuz.” Mısralarının yalnızlığı sığınış ve katlanışı takip eder: Yalnızlığı “ O Belde” sinde okuyucusunu da beraberinde sürükleyerek yaşayan Ahmet Haşim, aynı zamanda duyularıyla yaşayan ve onaları denemelerinde dile getiren eşsiz bir şair ve denemecidir. Kitap Haşim’in şiirlerinin Prof. Dr. İnci Enginün ve Prof. Dr. Zeynep Kerman tarafından yeniden gözden geçirilerek hazırlanmış şeklidir.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 249
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2016
₺47,90

Yeni harflere dair ilk defa fikir alışverişi için Dolmabahçe Sarayı'na davet edilenler içinde Gazi'yi kendi gözüyle görmeye gidenlerden biri de bendim.Heyecanım çoktu. Fotoğraf merceğine zerre kadar güvenim yoktur. Bu yüzden, fotoğraf aletinin keşfiyle portre ressamının görevine son verilmiş gözüyle bakanlara hak vermek bence güçtür. Şekil ve madde, ışığın yansımalarına göre an be an değişime uğrar. Bu itibarla hiçbir çehrenin, nitelikleri belirli, bir tek görünüşü yoktur. Fırça sanatkârı, resmini yapacağı yüz üzerinde, uzun süre yaşamın gelgitlerini gözlemek ve ondaki birçok değişmeleri saptamakla, sonunda gerçek kimliğin gizli hatlarını sezmeyi ve görmeyi başarır. Fotoğraf, beyinsel çözümleme ve birleştirme gücüne sahip değildir. Onun için, hassas cam üstünde görüntülenen şekile bir belge değeri verilemez. (Tanıtım Bülteninden)


Sayfa Sayısı : 111
Basım Tarihi : Kasım 2014
Kapak Türü : Ciltsiz
Kağıt Türü : 2. Hamur
Dili : Türkçe
₺12,32 KDV Dahil

Devrinde şiirleri çok sevilmiş olan Ahmet Haşim nesir de yazmıştır. Bunlarda en az şiirleri kadar sevilip benimsenmiştir. Nesirlerinde bir usul ustası olarak dikkat çeker. En basit konularda bile derin tahliller yapar. Nesir dili de şiir dili gibi işlenmiş, zarif bir dildir. Bunlar, küçük sohbet yazılarıdır. Bir objenin tasvirine yahut bir hayale dayanır. Ahmet Haşim fazla uzun yazmaz az kelime ile sözlerinin daha tesirli olacağı inancındadır. Nesirlerindeki tasvirler bunlara estetik bir değer kazandırır. Fikri anlamda da basmakalıp görüşlerin karşısındadır. Bu yüzden nesirlerinde okuru şaşırtan bir özellik görülür.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 112
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 10.2017
₺25,60

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 115
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺25,50

Tüm şiirlerinin yanı sıra Bize Göre, Gurebâhane-i Laklakan ve Frankfurt Seyahatnamesi’nden seçmeler, mülakat ve mektuplarından örnekler özel bir seçki için bir araya getirildi.

Ahmet Hâşim, modern Türk şiirinin başlangıç noktası. Düzyazılarındaki ifadeleri oldukça renkli, cümleleri, zekâ ve hicivle dolu, ayrıntılar ise coşkundur. Mektuplarından mülakatlarına, dili kullandığı her alanda zarafeti rahatlıkla fark edilir.

Seçme Şiirler ve Yazılar, büyük edebiyatçının dünyasına girebilmek için hoş bir fırsat…

Klasikler, ölümsüz olmadıkları için değil sürekli okundukları için de değerlidir. Bizim klasiklerimiz başlangıçta bazı eksiklik ve acemilik taşısalar bile bu onların kurucu olma özelliklerini değiştirmez. Dil kadar hayat da yeniden kurulur onlarda. Dünkü nesiller tarafından ağır aksak da olsa okunan, sevilen ve hayatımızın bir parçasına dönüşen bu eserler bir kez daha ve günün zevkleri ve tercihleri gözetilerek çıkıyor gün yüzüne. Okundukça sevilecek bu eserler dünü

selamladığı kadar geleceği kurmaya aday. Aşk, dil, kurgu bütün saflığıyla göz kırpıyor. Yeniden...

Ahmet Hâşim modern Türk şiirinin başlangıç noktası. Her tür yitirişin sancısı duyulur metaforlarla örülmüş şiirlerinde. Düzyazılarındaki ifadeleri oldukça renkli, cümleleri, zekâ ve hicivle dolu, ayrıntılar ise coşkundur. Mektuplarından mülakatlarına, dili kullandığı her alanda zarafeti rahatlıkla fark edilir.

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 364
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 8.2013
₺39,60
Tükendi

Bir çeşit ölümden sonra dirilme sırrına mahzar olan ikdam'ın sanat ve edebiyat sütunlarına bakmak görevini üzerime almış olmaktan utanıyorum. Bu utanç, edebiyatı yüz kızartıcı bir meşgale telakki ettiğimden ileri gelmiyor. Zira bilirim ki ingiliz milleti, Hint mülkünden ziyade Shakespeare ile mağrurdur; bilirim ki iran, zalim bir güneşin yaktığı kısır topraklar üzerinde olmaktan ziyade, Hafız-ı Şirazi'nin nazmında, Behzah'ın resimlerinde ve seccadeleri renkli bahçelerinde yaşıyor; bilirim ki ispanya, ne Alphonse'un, ne de Primo de Rivera'nındır? Fakat kızıl karanfili Karmen'in vatanı, ancak El Gerceo ve Cervantes aczini duyduğum okuyucudan utanıyorum.

Gazetecilik mesleği, ticaret halini aldıktan sonra, kendisine müşteri ismi verilmesin daha doğru olan okuyucunun hoşuna gitmek gayretiyle gazeteler, yavaş yavaş sütunlarından fikir'in bütün şekillerini süpürüp attılar. Hareket etmeyen güzel bir vücudu nasıl her taraftan yağ tabakaları kaplarsa, gazeteler de bir taraftan yiyecek ve içecek ilanlan. diğer taraftan metni kovan resimlerin istilası altında kaldı. Dünya basınına göz atılınca hükmedilir ki mide ve barsak, dimağdançok daha şerefli birer uzuv derecesine yükselmiştir. Hatta iri göbekli insanların etrafımızda çoğaldığına bakılırsa, birçokların şimdi dimağlarını kemik mahfazasından çıkarıp taşıdıklarına hükmetmek lazım geliyor. Dimağ, haysiyetinden bu kadar kaybettikten sonra, hayati faaliyette insanın filden, karıncadan, leylek veya zürafadan hiçbir farkı kalmıyor. Allahım! Her zevki tatmin edecek ve ismi yine sanat ve edebiyat olacak olan felsef taşını nasıl bulmalı?


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 126
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2017
₺0,00
Tükendi

Ahmet Hâşim’in Frankfurt Seyahatnamesi, dilimizde yazılmış en güzel seyahat notlarından biridir. Okuyanın yolculuğa dair düşüncelerini derinden etkiler. Hâşim, daha Hitler iktidara gelmeden Almanya’ya bakıp şu yorumu yapmış bir şairdir: "Almanya pembe ve büyük bir elmadır. Fakat içi kurtludur." Bu eseri okumak sizin de öngörülerinizi geliştirirse şaşırmayın...


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 79
En / Boy : 10,5 / 17
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 1.2011
₺3,70
Tükendi

Geçmişini yeterince algılayıp değerlendiremeyen toplumların geleceğe ilişkin açılımları da olamaz.

Geçmişin kültür birikimini özümsemeden günümüzün anlaşılması olanaksızdır. Çağdaş yazarlarımızın yapıtlarını hakkıyla değerlendirebilmek, geçmişte yaratılan yapıtların tanınıp özümsenmesine bağlıdır. Kuşaklar arasındaki bağın sağlıklı bir biçimde kurulması, kültür ve edebiyatın geleceğe taşınabilmesi için geçmiş ve şimdi arasında kopukluk olmaması gerekir. Türk dilindeki gelişim ve değişim, yüz yıl önce yazılan yapıtların genç kuşaklar tarafından anlaşılmasını olanaksızlaştırmıştır.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 176
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2005
₺15,60
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 140
En / Boy : 11 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .2006
₺7,80
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 224
En / Boy : 13,5 / 20
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : .
₺16,80
Tükendi
Haşim'in şiiri gibi nesri de gücünü onun kültür, hayal ve fantazisinden alır. Bütün tezatlarına rağmen bir kısmı anlık dikkatlerin tesbiti olan bu yazılar son derece çarpıcı ve düşündürücüdür.


Sayfa Sayısı : 118
Basım Tarihi : Aralık 2003
Kapak Türü : Ciltsiz
Kağıt Türü : 2. Hamur
Dili : Türkçe
₺14,40 KDV Dahil
Tükendi

"Ahmet Haşim’in ince, zarif, nükteli, sanatlı, işlenmiş, kadife gibi yumuşak ve açılmış çiçekler gibi olgun nesrini methetmek için ne söylense az gelir. Ekseriyetle pek zeki ve bazen de için için alaycı olan bu nesir hakikaten ne güzeldir! Ahmet Haşim bunlarla ‘Bize Göre’ hisler ve fikirler yazmıştır... Hatırlıyorum, Ahmet Haşim, İkdam’da bir ‘Bize Göre’ parçasının fikrinden ve kalbinden sızdıra sızdıra bütün yarım gününü geçirecek, akşama doğru bitirir ve imzalardı. En evvel, yazdıklarını birer birer herkese, İkdam’ın her yazarına ve her gelen misafirine okurdu. Hepsinden bir tavsiye, bir fikir, bir his almaya, her yeni okuyuşu üzerine bir tashih daha yapmaya çalışırdı." Abdülhak Şinasi Hisar


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 119
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2011
₺8,20
Tükendi
Fıkra ve edebi eleştirilerin yapıldığ ıdüşünce ve izlenimlerinin çarpıcı, etkili, daha da önemlisi şaşırtıcı bir biçimde kaleme alındığı bir eserdir. Bir nevi ölümden sonra dirilme sırrına mahzar olan "İkdan"ın sanat ve edebiyat sütunlarına bakmak vazifesini üzerime almış olmaktan utanıyorum. Bu utanç, edebiyatı yüz kızartıcı bir meşgale telakki ettiğimden ileri gelmiyor. Zira bilirim ki, İngiliz milleti, Hint mülkünden ziyade Shakespeare ile mağrurdur;... (Kitabın İçinden)
Sayfa Sayısı : 152
Basım Tarihi : Kasım 2004
Kapak Türü : Ciltsiz
Kağıt Türü : 2. Hamur
Dili : Türkçe
₺0,00 KDV Dahil
Tükendi

Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara
Sayfa Sayısı : 105
En / Boy : 11,5 / 19
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 9.2012
₺17,60
Tükendi

Selim İleri "O Belde’yi bile kimsenin okuduğu yok ya, ama Ahmet Haşim’in güzelim düzyazılarının hiç mi hiç okunmadığını adım gibi biliyorum." diye bir değerlendirmede bulunuyor. 100 Temel Eser arasına girmesiyle eserin okur sayısında artış olmuş ve özellikle liseli öğrenciler Ahmet Haşim’in nesir yazılarıyla buluşmuştur. Şiirlerinde "Musiki ile söz arasında, sözden ziyade musikiye yakın" bir dili tercih eden şair, nesirlerinde genellikle kültür ve sanat konularına yer vermiştir. Bize Görc’yle olaylara farklı bir açıdan bakıldığını görecek, Paris’in sanat dünyasını daha yakından tanıma şansı bulacaksınız.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 107
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 12.2018
₺11,25
Tükendi

"... kanatları kırık bir leylek, beyaz elbiseler giyinmiş bir hasta gibi uzakta, ağaçların arasında melûl melûl dolaşıyor ve ikide bir, dallar ve yapraklar arasında görünen maî ve serbest sema parçalarına kırmızı, yuvarlak gözleriyle durup bakıyordu. ..." Gurebâhâne-i Laklakan (Kimsesiz Leylekler Yurdu) üç düzyazı kitabından biri Ahmet Hâşim'in. Şiir lezzetinde denemelerden oluşuyor. Satırların ancak dikkatli okurlarca kazılıp bulunacak köşe bucağına dize tadında cümleler gizlenmiş, zıtlıklar için alışılmış güzellikleri değil de umulmadık izlenimlerle çirkinlikleri irdelyen bir zihnin ürettiği yazılar. Arayışın, düşünme denemelerinin, güzel anlatma gayretlerinin, yüz yıla yakın bir süre önce yazılmış olsalar da bugüne uzak gibi durmayan örnekleri.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 133
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 5.2016
₺8,55
Tükendi

"Zannetme ki güldür, ne de lâle, Âteş doludur, tutma yanarsın Karşında şu gülgûn piyâde! İçmişti Fuzûli bu alevden, Düşmüştü bu iksîr ile Mecnûn Şi'rin sana anlattığı hâle..." Şiir yüklü çocukluk "hatıra"larını; su, çöl, akşam, gurup, ay, yıldızlar ve özellikle anne "hayal"lerini; yolları, karanlığı, ulaşılmazlığı ve dinginliği ile uzak"yerler"i hayali, sisli, bulanık ve bir o kadar da sahici olarak kurguluyor Ahmet Hâşim.


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 82
En / Boy : 13,5 / 19,5
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 7.2020
₺7,70
Tükendi

"Bir vurulmuş ilahı andırıyor Suda teskin-i zahm eden bu kamer, Nısf-ı leylin miyah-ı durunda Yıkanır, dinlenir, durur ve güler..." Göl Saatleri, Ahmet Haşim şiirinin açık denizi gibi... Bu yüzden Haşim'i anlatırken "Ben şiir dediğimiz şey için bu baştan daha güzel bir mahfaza, zeka denen kıvılcım için bu gözlerden daha mükemmel iki menfez görmedim" diyen Ahmet Hamdi Tanpınar'ın haksız olduğunu söylenebilir mi?


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri : İstanbul
Sayfa Sayısı : 81
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 2.2020
₺7,70
Tükendi

Karamsarlıklar içindeyken de güzel şiirler ve okuyanı büyüleyen yazılar yazan Ahmet Haşim "seyahat" arzusunun ardında yatan duyguları, seyahatin ne olduğunu iki cümle ile kendine özgü bir biçimde anlatıyor.

1930'ların Almanya'sına, tedavi için bu ülkeye gelmiş bir Türk aydınının Frankfurt penceresinden bakışlarını içeren bu küçük kitap, deneme tadıyla da okunacak kısa yazılardan oluşuyor.

 


Basım Dili : Türkçe
Basım Yeri :
Sayfa Sayısı : 83
En / Boy : 13,5 / 21
Kağıt Cinsi : 2. Hamur
Basım Tarihi : 3.2020
₺9,24
1
Çerez Kullanımı